Jump to content
whiskyforum

Mackmyra provning

Classeb
 Share

Recommended Posts

Hej på Er whiskyvänner.

Den 16 februari bjuder vi på whiskeyglas.se in till Mackmyraprovining på Frimurarhotellet i Linköping.

För mer information och anmälan gå in på www.whiskeyglas.se under beställ produkter, ganska långt ner på listan.

Väl mött!

Claes

Delägare i whiskyglas.se

Medlem i Södermalms whiskysällskap (SÖWS)

????

Vad f.... baserar du det på?

Tror du att:

1: Mackmyrafolket gör detta gratis?

2: Att whiskyn är gratis?

3: Att lokalen är gratis?

4: Att mat är gratis?

5: Att du är en positiv och kul kille som bara kritsierar utan att komma med någonting eget

6: Det är ju dessutom helt frivilligt att komma....

Ni andra, ursäkta den hårda tonen men jag blir så trött på "klagare"

/Claes

Restaurangpriser på provningen? Påslag 425% om jag räknar rätt.

Bernt Sjödin

Edited by Classeb

Delägare i whiskyglas.se

Medlem i Södermalms whiskysällskap (SÖWS)

????

Tror du att:

5: Att du är en positiv och kul kille som bara kritsierar utan att komma med någonting eget

/Claes

Helt rätt Claes.

Förstår dig till fullo.

Det skall nog helst vara gratis om det skulle passa flera av herrarna.

Eller jä....gt billigt i sämsta fall.

Bertil Andersson

????

Tror du att:

Läser jag rätt? Ska Mackmyra ha betalt för att marknadsföra sina produkter?????

Under alla mina år som arrangör av whiskyprovningar har detta aldrig hänt.....det brukar alltid vara precis tvärtom. Företag ringer och ber att få komma, de betalar resa, hotell och bjuder dessutom oftast på något spännande att prova. Vad håller Mackmyra på med?

I övrigt har jag inga synpunkter på att man tar 500 för en Mackmyra-provning (det är ju så dyr sprit).....fast jag skulle hellre ge 250 för en Lagavulin-provning med 30, 25, 21, DE, 16, 12 och någon IB.....Att dessutom Diaegos utvecklingschef kommer över från Glasgow, håller provningen gratis och bjuder på överraskningsmalt gör inte saken sämre. Välkomna till Växjö 29/1.

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Mackmyra tog 400 för kollektionsprovningen jag var på fast där ingick det inget annat än whisky. Visst kan man väl ha åsikter om att dom tar betalt för att marknadsföra sig själva men å andra sidan är det även ett sätt för ett hyffsat nystartat företag att dra in pengar innan dom kommit igång på allvar. Tänker givetvis på ordinarie försäljning via t ex systembolaget.

Björn Öström

Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951

Member of The Ardbeg Committee

Founding member of Whiskyklubben

Founding member of ölklubben Humlan

/Claes

Man kan tycka vad man vill om priser på provningar,

men precis som Claes skriver är det ju frivilligt att gå dit.

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Fast o andra sidan har ju Mackmyra en egen Preludiumprovning som kostar 695:- och den är slutsåld på många orter. Så 500:- är ju faktiskt ett bättre pris än Mackmyras egna Preludium provning. http://www.mackmyra.se/content/vaar_whisky...ng/?p=biljetter

Christer Hertil

Norrköping

Ardbeg Committee,Friends of Laphroaig,Whiskyklubben Slainte,LMWC

Ja fast Mackmyra körde ju preludiumprovning för 695 och det här var en kollektionsprovning för 500.

Björn Öström

Håller med Hasse om att det finns billigare provningar att välja om man vill.

De 425 kronor jag tar för 6 olika Port Ellen verkar i jämförelse med en Mackmyra kollektionsprovning för 500 kronor som rena reapriset. Kan det vara därför som det bara tog 2 dagar att fylla den?

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Ja kvalitetsmässigt går det ju inte att jämföra. Tycker allt som gäller Mackmyra beror på det roliga i en svensk whisky. Skulle aldrig drömma om att betala 4-500 kr för en provning med motsvarande kvalitet på whiskies från skottland.

Björn Öström

Kul det ordnas fler provningar i detta land, allt för att få fler i träsket ;)! Så applåder till de som drar igång nya provningar..

Sen får man nog helt enkelt tåla att folk kommenterar provningserbjudanden om man går ut med dem på det här forumet, speciellt gällande Mackmyra då de är aningen kontroversiella med ett oftast lågt bang-for-your-bucks-värde. Och jag håller helt med Hasse, se till att de absolut INTE tar betalt för att släpa dit sina marknadsförare som vill pusha sina produkter.. det är väl snålt av dem!

mvh, Robert

::::::::::::: robert karlsson ::: whisky-monitor.com::: maltmaniacs.org ::: twitter ::: 4000+ buteljeringar provat :::::::::::::

Så här började Claes med sitt inlägg, så varför hackar ni på provningen han lagt ut? :huh:

Jag hackar absolut inte på Claes och tycker att det är skitkul att han arrar provningar. Jag önskar honom lycka till av hela mitt hjärta.

Jag har däremot anledning att irritera mig på Mackmyra som är det första företaget i Whiskyvärlden som börjat ta betalt för att marknadsföra sig. Det tycker jag är uselt. Det stänger dörren för dem till Växjö maltwhiskysällskap, och jag förmodar alla andra klubbar i swf.

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Men om man ser till whiskyns etablerande i sverige i stort så tycker jag det är positivt. Allt som gör att folk får upp ögonen för whisky är bra.

Björn Öström

????

Tror du att:

/Claes

Oj då, det var tydligen en öm tå. Du läser in och tolkar betydligt mer än vad jag skrev i mitt korta inlägg.

Men med ditt svar så blev det ju en ordentlig debatt i varje fall.

Bernt Sjödin

Jag hackar absolut inte på Claes och tycker att det är skitkul att han arrar provningar. Jag önskar honom lycka till av hela mitt hjärta.

Jag har däremot anledning att irritera mig på Mackmyra som är det första företaget i Whiskyvärlden som börjat ta betalt för att marknadsföra sig. Det tycker jag är uselt. Det stänger dörren för dem till Växjö maltwhiskysällskap, och jag förmodar alla andra klubbar i swf.

Beathas Vänner hade årsmöte nyligen med en Mackmyra provning, de skulle också ha betalt, då per deltagare, fast klubben köpt spriten.

Vi brukar hålla med resa, hotell för föredragshållaren.

Klubben höll i provningen själva.

Ingen bra utveckling.

Edited by Jocke_Linkoping

Med tanke på vad Mackmyrisarna går loss på dessa galna tider (tvåan för 372? igår på Whiskyauction!!) så är ju denna provning faktiskt rent utav billig ;)

mvh, Robert

::::::::::::: robert karlsson ::: whisky-monitor.com::: maltmaniacs.org ::: twitter ::: 4000+ buteljeringar provat :::::::::::::

Hej på Er whiskyvänner.

Den 16 februari bjuder vi på whiskeyglas.se in till Mackmyraprovining på Frimurarhotellet i Linköping.

För mer information och anmälan gå in på www.whiskeyglas.se under beställ produkter, ganska långt ner på listan.

Väl mött!

Claes

Fint arrangemang, hur funkar det med biljetter till LHC matchen?

I övrigt har jag inga synpunkter på att man tar 500 för en Mackmyra-provning (det är ju så dyr sprit).....fast jag skulle hellre ge 250 för en Lagavulin-provning med 30, 25, 21, DE, 16, 12 och någon IB.....Att dessutom Diaegos utvecklingschef kommer över från Glasgow, håller provningen gratis och bjuder på överraskningsmalt gör inte saken sämre. Välkomna till Växjö 29/1.

Går det att få detta på distans till långt bort i Värmeland? Jag nöjer mig med dryckerna!

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Läser jag rätt? Ska Mackmyra ha betalt för att marknadsföra sina produkter?????

Under alla mina år som arrangör av whiskyprovningar har detta aldrig hänt.....det brukar alltid vara precis tvärtom. Företag ringer och ber att få komma, de betalar resa, hotell och bjuder dessutom oftast på något spännande att prova. Vad håller Mackmyra på med?

Du läser helt rätt.

Visst skall de ha det.

Om du står för arrangemanget och spriten skall Mackmyra folket ha 150:- per person för att komma och göra reklam för sina produkter...

Därför blir det ingen Mackmyra representant på vår preludium provning.

Jag tror ingen av våra medlemmar är vill betala det för att få höra lite reklam.

Per Eriksson Borlänge

Webmaster i smad (www.smad.se)

Du läser helt rätt.

Visst skall de ha det.

Om du står för arrangemanget och spriten skall Mackmyra folket ha 150:- per person för att komma och göra reklam för sina produkter...

Därför blir det ingen Mackmyra representant på vår preludium provning.

Jag tror ingen av våra medlemmar är vill betala det för att få höra lite reklam.

Exakt som hos oss.