Jump to content
whiskyforum

Slaget i Slagelse

BosseK
 Share

Recommended Posts

Gårdagens övningar hos Skovgaards Vine i Slagelse under ledning av David från Qualityworld var en häftig upplevelse för oss som hade förmånen att medverka. Ett stort tack ska framföras till reseledaren Hasse, som på detta sätt ville hylla Ingela, Mickeman och Rogers övergång till 40-årsåldern.

Dagen startade när vi väl anlände till orten, med en provning under ledning av David, och därefter ett ohämmat botaniserande bland hans buteljer. Jag har försökt tyda mina noteringar från gårdagen och kommit fram till följande vinnare (för mig) bland de dyra dropparna:

Linkwood 19y 1985 Dewar Rattray

Royal Lochnagar 29y 1977 Norse Cask

Tamdhu 42y 1958 Hart Brothers

Ballindalloch 35y 1967 Hart Brothers (Glenfarclas)

Macallan 14y 1990 Adelphi

Glenglassaugh 22y 1982 Exclusive Malts

Utan någon inbördes ordning, det fanns så mycket, så mycket att varken tiden eller orken räckte till denna lyckade dag!

Bosse Kilåker, 123/123

Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair

Delägare Kilchoman Cask 2006/45

Tack alla goa vänner för en riktigt kul dag!

Vinnare i min bok får nog bli:

Linkwood 19y 1985 Dewar Rattray

Royal Lochnagar 29y 1977 Norse Cask

Men samples från mina favoritbuteljerare The Bottlers och Adelphi fungerade också. :rolleyes:

Compass Box Canto #50 var intressant!

Mannen i bak-och-framvänd kilt & löjlig mössa förgyllde på sitt sätt mässan - synd att jag missade Rogers uppläxning "du är en skam för alla som bär kilt..."

Kram Ingela

Ingela Gustafsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Mannen i bak-och-framvänd kilt & löjlig mössa förgyllde på sitt sätt mässan

Ja, jösses vilken tomte :huh:

Det var flera personer som på ett fint sätt försökte tala om för karln att han gjort lite fel med kläderna, men han vägrade inse fakta.

Whiskyn och sällskapet höll dock ypperta klass. Mycket trevlig tillställnig!

Tack alla som var med, och speciellt ni som höll er nyktra för att kunna köra hem oss andra.

Roger Melander

Box Destilleri AB

Maltix AB

Växjö Maltwhiskysällskap

1/1 Bruichladdich, 11/20 Lochindaal, 1/20 Glengoyne, 1/30 Bladnoch and Box casks owner.

Hej på er! Jag kan bara instämma i vad ni andra sagt, det var en mycket, mycket trevlig aktivitet. Tack till er alla för att ni är så himmla glada och trevliga. Visst, drickan var fantastisk men sällskapet var grejen (som vanligt)!

Noga utvalda bilder finns:

http://d699529.u33.surftown.se/slagelse070929/

Robert van Hal, Malmö

Whisky Society Skåne Öronvax Islay Maniacs Øresund Malt Masters

Hej på er! Jag kan bara instämma i vad ni andra sagt, det var en mycket, mycket trevlig aktivitet. Tack till er alla för att ni är så himmla glada och trevliga. Visst, drickan var fantastisk men sällskapet var grejen (som vanligt)!

Noga utvalda bilder finns:

http://d699529.u33.surftown.se/slagelse070929/

det såg ju ut som vi hade det riktigt roligt....

Magnus Rönnerup, Malmö
www.livingdeadbrewery.se

Ja fy för Sören vilken lyckad resa. Kalaskul och mycket trevligt upplägg på alla sätt! Resesällskapet regerade som vanligt.. speciellt Rogers masksång på vägen hem (finns fångat i min mobilkamera!!).

Och ja, stort tack till de som tog på sig chaufförsrollen. Att ni står ut med oss är imponerande!

mvh, Robert

::::::::::::: robert karlsson ::: whisky-monitor.com::: maltmaniacs.org ::: twitter ::: 4000+ buteljeringar provat :::::::::::::

Suveränt kul! Stort tack till chaufförerna och MacNilsson för logi och trevligt sällskap under de sena timmarna :blink:

Tomas Ingemarsson

Mark Single Malt Society (Kinna) (Avprovade sorter: 1750) SMWS, Ardbeg Committee Member, Friends Of Laphroaig, Aberlour Companion, The Balvenie Members Club & Scapa Crew Member.

Ahhh...There´s still Whisky in the jar!!

Ja fy för Sören vilken lyckad resa. Kalaskul och mycket trevligt upplägg på alla sätt! Resesällskapet regerade som vanligt.. speciellt Rogers masksång på vägen hem (finns fångat i min mobilkamera!!).

Och ja, stort tack till de som tog på sig chaufförsrollen. Att ni står ut med oss är imponerande!

mvh, Robert

Erm.... stod vi stackars chaufförer ut? Gjorde vi verkligen det? Efter dividerandet om ölstoppet skulle vara i Köpenhamn, Lund eller Malmö gav vi helt enkelt upp och lät oss drivas av grupptrycket :rolleyes:

Nåja, kul hade vi i alla fall och det blev en härlig rad med samples att rada upp på diskbänken kl 1 på morgonen. Började smaka av i går (söndag) men tänker ta GOD tid på mig för att njuta av läckerheterna.

Tack för en kanonförfest Hasse, Håkan och Tomas samt för alla härliga galningar i bussen... OK, vi glömmer masksången för den här gången ;)

Bosse

----- Bosse Axelson, Glass Washer of the Year -----

---- Kommunikatör i Wexiö MaltWhiskySällskap ----

Erm.... stod vi stackars chaufförer ut? Gjorde vi verkligen det? Efter dividerandet om ölstoppet skulle vara i Köpenhamn, Lund eller Malmö gav vi helt enkelt upp och lät oss drivas av grupptrycket :rolleyes:

Nåja, kul hade vi i alla fall och det blev en härlig rad med samples att rada upp på diskbänken kl 1 på morgonen. Började smaka av i går (söndag) men tänker ta GOD tid på mig för att njuta av läckerheterna.

Tack för en kanonförfest Hasse, Håkan och Tomas samt för alla härliga galningar i bussen... OK, vi glömmer masksången för den här gången ;)

Bosse

Den som självmant erbjuder sig att köra hem från ett sådant kalas är i sanning en mycket sjuk människa. Nu känner jag er båda som körde allt för väl för att ens drömma om att hävda någon normalitet i era fall. Stort tack, eller i sammanhanget, stor taxi, är ni verkligen värda.

Stort tack till er övriga stollar som hjälper till att göra mitt whiskyintresse ännu roligare. Tamdhu 1958 på er, era rödnästa drinkare. Det står alltid en dram på mitt bord till er.

Hasse

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap