mosson Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 fr.o.m. 28/9 pris oförändrat (vet ej om detta har ngn speciell signifikans) Quote Mats Olsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krillo Posted September 27, 2007 Report Share Posted September 27, 2007 I nya katalogen ligger den med i beställnings sortimentet! Samma pris samma kanal.. Quote Kristoffer Horn Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 Det är i mitt tycke konstigt att det är säljstart idag och den inte finns i lager nånstans. En flaska i standard sortimentet borde väl finnas på nåt bolag den dag den har säljstart ?! Quote Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats.... Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 Den skulle ha sälj start idag, inga butiker hadde den, men man kunde beställa den från leverantören.. så det fick bli en sådan till mig.. kommer på tisdag enligt systemet Quote /\/\ats Ringströ/\/\ Kilchoman First Fill Bourbon Barrel Owner - 2007/50 - 1/10 WSS2 - Lochindaal Cask Owner - 2007 - 1/20 of a Fresh Bourbon Barrel WSS3 - Bladnoch Bourbon Hogshead - 2007- 1/30 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satanized Posted September 28, 2007 Report Share Posted September 28, 2007 Jag beställde en LOTI förra onsdags och fick den i onsdags. Det var snabba bud Quote Stefan Järna Jag älskar whisky Link to comment Share on other sites More sharing options...
mosson Posted October 3, 2007 Author Report Share Posted October 3, 2007 (edited) Nu listas plötsligt LOTI i lager på SBs internetsite (i standardsortimentet med butiksangivelse) 11 i Stockholm, 4 i Karlstad, 4 i Göteborg och 10 i Uppsala Man får väl hoppas att de inte är de enda som finns kvar (listas fortfarande parallellt i beställningssortimentet) Edited October 4, 2007 by mosson Quote Mats Olsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 Nu listas plötsligt LOTI i lager på SBs internetsite (i standardsortimentet med butiksangivelse)11 i Stockholm och 6 i Karlstad (?) Man får väl hoppas att de inte är de enda som finns kvar (listas fortfarande parallellt i beställningssortimentet) Vi i Karlstad har köpt en hel del LOTI senaste tiden, kan jag nämna. Inte konstigt att vi då får vår beskärda tilldelning. Jag går nog ned på Systemet i morgon och köper en till. Den är ju inte så pjåkig Quote Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kitten Posted October 6, 2007 Report Share Posted October 6, 2007 Och den är slut på destilleriet där den dessutom kostar 195 pund! Quote Christina Kitten Nordlöf whiskykitten@gmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted October 8, 2007 Report Share Posted October 8, 2007 Här kan man prata om fynd, speciellt jämfört med 195£. Den borde vara självklar i varje whisky hylla Quote Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
perand Posted October 8, 2007 Report Share Posted October 8, 2007 (edited) >Är det här då månne en L7 ? Och i så fall är det någon markant skillnad mot L6 ? De som finns på Regeringsgatan verkar i alla fall vara L7. Akkurats går inte att se vad det är (men den smakar L6), Glenfiddich warehouse har en L6. Kom igen nu, sprätta era L7or och berätta hur goda de är...... Edited October 9, 2007 by perand Quote Per Andersson Ardbeg Committee, FOL, Springbank soc., Slainte, AWS, AWC, SWE, SöWS, SMAD member Järfälla Link to comment Share on other sites More sharing options...
kks_81 Posted October 10, 2007 Report Share Posted October 10, 2007 (edited) Idag kom det 3 flaskor Ardbeg L.O.T.I till mig, som jag hämtade ut från mitt SB. Mvh/ Kai S. Edited October 10, 2007 by kks_81 Quote Kai Smålander Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satanized Posted October 11, 2007 Report Share Posted October 11, 2007 Idag kom det 3 flaskor Ardbeg L.O.T.I till mig, som jag hämtade ut från mitt SB. Mvh/ Kai S. Jag kommer över till dig och så kan vi korka en av dina. Du har ju trots allt 3 st och jag bara 1 Quote Stefan Järna Jag älskar whisky Link to comment Share on other sites More sharing options...
mosson Posted October 11, 2007 Author Report Share Posted October 11, 2007 (edited) >Är det här då månne en L7 ? Och i så fall är det någon markant skillnad mot L6 ? De som finns på Regeringsgatan verkar i alla fall vara L7. Akkurats går inte att se vad det är (men den smakar L6), Glenfiddich warehouse har en L6. Kom igen nu, sprätta era L7or och berätta hur goda de är...... jag köpte min LOTI i somras och den är L7 så det har de nog varit ett bra tag LOTI är nu också borttagen från beställningssortimentet (där den dubblerade tidigare i veckan) En ensam "Almost There" har dykt upp i Skellefteå också Edited October 11, 2007 by mosson Quote Mats Olsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
perand Posted October 12, 2007 Report Share Posted October 12, 2007 Nu listas plötsligt LOTI i lager på SBs internetsite (i standardsortimentet med butiksangivelse) Nu bara två kvar på Regeringsgatan, men Solna har en och Bromma har fått in sex. Välfyllt i Karlstad, de har sju kvar. Quote Per Andersson Ardbeg Committee, FOL, Springbank soc., Slainte, AWS, AWC, SWE, SöWS, SMAD member Järfälla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osten Posted October 12, 2007 Report Share Posted October 12, 2007 jag köpte min LOTI i somras och den är L7 så det har de nog varit ett bra tagLOTI är nu också borttagen från beställningssortimentet (där den dubblerade tidigare i veckan) En ensam "Almost There" har dykt upp i Skellefteå också Ringde på den och det visade sig vara saldofel. Quote Björn Öström Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951 Member of The Ardbeg Committee Founding member of Whiskyklubben Founding member of ölklubben Humlan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted October 12, 2007 Report Share Posted October 12, 2007 jag köpte min LOTI i somras och den är L7 så det har de nog varit ett bra tag... Jag köpte min i februari. Det hade nyss kommit in en ny sändning då. Jag fick en L6. Quote Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osten Posted October 12, 2007 Report Share Posted October 12, 2007 Köpte min L7 för ca 2 månader sedan. Quote Björn Öström Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951 Member of The Ardbeg Committee Founding member of Whiskyklubben Founding member of ölklubben Humlan Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted October 15, 2007 Report Share Posted October 15, 2007 Beställde en LOTI idag. Det var slut i varudepån, så det fick bli butiken i Umeå som fick släppa till en. Det ser ut att finnas ca 25 flaskor kvar fördelat på 6 butiker. Men den första November ska det komma en ny laddning. Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kks_81 Posted October 20, 2007 Report Share Posted October 20, 2007 (edited) Fick ett sms nyss. Nu ska jag åka och hämta ut en Ardbeg L.O.T.I på mitt lokala SB. Mvh/ Kai S. Edited October 20, 2007 by kks_81 Quote Kai Smålander Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted October 23, 2007 Report Share Posted October 23, 2007 Beställde en LOTI idag. Det var slut i varudepån, så det fick bli butiken i Umeå som fick släppa till en. Det ser ut att finnas ca 25 flaskor kvar fördelat på 6 butiker. Men den första November ska det komma en ny laddning. Efter en dryg veckas väntan och 3 besök på systemet fick jag idag besked om att posten tappat bort paketet på vägen mellan Umeå och Hudiksvall. Det var tredje flaskan över 1000:- som försvunnit på posten enligt killen på systemet. Kan man inte lita på Kungliga Svenska Postverket ? Får väl hoppas på novembersläppet ! Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mosson Posted October 23, 2007 Author Report Share Posted October 23, 2007 Efter en dryg veckas väntan och 3 besök på systemet fick jag idag besked om att posten tappat bort paketet på vägen mellan Umeå och Hudiksvall. Körde den vägen i somras för första gången - lurig var den Quote Mats Olsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted October 24, 2007 Report Share Posted October 24, 2007 Efter en dryg veckas väntan och 3 besök på systemet fick jag idag besked om att posten tappat bort paketet på vägen mellan Umeå och Hudiksvall. Det var tredje flaskan över 1000:- som försvunnit på posten enligt killen på systemet. Kan man inte lita på Kungliga Svenska Postverket ? Får väl hoppas på novembersläppet ! Det finns väl nån törstig poståkare i de trakterna. Quote Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted November 14, 2007 Report Share Posted November 14, 2007 Nu har jag äntligen fått min LOTI ! Quote Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts