Jump to content
whiskyforum

Lord of the Isles

mosson
 Share

Recommended Posts

Den skulle ha sälj start idag, inga butiker hadde den, men man kunde beställa den från leverantören.. så det fick bli en sådan till mig.. kommer på tisdag enligt systemet

/\/\ats Ringströ/\/\

Kilchoman First Fill Bourbon Barrel Owner - 2007/50 - 1/10

WSS2 - Lochindaal Cask Owner - 2007 - 1/20 of a Fresh Bourbon Barrel

WSS3 - Bladnoch Bourbon Hogshead - 2007- 1/30

Nu listas plötsligt LOTI i lager på SBs internetsite (i standardsortimentet med butiksangivelse)

11 i Stockholm, 4 i Karlstad, 4 i Göteborg och 10 i Uppsala

Man får väl hoppas att de inte är de enda som finns kvar (listas fortfarande parallellt i beställningssortimentet)

Edited by mosson

Mats Olsson

Nu listas plötsligt LOTI i lager på SBs internetsite (i standardsortimentet med butiksangivelse)

11 i Stockholm och 6 i Karlstad (?)

Man får väl hoppas att de inte är de enda som finns kvar (listas fortfarande parallellt i beställningssortimentet)

Vi i Karlstad har köpt en hel del LOTI senaste tiden, kan jag nämna. ;) Inte konstigt att vi då får vår beskärda tilldelning. Jag går nog ned på Systemet i morgon och köper en till. Den är ju inte så pjåkig :P

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

>Är det här då månne en L7 ? Och i så fall är det någon markant skillnad mot L6 ?

De som finns på Regeringsgatan verkar i alla fall vara L7.

Akkurats går inte att se vad det är (men den smakar L6), Glenfiddich warehouse har en L6.

Kom igen nu, sprätta era L7or och berätta hur goda de är......

Edited by perand

Per Andersson

Ardbeg Committee, FOL, Springbank soc., Slainte, AWS, AWC, SWE, SöWS, SMAD member

Järfälla

Idag kom det 3 flaskor Ardbeg L.O.T.I till mig, som jag hämtade ut från mitt SB. :D

Mvh/ Kai S.

Jag kommer över till dig och så kan vi korka en av dina. Du har ju trots allt 3 st :P och jag bara 1 :blush:

Stefan

Järna

Jag älskar whisky

>Är det här då månne en L7 ? Och i så fall är det någon markant skillnad mot L6 ?

De som finns på Regeringsgatan verkar i alla fall vara L7.

Akkurats går inte att se vad det är (men den smakar L6), Glenfiddich warehouse har en L6.

Kom igen nu, sprätta era L7or och berätta hur goda de är......

jag köpte min LOTI i somras och den är L7 så det har de nog varit ett bra tag

LOTI är nu också borttagen från beställningssortimentet (där den dubblerade tidigare i veckan)

En ensam "Almost There" har dykt upp i Skellefteå också :huh:

Edited by mosson

Mats Olsson

Nu bara två kvar på Regeringsgatan, men Solna har en och Bromma har fått in sex.

Välfyllt i Karlstad, de har sju kvar.

Per Andersson

Ardbeg Committee, FOL, Springbank soc., Slainte, AWS, AWC, SWE, SöWS, SMAD member

Järfälla

jag köpte min LOTI i somras och den är L7 så det har de nog varit ett bra tag

LOTI är nu också borttagen från beställningssortimentet (där den dubblerade tidigare i veckan)

En ensam "Almost There" har dykt upp i Skellefteå också :huh:

Ringde på den och det visade sig vara saldofel.

Björn Öström

Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951

Member of The Ardbeg Committee

Founding member of Whiskyklubben

Founding member of ölklubben Humlan

Beställde en LOTI idag. Det var slut i varudepån, så det fick bli butiken i Umeå som fick släppa till en.

Det ser ut att finnas ca 25 flaskor kvar fördelat på 6 butiker. Men den första November ska det komma en ny laddning.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Beställde en LOTI idag. Det var slut i varudepån, så det fick bli butiken i Umeå som fick släppa till en.

Det ser ut att finnas ca 25 flaskor kvar fördelat på 6 butiker. Men den första November ska det komma en ny laddning.

Efter en dryg veckas väntan och 3 besök på systemet fick jag idag besked om att posten tappat bort paketet på vägen mellan Umeå och Hudiksvall. :(

Det var tredje flaskan över 1000:- som försvunnit på posten enligt killen på systemet. Kan man inte lita på Kungliga Svenska Postverket ?

Får väl hoppas på novembersläppet !

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Efter en dryg veckas väntan och 3 besök på systemet fick jag idag besked om att posten tappat bort paketet på vägen mellan Umeå och Hudiksvall. :(

Körde den vägen i somras för första gången - lurig var den :unsure:

Mats Olsson

Det var tredje flaskan över 1000:- som försvunnit på posten enligt killen på systemet. Kan man inte lita på Kungliga Svenska Postverket ?

Får väl hoppas på novembersläppet !

Det finns väl nån törstig poståkare i de trakterna.

Per Eriksson Borlänge

Webmaster i smad (www.smad.se)

• 3 weeks later...