LasseL Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Den 31:a januari 2013, dagen då Brora 30 YO OB 2004 tog slut. Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam gutenwik Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Den 31:a januari 2013, dagen då Brora 30 YO OB 2004 tog slut. Jag hoppas att du har fler Sam Gutenwik Köper/byter gärna Brora och Yoichi Om du är intresserad av samples, skicka pm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oggela Posted January 31, 2013 Report Share Posted January 31, 2013 Den 31:a januari 2013, dagen då Brora 30 YO OB 2004 tog slut. Det svider i hjärtat att läsa, själv har jag ganska exakt 24 cl kvar. Att köpa en till svider lite väl i plånboken.... Fredrik Jokela Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted February 1, 2013 Report Share Posted February 1, 2013 Jag hoppas att du har fler Ja, som tur är! 1 Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 En Glen Grant 27yo 54% Bottled 2008 Bladnoch tog slut igår... Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted February 3, 2013 Report Share Posted February 3, 2013 Har dödat en del flaskor på sistone... Caol ila unpeated 2012 Glenfarclas potstill reserve Clynelish (whiskyforum 0-1) Glenfarclas 2003 ERMURI (tur är det jag har ett gäng till i skåpet) Lagavulin only for distillery 2010 (har bara en kvar nu... :/ ) Ardbeg TEN L9 Och säkert nån jag glömt... Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuarterMaesk Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Old Pulteney 12år, Blir en till garanterat! Fin som (censurerat) att svalka truten med efter en rökig Ardbeg eller Laphroaig! Laphroaig Quarter Cask, har en till oöppnad. Glen Garioch 12år, Blir nog ingen mer av denna. Helt ok men betydligt finare med några droppar vatten upptäckte jag på sista skvätten. Finns dock andra jag hellre lägger pengarna på! Robin Törnqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
rc200 Posted February 4, 2013 Report Share Posted February 4, 2013 Glenfarclas Family Casks 1986 Cask 3434 riktigt god framförallt med lite vatten... Tur jag har några samples kvar av den. Får bli någon annan trevlig Family Casks som ersättning framöver. 1972 Cask 3547 står på inköpslistan Johan AnderssonGlenfarclas Global Family Springbank Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted February 5, 2013 Report Share Posted February 5, 2013 BK på Bunnahabhain 13yo Svenska Eldvatten "Peated" & Lagavulin 15yo OB for Islay Jazz Festival 2012. Bunnan kanske hittar tillbaka till hyllan, Laggan kan jag nog se mig efter att få ställa på hyllan igen Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted February 5, 2013 Report Share Posted February 5, 2013 (edited) Dubbelpost.. Edited February 5, 2013 by Reyan Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 BK på Bunnahabhain 14yo 97/11 Svenska Eldvatten "Peated & Sherrymatured". Mycket trevlig, men jag håller bourbonlagringen högre. Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Talisker 35yo... 1 Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 (edited) Talisker 35yo... Den är så bra som man tror alltså? Edited February 6, 2013 by LasseL Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lutfisk Posted February 6, 2013 Report Share Posted February 6, 2013 Tyvärr inte. Hade hoppats på mycket mer men saknad är den ändå! Filip Ling, Stockholm Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Comus Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Det sista ur min Ardbeg SN2010 (har en 5:a undan stoppad dock) strök på foten i bubbel badet denna torsdags kväll till tonerna av Al green's "Take me to the river" gött!!!!! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 BK på Isle of Jura "Superstition". Den kommer lysa med sin frånvaro ett bra tag framöver. Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 De sista dropparna ur en BenRiach 20yo 43% OB tog slut ikväll...den kommer nog inte köpas in igen. Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ernie Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 Skådade botten på en Laffe 18 i afton. Tur att det finns en till på hyllan. Även BK på Bowmore darkest sherry casked . Trots sjukdom så smakar det mycket socker om den. Även en Auchentoshan Select fick stryka flagg ( kan tänka mig en ny sådan ) Whisky hjälper inte mot förkylning men det blir defenetivt roligare att vara sjuk. Whisky kan drickas på tre sätt. Med vatten, Utan vatten, Som vatten Link to comment Share on other sites More sharing options...
eriknygren Posted February 8, 2013 Report Share Posted February 8, 2013 En helg i fjällen. Fanns en Macallan elegancia 1992/2004 40% som jag kände behövde avslutas. Är väl inget jag kommer ligga sömnlös över att den är slut.... Erik Nygren Ardbeg Committee Springbank Society Member Friends of Classic Malt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted February 9, 2013 Report Share Posted February 9, 2013 Aberlour 10yo sherry cask. Äntligen! Laga 16yo ob. Tja, hittar jag en till för 50 så blir det väl ett köp. Finns så mycket annat gott... Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted February 9, 2013 Report Share Posted February 9, 2013 Laphroaig The Whisky Society, d. 1996-05-02, b. 2008-10-14, Refill sherry butt, one of 576 bottles, 57,5% har precis tagit slut. Kommer inte att saknas, då det står andra flaskor på hyllan som pockar på uppmärksamhet. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsenal Posted February 9, 2013 Report Share Posted February 9, 2013 Talisker DE - 98 Kommer säkert bli en ny DE i framtiden, Talisker är gott! 1 Henrik Jonsson, Karlstad --------------- The John Cor Whisky Society Friend of Laphroaig Ardbeg Committee Bladnoch Forum Söker sample av buteljeraren, The Bottlers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Talisker DE - 98 Kommer säkert bli en ny DE i framtiden, Talisker är gott! Synd bara att dom blir sämre och sämre men Talisker DE från förr är riktigt bra! Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 A'bunadh Batch 22, HP Bottled for Glasgow whisky festival 2010 #5373, Laggan Mill 93-03 Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Omc Glenfarclas 1967 42 år en saknad flaska. Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts