Jump to content
whiskyforum

No Fun


Recommended Posts

Från Celtic Malts:

This morning the sad news came across from the U.K. that the whisky world has lost a man of unqualified greatness; the wonderful Michael Jackson.

 

So many people have followed their own whisky trails with the guidance of Michael's amazing Single Malt Guides over the years. His numerous articles in Whisky Magazine and other publications have been everything from amusing to educational and have given so many of us the true insider's view we so appreciate.

 

Michael was one of the gentlest and most generous souls imaginable and anyone who has met him was touched by his kindness and patience. It is hard to imagine how many times in his life he had to answer the same questions over and over when approached by awed 'fans'. Yet he always did so without missing a beat or showing anything but the utmost interest in both his questioner and the topics raised.

 

Please take a moment today and raise a glass to Michael. I thank him deeply for all that he has given to so many. His knowledge and skill was unmatched and he will be missed and loved for a very long time. This tireless man now rests and we all benefit from his labours of love over the years.

 

To Michael! Cheers..

---------------------

Thomas Sundblom

Clydesdale AB

 

Don't touch my dram!

Link to comment
Share on other sites

Otroligt tråkigt!

 

Ikväll får det bli en riktigt god dram till minne av Michael.

 

/Johan

 

 

Jag kan inte annat än instämma.

Vi tar en tyst minut samtidigt med drammen.

 

För min del blir det en Talisker 25

Per Eriksson Borlänge

Webmaster i smad (www.smad.se)

Link to comment
Share on other sites

Ja det var riktigt tråkigt att höra! :( Om det är nån som har satt whiskyn på kartan så är det väl han! Får bli en HP ikväll då! Det var ju en av hans favoriter!

Edited by mejparn

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

R.I.P. Michael, jag höjer ett glas Macallan för dig ikväll!

Tomas Ingemarsson

 

Mark Single Malt Society (Kinna) (Avprovade sorter: 1750) SMWS, Ardbeg Committee Member, Friends Of Laphroaig, Aberlour Companion, The Balvenie Members Club & Scapa Crew Member.

 

Ahhh...There´s still Whisky in the jar!!

Link to comment
Share on other sites

Sitter på jobbet men ska hälla upp en Lord of the isles när jag kommer hem

 

RIP MJ

Björn Öström

 

Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951

Member of The Ardbeg Committee

Founding member of Whiskyklubben

Founding member of ölklubben Humlan

Link to comment
Share on other sites

Det finns de människor man ser upp till, inte känner personligen men där man fått stoltheten att ta i hand ett fåtal gånger och man varje gång ryst av respekt och beundran. MJ tillhör den skaran, men hans missionerande sprids vidare av oss alla - världen runt.

 

// Helena

Helena Hugo

 

Mat & Malt, Bredaryds Wärdshus

www.bredarydswardshus.se

Link to comment
Share on other sites

Det enda jag har sett är

Han led under en senare delen av sitt liv av Parkinsons sjukdom.

Björn Öström

 

Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951

Member of The Ardbeg Committee

Founding member of Whiskyklubben

Founding member of ölklubben Humlan

Link to comment
Share on other sites

Såhär sa en av mina skotska vänner (som kände honom) när jag frågade om dödsorsaken

 

Parkinson's I guess. He'd been battling that for a long time and the sad thing idiot web-chatters kept saying he was pissed as he'd wanted to keep it private.

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Den meningen var lite svårt att tolka..

 

 

Ungefär såhär:

 

Mindre begåvade personer chattade om att Michael var packad när det i själva verket var sjukdomen parkinssons som han led av, men det behöll han för sig själv.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Hörde en intervju i våras med MJ om just sin sjukdom och det var ju inget han drabbats av de senaste åren,

utan något han haft i ca 10 års tid, kanske längre som han själv sade.

Men han gick ut med det offentligt först ganska nyligen.

Jonas Eriksson
"Det är gött med Whisky..."
Borås Whiskyklubb.

Link to comment
Share on other sites

Mycket tråkig nyhet :(

 

Det blir att ta en dram av det bästa, och ha en tyst minut...................................................................

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Såhär sa en av mina skotska vänner (som kände honom) när jag frågade om dödsorsaken

 

Parkinson's I guess. He'd been battling that for a long time and the sad thing idiot web-chatters kept saying he was pissed as he'd wanted to keep it private.

 

 

Som någorlunda insatt i sjukdomarnas värld så stämmer detta. Jag vet flera som har/haft Parkinson, som felaktigt har "anklagats" för detta. Tremor (skakningar) och ostadig gång är typiska för Parkinson. MJ har ju haft ryktet av sig att vara försupen...när det i själva verket kan ha varit symtom på hans sjukdom. Tråkigt i såfall. Fast det är ju inte lätt för "allmänheten" att veta.

Edited by bizzozero

Anders Bizzozero,

Ronneby Whiskysällskap.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...