lovegun Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Jag skulle gärna vilja ha era synpunkter på vad jag ska göra med en fin flaska whisky jag fick när jag fyllde 30 år. Flaskan är en Connoisseurs Choice från Banff Destillery årsmodell 1976 tappad av Gordon & MacPhail. Jag funderar på att spara den till min nyfödde sons 30-årsdag. Då skulle den vara 61 år gammal och en riktigt rolig present att ge honom. Vad tror ni - kan whiskyn bli dålig under 30 års ytterligare lagring på flaska? Hur tror ni innehållet påverkas? Vad tycker ni jag ska göra? Jag litar på att ni har några bra råd och synpunkter att bidra med! Må gott! Johan Mer info om flaskan finns här: http://www.gordonandmacphail.com/TastingNo...cbanff76-40.pdf Quote "Always carry a flagon of whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W. C. Fields Link to comment Share on other sites More sharing options...
Livsnjutaren Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Jag skulle gärna vilja ha era synpunkter på vad jag ska göra med en fin flaska whisky jag fick när jag fyllde 30 år. Flaskan är en Connoisseurs Choice från Banff Destillery årsmodell 1976 tappad av Gordon & MacPhail. Jag funderar på att spara den till min nyfödde sons 30-årsdag. Då skulle den vara 61 år gammal och en riktigt rolig present att ge honom. Vad tror ni - kan whiskyn bli dålig under 30 års ytterligare lagring på flaska? Hur tror ni innehållet påverkas? Vad tycker ni jag ska göra? Jag litar på att ni har några bra råd och synpunkter att bidra med! Må gott! Johan Mer info om flaskan finns här: http://www.gordonandmacphail.com/TastingNo...cbanff76-40.pdf Den är jättegod. Drick den och om du tycker om den köp en ny till din son. Den blir nog inte dålig om du förvarar den rätt oöppnad. Quote Emanuel Ringbom Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacNilsson Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Köp en till, det finns kvar...66 pund på royalmile, drick den du har fått och spara en pava till grabben. Om du inte har den i direkt solljus på en plats där temperaturen varierar för mycket så tar den inte stryk, förvara den mörkt oc stående och vänd på den nån gång om året för att korken inte ska torka.....om 30 år har det förvisso gått 61 år sedan whiskyn destillerades, men den är fortfarande bara 26 år. Värdet på flaskan kan däremot ha mångdubblats till dess. Quote Hasse Nilsson Växjö Maltwhiskysällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 Ska du spara en flaska så länge så skaffa lite parafilm att sätta runt korken så du slipper att den dunstar bort för dig. Quote Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
myran Posted January 20, 2008 Report Share Posted January 20, 2008 (edited) Köp en kamera istället !!! Vem gillar gammal Whisky ? Det är young som gäller !! Edited January 20, 2008 by myran Quote Bertil Andersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted January 21, 2008 Report Share Posted January 21, 2008 Drick ur den ta bilder och köp en till. Visa grabben bilderna och säj att denna var så bra så jag köpte en åt dig också. Quote Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts