Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Committee - Corryvreckan


Maniac
 Share

Recommended Posts

  • Replies 547
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Snabba dragningar denna gång på Ardbeg var det verkligen, och olika kurser också. VISA kort på min första order 8881 = 720,42 :angry: och Mastercard på min andra order 8885 = 691,05 :winner: så kursen räknas verkligen på olika sätt.

Mvh Tomas

Tomas Karlsson
St. Magdalene for ever!!!!

http://www.facebook.com/stmagdalene

http://www.stmagdalene.com

Link to comment
Share on other sites

Snabba dragningar denna gång på Ardbeg var det verkligen, och olika kurser också. VISA kort på min första order 8881 = 720,42 :angry: och Mastercard på min andra order 8885 = 691,05 :winner: så kursen räknas verkligen på olika sätt.

Mvh Tomas

Eurocard/Mastercard drog 706,56 inklusive 2% valutapåslag idag på order 8882, £45+£13,19.

 

Det är verkligen olika valutapåslag på olika kort :g:

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Eurocard/Mastercard drog 706,56 inklusive 2% valutapåslag idag på order 8882, £45+£13,19.

 

Det är verkligen olika valutapåslag på olika kort :g:

 

Det är ofta upp till banken som ger dig kortet. De bestämmer oftast växelkursen också. Till exempel, med VISA hos Swedbank får du deras checkkurs + 1,5% valutapåslag. Sen får ni tänka på att det inte är samma kurs nu som när första omgången Corryvreckan betalades.

Edited by Tollig

Lukas Tollig

FOL, Committee, Society etc. member

http://puteljen.blogspot.com/

Link to comment
Share on other sites

Vad har ni för nummer på er order? Väntar på att mitt ska bli draget, men jag har inte fått något mail än så länge i alla fall. Låter konstigt i alla fall.

 

 

Jag har ordernr: 9006 och inte hört ett ljud. Inga pengar är dragna på kortet.

Anders Hjelm

 

Jag har inte för många whiskyflaskor - jag är bara lite efter i mitt drickande.

Link to comment
Share on other sites

Vad har ni för nummer på er order? Väntar på att mitt ska bli draget, men jag har inte fått något mail än så länge i alla fall. Låter konstigt i alla fall.

Min senaste har 8931. Pengar dragna redan i måndags. Vilket mail är det du saknar? Har du inte fått "Thank you for ordering online with Ardbeg." så kan det nog bli problem.

Håkan Wanke

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

www.FISKEoFOTO.se

Link to comment
Share on other sites

Fick just mail från Janey på Ardbeg att mitt kort hade blivit "declined" trots mer än väl täckning. Perand hade visst fått likadant också med god täckning.

Är det fler som haft problem?

 

Jag hade detta problem förra gången jag beställde en Corryvreckan. Jag fick ett mail som sade att det var problem med mitt kort. Det visade sig att jag uppgivit fel nummer :blush: (vänt på 2 siffror) men det räckte att jag ringde upp så redde vi ut det. Hon nämnde då också att det kunde vara problem med vissa kort.

Håkan Mossberg

 

Friends of Laphroaig Plot no. 326770

Ardbeg Committee Member

Link to comment
Share on other sites

Min senaste har 8931. Pengar dragna redan i måndags. Vilket mail är det du saknar? Har du inte fått "Thank you for ordering online with Ardbeg." så kan det nog bli problem.

 

Jodå, "Thank you for ordering"-mailet har jag fått, tänkte på om kortet strejkar eller liknande... men men, får väl vara tålmodig ett tag till.

Link to comment
Share on other sites

Jodå, "Thank you for ordering"-mailet har jag fått, tänkte på om kortet strejkar eller liknande... men men, får väl vara tålmodig ett tag till.

 

Om dom inte kan dra pengar kommer dom att höra av sig via mail.

Björn Öström

 

Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951

Member of The Ardbeg Committee

Founding member of Whiskyklubben

Founding member of ölklubben Humlan

Link to comment
Share on other sites

En avi damp ned i lådan igår. Hämtar min andra Corryvreckan imorgon.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Lycklig ägare till ytterligare en Corry. :rolleyes: Hämtade den senaste från lokala postombudet idag.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Ja då damp min efterlängtade Corry upp i brevlådan :rolleyes:

Björn Carlström Bjuv

 

Friend of Laphroaig Plot No: 333328

Member of Aberlour

Committe of Ardbeg

Friend of classic malts

Member of Balvenie

Link to comment
Share on other sites

Jag lämnade in tre avier på posten idag och förväntade mig tre flaskor, men det visade sig att en av "paketen" var ett kuvert från Nordea med ett nytt bankkort.

Nåväl jag har i alla fall tre flaskor totalt, även om den fjärde aldrig dyker upp.

Roger Melander

Box Destilleri AB

Maltix AB

Växjö Maltwhiskysällskap

1/1 Bruichladdich, 11/20 Lochindaal, 1/20 Glengoyne, 1/30 Bladnoch and Box casks owner.

Link to comment
Share on other sites

Nu anlände min Corry, hel och vacker :winner: . Ordernr 9006 - är det den sista till Sverige?

 

 

Nej, jag hade 9010 på min sista order, det är säkert någon som har ännu ett högre ordernr

Andreas Magnusson

Örebro

Friend of Laphroaig, Ardbeg Commitee Member, Friend of the Classic Malts

A Wee One, Westerås Whisky Wenner

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...