Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Committee - Corryvreckan

Maniac
 Share

Recommended Posts

• Replies 547
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bunker...!

Vågar vi hoppas på att vi får smaka denna den 17 maj?

Hoppas kan du alltid. Får jag bara fler än så kommer den att vara med.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Beställt, betalt och klart.

Undrar om den är på väg :rolleyes:

Det tror jag inte den är. Skulle förvåna mig om någon får den i nästa vecka.

De kommer att vara översvämmade av beställningar. Nu ska det dras pengar, paketeras och skeppas iväg. Tror inte de kommer att få iväg några flaskor förrän tidigast i nästa vecka.

Magnus Fagerström

Helsingborg

info(at)magnuswhisky.com

Idag låg det två :o folders ifrån Ardbeg, i brevlådan.

En liten historia om Corryvreckan, ungefär som den om "Beisten" för något år sedan.

Märkligt, med tanke på att jag fick registrera mig igen på deras hemsida igår.

Kanske får jag då tre folders vid nästa nysläpp :D .

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Idag låg det två :o folders ifrån Ardbeg, i brevlådan.

En liten historia om Corryvreckan, ungefär som den om "Beisten" för något år sedan.

Märkligt, med tanke på att jag fick registrera mig igen på deras hemsida igår.

Kanske får jag då tre folders vid nästa nysläpp :D .

Jag fick bara en folder, men det gör inte så mycket ;) . Nu är det bara att vänta och se om flaskan kommer fram eller försvinner i postgången, hade ju lite bråttom med att beställa.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Jag fick två foldrar men bara en flaska. Det såg ut på svarsmeilet

som om dom tog min beställning på 2 flaskor, men nu ser jag att

de dragit alldeles för lite stålar från kontot.

/Bengt

Edited by Bengt L

Bengt Larsson

Mariefred

Share & Caskholder of Kilchoman cask # 2006/111 / Delägare i Bladnoch cask # 2007/1204 / Founding member of SWS / Friend of Laphroaig / Member of The Ardbeg Committee

Så då tror jag att även jag har lyckats beställa en flaska! :rolleyes:

Mattias Oleniusson

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Jag fick två foldrar men bara en flaska. Det såg ut på svarsmeilet

som om dom tog min beställning på 2 flaskor, men nu ser jag att

de dragit alldeles för lite stålar från kontot.

/Bengt

Precis, de var inte så lättlurade. Och inte verkar de vilja sälja någon flaska till frugan heller...

Får väl engagera goda vänner istället.

/Björn Hellenius - Sollentuna

Ganska kul detta.

I stort sett alla här blev så upphetsade att vi köpte den utan att ens bry som om vad som var i flaskan...

Teoretiskt sett så skulle väl innehållet kunna vara mediokert

Men detta är ju en (rejäl 5000) PR-buteljering som riktar sig till Ardbegs mest entusiastiska kunder och "ambassadörer".

Att denna skulle fyllas med någonting mindre intressant (eller bara allmänt dåligt) och göra just denna grupp köpare missnöjda vore ju i så fall en stor strategisk miss av Ardbeg.

Långt värre än gin-single-casken-för-Sverige (som man väl fortfarande kan köpa på SB)

De tidigare släppen till Comittee har kanske inte alltid hyllats av alla men de har alltid varit intressanta.

De tidigare specialsläppen har ju också tydligt haft brasklappar - "for discussion", "very young" etc. (och Ardbeg är ju inte i Mackmyra-fasen av sin etablering)

Allt kan givetvis hända - men detta borde vara ett av de säkrare "grisen i säcken"-köpen i vår (om inte annat så för "samlingen")

Edited by mosson

Mats Olsson

Precis, de var inte så lättlurade. Och inte verkar de vilja sälja någon flaska till frugan heller...

Får väl engagera goda vänner istället.

Ja det verkar lite tveksamt om de skickar 2 till samma hushåll/adress. Pengar är dragna

för frugans flaska men inte för min ännu. Som tur är har man god relation till sin fru så

med lite tur kanske jag får den av henne, den betalades ju med mitt kort så... :)

Mvh

Matte

Mattias E Mattsson

Ålänning som gått vilse i Skånelandet,

hoppas hitta hem till ön en vacker dag.

*Fatandelar*

Kilchoman 2007 (Fresh Bourbon Barrel), Glengoyne 2007 (Fresh Sherry Hogshead)

Ja det verkar lite tveksamt om de skickar 2 till samma hushåll/adress. Pengar är dragna

för frugans flaska men inte för min ännu. Som tur är har man god relation till sin fru så

med lite tur kanske jag får den av henne, den betalades ju med mitt kort så... :)

Mvh

Matte

Men varför skulle inte frugan få köpa en? Det finns väl finnas en hel del par som gillar Ardbeg och där både man och hustru är medelmmar i comittee? Skall de inte få varsin bara för att de är gifta...? Givetvis måste du ju kunna skicka 2 till samma hushåll om 2 är med i committee.

Peter Sjögren, Gbg

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Men varför skulle inte frugan få köpa en? Det finns väl finnas en hel del par som gillar Ardbeg och där både man och hustru är medelmmar i comittee? Skall de inte få varsin bara för att de är gifta...? Givetvis måste du ju kunna skicka 2 till samma hushåll om 2 är med i committee.

I och för sig måste det vara upp till Ardbeg att bestämma. Men sett ur rättvisperspektiv är frågan komplicerad, eftersom det inte finns möjlighet att kontrollera om man registrerar en fiktiv familjemedlem.

Sam Gutenwik

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

Om du är intresserad av samples, skicka pm

I och för sig måste det vara upp till Ardbeg att bestämma. Men sett ur rättvisperspektiv är frågan komplicerad, eftersom det inte finns möjlighet att kontrollera om man registrerar en fiktiv familjemedlem.

Nej, givetvis inte, men som exempel, min fru, som varit medlem i Ardbeg Comittee lika länge som mig, om hon vill ha en egen flaska så skall väl hon få det? Vaför skall hon och jag behöva dela om båda är genuint intresserade och inte vill samsas om en flaska...?

Skall jag behöva skilja mig för att få ha flaskan i fred...? :rolleyes:

Men visst, det är kan bli problem med "fiktiva" medlemmar. Men enda sättet att komma runt det är väl att ta betalt för att vara medlem, men hur kul hade det varit?

Peter Sjögren, Gbg

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Det kan ju helt enkelt vara så att de inte hunnit gå igenom alla beställningar än. En del på forumet har redan fått dragit pengar på sina kort, men det har inte dragits nåt på mitt kort än.

Ta det lite lugnt och ge dem en chans att gå igenom alla beställningar.

Magnus Fagerström

Helsingborg

info(at)magnuswhisky.com