Jump to content
whiskyforum

Whisky i Köpenhamn?

Stoffe
 Share

Recommended Posts

Visste inte riktigt var jag skulle placera denna tråden, men jag tyckte här kändes mest rätt.

Ska om några veckor ta en helg i Köpenhamn med sambon och tänkte då passa på att se om våra trevliga grannar har något vettigt utbud av livets vatten och i sådant fall till ett bättre pris än SB har att erbjuda.

Tänkte kanske att ni som är gamla rävar på det här med whisky kände till var i Köpenhamn man ska bege sig för att hitta en sådan butik. Har för mig att jag sett en i slutet av Ströget för många år sedan, men det var innan jag började intressera mig för whisky och lade därför inte det på minnet.

Det är fördel om butiken ligger inom gångavstånd från centralstation då tåg och apostlahästar kommer att vara vårt resesätt. :rolleyes:

Christofer Olsson

Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.

Bibere humanum est, ergo bibamus.

In vino veritas

http://www.juuls.dk/get/3596.html

http://www.whiskyhouse.dk/

Inte helt billiga, du får vara prismedveten.......men trevliga affärer med bra utbud, halvtimme från stationen cirka

Bosse Kilåker, 123/123

Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair

Delägare Kilchoman Cask 2006/45

Hej!

Juuls Vinhandel är att rekommendera.

Ligger på Vaernedamsvej 15 1819 Fredriksberg tel. 33 31 13 9

Har bara åkt bil dit tidigare och har ingen riktig pejl på vart det ligger i förhållande till stationen.

kolla in på www.juuls.dk

Mvh / Tom

Hoppsan Bosse K hann visst före....men har du 6975 DKR till övers kan du köpa en fin Ardbeg....

Edited by begard

Tom Hoyle

Ardbeg Committee Member

• 11 months later...
Tack för tipsen grabbar! Den weekenden blev precis lite intressantare... :whistling:

Jag ska också till Köpenhamn nu snart. Finns det verkligen inte en handfull mindre butiker med bra whiskyutbud er än Juuls, Holte och Taastrup? Jag är väldigt intresserad av Highland Park, Glengoyne och nån fin Japan men utbudet är långt under vad jag önskar. När det gäller pris så är det inte så viktigt, bara jag får det jag vill ha.

Tips? Att åka till Helsingør och handla är inte ett alternativ, även om jag vet att de har det jag vill ha..

Patrik Söderholm

NMWL Stavanger

Du ska leta dig ut till David på Qualityworld

David och Juuls är som Symposion och Clydesdale i Sverige, med undantaget att de genom sina agenturer förser alla danmarks vin og spiritusforettninger med sprit.....det finns precis som här ytterligare några, Hansen har Glenfarclas till exempel, MacY har en hel del, men de finns lång upp på Jylland.

Whiskyhouse på Peter Bangs vej är bra

http://www.whiskyhouse.dk/

www.qualityworld.dk är riktigt bra

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Du ska leta dig ut till David på Qualityworld

www.qualityworld.dk är riktigt bra

Ok.. nån som vet hur man tar sig dit på lättast sätt om man inte har bil? Har de öppet precis som vilken butik som helst? Såg att de håller stängt till den 31.8 men jag är där mellan 11. - 14.9 så det e inga problem. Nån som vet deras 'vanliga' öppettider?

Patrik Söderholm

NMWL Stavanger

Ok.. nån som vet hur man tar sig dit på lättast sätt om man inte har bil? Har de öppet precis som vilken butik som helst? Såg att de håller stängt till den 31.8 men jag är där mellan 11. - 14.9 så det e inga problem. Nån som vet deras 'vanliga' öppettider?

Åbningstider i 2009:

</SPAN>Man-tir kl. 13-18

Onsdage lukket

Tor-fre kl. 13-18

Lørdag 10-14

Hasse Peters

Laholm

Port Ellen forever

Häller med Hasse

För mig gäller Juuls och David (Qualityworld)

Juuls när det gäller OB 15 minuters promenad från stationen

David när det gäller IB halvtimmes bussresa från Nörreport (350S) + 1 minuts promenad

Whiskyhouse är nog bra men det är inget ställe jag varit flitig besökare till

Slainte mhath

Lasse Holm

Jag har åkt taxi till david.....det kostade cirka 250 svenska vill jag minnas, men buss är ju billigt och bra. Det är bara att kolla kartan, finns på eniro.dk

http://kort.eniro.dk/query?what=map&mo...om=web_map_comp

http://www.rejseplanen.dk/bin/query.exe/mn...=m&OK#focus

Ett utmärkt sätt att hitta i danmark: Rejseplanen

Slainte mhath

Lasse Holm

• 3 weeks later...

Jag har varit en del inne på Juuls hemsida. Det verkar ju inte finnas så många OB SC att välja och vraka i direkt. Är det så att de har ett helt annat utbud i butiken än på hemsidan?

Inte sugen på att köpa nån OB 40%.

Patrik Söderholm

NMWL Stavanger

Jag har varit en del inne på Juuls hemsida. Det verkar ju inte finnas så många OB SC att välja och vraka i direkt. Är det så att de har ett helt annat utbud i butiken än på hemsidan?

Inte sugen på att köpa nån OB 40%.

Tror inte de har mer i butiken än nätet, och där är rätt mycket, har du verkligen kollat :whistling:

Slainte mhath

Lasse Holm