Palmen Posted June 23, 2013 Report Share Posted June 23, 2013 Dalmore River Spey fick öppnas och sätta livet till under midsommarhelgen Fredrik Palmqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Millburn Posted June 28, 2013 Report Share Posted June 28, 2013 Ja. ha ... Allt gött har ett slut:( Rosebank 21 TWE 48% en flaska som kommer att var väldigt saknad. Dax att köpa något nytt har tomt hemma eller... Niklas Pettersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted June 28, 2013 Report Share Posted June 28, 2013 BK på en Nadurra samt Laffe Cairdeas 2012. Nadurra lär bli återköp.. Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted June 29, 2013 Report Share Posted June 29, 2013 Tog farväl av min ena Galileo. Den tog sig riktigt bra mot slutet tycker jag. Mycket märklig whisky.. de två först och två sista glasen var absolut bäst. Men allt mitt mellan var mest konstigt?! Skall bli spännande och se om det blir en liknande resa med min andra flaska när den nu öppnas? Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackjan Posted June 29, 2013 Report Share Posted June 29, 2013 äntligen! lite tomma flaskor, med några vänners hjälp. å visst e det kul/trevligtt att köpa en, 1L flaska, men det ser bara tråkigt ut i hyllan när dom närmar sig slutet. Glen Garioch, (standard, 8 år?) Cragganmore 12, (helt ok,) Knockando 12 år, 1993, inget vidare. Ardmore 25 år, ( inget som kommer hem igen) å några som snart får en ny hemvisst, Jan Torsson fol medlem frend of the classic malt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ernie Posted June 29, 2013 Report Share Posted June 29, 2013 Mannochmore 12åring har tömts, Smakade riktigt bra Whisky kan drickas på tre sätt. Med vatten, Utan vatten, Som vatten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted June 30, 2013 Report Share Posted June 30, 2013 Talisker DE 00/11 lämnade just in, trevlig sak som med stor sannolikhet kommer hitta in i skåpet igen. Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Ut med det gamla : Lite BK. BUNNAHABHAIN Samaroli Coilltean 1978 CLYNELISH Svenska Eldvatten 1996 PORT CHARLOTTE Cask MoS 12034 2002 SPRINGBANK Cask MoS 12014 Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Glenfiddich 15yo Solera 40% lämnar in idag, trevlig, men det finns så mycket annat man kan fylla hyllan med. Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
barto Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Glenmorangie Ealanta 46% Dewar Rattray vintage 1974-2012 43% Bunnahabhain Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted July 3, 2013 Report Share Posted July 3, 2013 Med en tår i ögat säger jag farväl till min älskade Longrow Red! Vilken tur att jag har en till i skåpet... Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted July 4, 2013 Report Share Posted July 4, 2013 Balblair Vintage 1990 och Glenfarclas 15y OB fick säg hej då till publiken igår. Balblair kommer jag sakna så den ska fixas igen. Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reyan Posted July 5, 2013 Report Share Posted July 5, 2013 Bye bye till Laffe 15yo OB, inget som saknas då jag håller 18-åringen högre. 1 Reyan JohvalliusKöpingebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuarterMaesk Posted July 5, 2013 Report Share Posted July 5, 2013 Hejdå till en springbank 10yo, Blir inget mer av den. Robin Törnqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted July 7, 2013 Report Share Posted July 7, 2013 Slut på en Jura Superstition 43% 1l. Blir nog inget återköp av denna även om den blir helt ok efter några glas Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted July 10, 2013 Report Share Posted July 10, 2013 Ett stycke Glengoyne 21yo OB tog precis slut. Kommer nog att inhandla en ny nästa gång det är dags att ge sig ut på Ålands hav. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted July 14, 2013 Report Share Posted July 14, 2013 Clynelish 14yo OB tog slut under helgen. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
knyler Posted July 17, 2013 Report Share Posted July 17, 2013 Alligatorn har gjort sitt. Bra det börjar minska så man får öppna nå annat snart. Andreas Hedin Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted July 18, 2013 Report Share Posted July 18, 2013 Tömmde min Ardbeg Supernova 2009:e Inget jag kommer sakna,finns så mycket bättre whisky hemma vid och på marknaden 1 Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimball Posted July 20, 2013 Report Share Posted July 20, 2013 Min Aberfeldy OB 12yo lämnade in till slut, kommer inte bli saknad och lämnar bra med plats åt nya i hyllan Kim Nilsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
H W Posted July 20, 2013 Report Share Posted July 20, 2013 Lagga DE 91 har gett ifrån sig de sista dropparna. Det görs för få av dessa DE'n. Min sista Lagga DE Håkan Wanke Ardbeg Committee Member Friend of the Classic Malts Friend of Laphroaig www.FISKEoFOTO.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted July 21, 2013 Report Share Posted July 21, 2013 Tömde en Jura Elixir och en Benromach Organic Special Edition. Juran var faktiskt bättre än förväntat medan Benromach var lika bra som alltid! Kommer bli många fler flaskor Benromach hemma hos mig i framtiden! Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosken Posted July 23, 2013 Report Share Posted July 23, 2013 Min Lagga only at the destillery tog slut igår Finns det någon som har en över?? Seppo Hellström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 23, 2013 Report Share Posted July 23, 2013 Min Lagga only at the destillery tog slut igår Finns det någon som har en över?? Jag har en men den är inte över Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted July 23, 2013 Report Share Posted July 23, 2013 En Longrow 14y ob tog slut alldeles nyss. Lite löjligt odryg får man säga. Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts