martinsa Posted November 27, 2011 Report Share Posted November 27, 2011 Det finns det! har en Glengoyne Autumn 1969 i hyllan. RIktigt bra! har dock inte öppnat den ännu, bara provat den på sample förut. Finns några till eller rättare sagt många till som är riktigt bra, man måste hitta rätt dock för det finns ju många Glengoynes som är sådär får man säga. Skulle kunna göra slut på "julklappspengarna" på bara Glengoyne , men man vill ju variera sig, hehe Jag skriker till om/när jag öppnar Autumn och samplar lite till törstande såklart! Quote Martin Sandberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasLestander Posted November 27, 2011 Report Share Posted November 27, 2011 BK på Mackmyra Den Första Utgåvan. Växte med tiden (och oxidationen) men i linje med alla de Mackmyror jag hittills provat lyckades den inte imponera. Quote Andreas Lestander, Arjeplog Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazze Posted November 27, 2011 Report Share Posted November 27, 2011 Bk på en Lagavulin 16. Trevlig som alltid... Quote Mvh Sebastian Brorsson Österlens Whisky Society www.osterlenswhiskysociety.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovikavante Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 En väldigt trevlig dram drar sin sista suck ikväll, Laphroaig 15 YO. Får nog försöka jaga rätt på en till, tur att det finns WA Vad var det den gick på på Bolaget när det begav sig egentligen? Quote Johan GarlandFriends of Laphroaig 310219Ardbeg Committee-De gustibus non est disputandum- Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Vad var det den gick på på Bolaget när det begav sig egentligen? Den låg ju i beställningssortimentet och på slutet kostade den 565 kr. Tur man har en låda av den. Laffe var bättre förr ... (otroligt hur han tjatar om det, tänker nog ett gäng nu ) Quote Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sundbom Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Den låg ju i beställningssortimentet och på slutet kostade den 565 kr. Tur man har en låda av den. Laffe var bättre förr ... (otroligt hur han tjatar om det, tänker nog ett gäng nu ) Vad var inte det? Quote Är alltid intresserad av intressanta Longmorns. Johannes Sundbom Söderfors Link to comment Share on other sites More sharing options...
ardbeg67 Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Vad var inte det? Jag visste att det påståendet (trots att det är en fråga) skulle komma... ...den Port Ellen som buteljerades förr var generellt inte bättre Visst är det så. Det mesta i whiskyväg var bättre förr, tyvärr. Quote Benny Ingman, KarlstadCarlstad Whisky Connoisseurs - CWC Söker sample av: Brora 1970-1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sundbom Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Jag visste att det påståendet (trots att det är en fråga) skulle komma... ...den Port Ellen som buteljerades förr var generellt inte bättre Visst är det så. Det mesta i whiskyväg var bättre förr, tyvärr. Tur att det kommer nya aktörer som Kilchoman och Arran så att man kan säga att det var sämre förr! Quote Är alltid intresserad av intressanta Longmorns. Johannes Sundbom Söderfors Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Tur att det kommer nya aktörer som Kilchoman och Arran så att man kan säga att det var sämre förr! mmm Kilchoman Quote Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted November 28, 2011 Report Share Posted November 28, 2011 Tömde Scapa Advance sample for the OMC, 50%, refill hoggie #3853 igår. En rätt slätstruken Scapa. Quote Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted November 29, 2011 Report Share Posted November 29, 2011 En Balblair 90 fick säga tack o adjö. Godare doft än smak men ändå inte dålig. Blir nog en Balblair till vad det lider, vet ej vilken dock! Quote Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herke Posted November 30, 2011 Report Share Posted November 30, 2011 Första Glenfarclas 2002 Ermuri går till glasbanken Tur man har ett gäng till Quote Thomas HerkevallKöper eller byter RARE MALTS!Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA. Aktieägare: Box Friend of Laphroaig Plot: 283358Ardbeg CommitteeSpringbank Society MemberGuardians of the GlenlivetSlainte WhiskyklubbStockholm whisky Enthusiasts Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted November 30, 2011 Report Share Posted November 30, 2011 Ikväll töms Bowmore 2000 Svenska eldvatten. Gillade den, en ganska ren, stram kryddig smak, med inslag av frisk citrus. Quote Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 Slakten på slattarna fortsätter: En Mortlach-91 från Signatory går hädan. Kommer köpa fler Mortlach framöver. Quote Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 Tyvärr så tömde jag förra julens underwhisky, en Imperial Cask 4962 från Slainte! Tack och lov så har jag en ny stående :-) Quote ---------------------------------- Magnus Hjelm Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herke Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 Tyvärr så tömde jag förra julens underwhisky, en Imperial Cask 4962 från Slainte! Tack och lov så har jag en ny stående :-) kan bara instämma! Grym whisky. Tur man har 2 kvar. Kanske öppnas en till jul. Quote Thomas HerkevallKöper eller byter RARE MALTS!Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA. Aktieägare: Box Friend of Laphroaig Plot: 283358Ardbeg CommitteeSpringbank Society MemberGuardians of the GlenlivetSlainte WhiskyklubbStockholm whisky Enthusiasts Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 kan bara instämma! Grym whisky. Tur man har 2 kvar. Kanske öppnas en till jul. Sälja en till mig? Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herke Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 Sälja en till mig? Sorry kompis. Bara om du har RM att byta med. Sample om jag sprättar. Quote Thomas HerkevallKöper eller byter RARE MALTS!Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA. Aktieägare: Box Friend of Laphroaig Plot: 283358Ardbeg CommitteeSpringbank Society MemberGuardians of the GlenlivetSlainte WhiskyklubbStockholm whisky Enthusiasts Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted December 2, 2011 Report Share Posted December 2, 2011 Sorry kompis. Bara om du har RM att byta med. Sample om jag sprättar. Attans! Min är på upphällningen och den är grym Kan gärna byta till mig sample dock för att dryga ut flaskan så hör av dig om och när du sprättar. Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Palmen Posted December 4, 2011 Report Share Posted December 4, 2011 Balvenie Golden Cask Den har bara blivit bättre och bättre för varje gång, fick bli en ordentlig dram på slutet för att slippa spara Quote Fredrik Palmqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
thonor Posted December 4, 2011 Report Share Posted December 4, 2011 Slut på Lagavulin OB 12 YO 2010. Värmer bra i höst/vinterrusket, har fortfarande kvar en längst inne bland gömmorna. Quote Thomas Nordqvist - Stockholm Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndreasLestander Posted December 4, 2011 Report Share Posted December 4, 2011 Igår tömdes en Karuizawa 1981/2007 cask #103. Hade gärna haft fler... Quote Andreas Lestander, Arjeplog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sherry&Smoke Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 (edited) Nu hällde jag upp sista skvätten av Glendronach 1992/2009 OB #1140, 57.2% Det har varit en mycket trevlig bekantskap och det blir säkerligen fler flaskor från samma kokeri i framtiden. Jag får öppna några värdiga ersättare (från andra destillerier) lite närmare jul, men jag ska döda ytterligare någon flaska innan dess. Hmm, såg just att man kanske borde druckit något lite mer svavelosande till just detta inläggsnummer... Edited December 5, 2011 by Sherry&Smoke Quote Per Erixon Sunnersta Link to comment Share on other sites More sharing options...
BjornG Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 Laimrig #2 och en corrywreckan idag, Kilchoman winter 2010 i helgen. Beslutsångest över vad som ska sprättas... Quote Björn Gustavsson Stockholm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herke Posted December 5, 2011 Report Share Posted December 5, 2011 Islay malt gick i graven ikväll. Tur man har fler:) Quote Thomas HerkevallKöper eller byter RARE MALTS!Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA. Aktieägare: Box Friend of Laphroaig Plot: 283358Ardbeg CommitteeSpringbank Society MemberGuardians of the GlenlivetSlainte WhiskyklubbStockholm whisky Enthusiasts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts