GunnarN Posted June 22, 2014 Report Share Posted June 22, 2014 Det blev BK på Brora 40yo 1972 häromdagen. Nu är det väl bara nedförsbacke, kan bli svårt att toppa den... Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan Posted June 22, 2014 Report Share Posted June 22, 2014 Det blev BK på Brora 40yo 1972 häromdagen. Nu är det väl bara nedförsbacke, kan bli svårt att toppa den... Poäng? Skål //Johan Hofvander whisky_hofvander_org / www_komplexwhisky_se Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted June 22, 2014 Report Share Posted June 22, 2014 Det blev BK på Brora 40yo 1972 häromdagen. Nu är det väl bara nedförsbacke, kan bli svårt att toppa den... Poäng? Inga poäng ännu, har hällt upp min del på en sampleflaska. Jag väntar jag på en sparringpartner, en DLP 1972. Kommer nog att ta dom om ett par veckor, i början på semestern. Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan Posted June 22, 2014 Report Share Posted June 22, 2014 Inga poäng ännu, har hällt upp min del på en sampleflaska. Jag väntar jag på en sparringpartner, en DLP 1972. Kommer nog att ta dom om ett par veckor, i början på semestern. ok jag har sparringpartners i form av whisky, men tänkte vänta tills min mänskliga sparringpartner Sam har tid att träffas... 3 Skål //Johan Hofvander whisky_hofvander_org / www_komplexwhisky_se Link to comment Share on other sites More sharing options...
svartguld Posted June 22, 2014 Report Share Posted June 22, 2014 Lagavulin 25yo gav upp de sista dropparna under helgen. En fantastiskt god sak. Ronny WettervikUppsalaSöker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted June 22, 2014 Report Share Posted June 22, 2014 Inga poäng ännu, har hällt upp min del på en sampleflaska. Jag väntar jag på en sparringpartner, en DLP 1972. Kommer nog att ta dom om ett par veckor, i början på semestern. ok jag har sparringpartners i form av whisky, men tänkte vänta tills min mänskliga sparringpartner Sam har tid att träffas... Sam är sparringpartner på flera plan här. Ska bli mycket intressant detta, men nu har vi börjat spåra ur tråden lite. 1 Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted June 23, 2014 Report Share Posted June 23, 2014 En Laffe 18 lämnade in på midsommarafton. Köper helt enkelt mer av den varan! 1 Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FarbrorFrey Posted June 28, 2014 Report Share Posted June 28, 2014 Ardbeg Uigeadail, L7 Batch 141 54,2% tackade för sig och kommer bli saknad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted June 29, 2014 Report Share Posted June 29, 2014 Har tömt en bra gäng på slutet! Bland annat Mackmyra skog Caol lla unpeaded Bunnahahain wheske körka Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
MCA Posted June 30, 2014 Report Share Posted June 30, 2014 Det sista av en Parliament avnjöts till den första matchen. Den är lättköpt igen! Christian Alfredsson - Kungälv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted July 4, 2014 Report Share Posted July 4, 2014 En liten Lagga 16y och en helpava Blair Athol 1988 VW The Ultimate 25y cask.6922 Refill Sherry Butt 46% drog sina sista korkar denna afton. Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HarryB Posted July 6, 2014 Report Share Posted July 6, 2014 En Nikka From The Barrel drog sin sista suck under helgen...kommer nog bli en ny igen! Anders Fohlström Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuarterMaesk Posted July 6, 2014 Report Share Posted July 6, 2014 En Nikka From The Barrel drog sin sista suck under helgen...kommer nog bli en ny igen! En 3litare kanske vore nåt? http://www.whisky.fr/nikka-from-the-barrel-7768.html# 1 Robin Törnqvist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fisken Posted July 6, 2014 Report Share Posted July 6, 2014 Bowmore 12yo Mikael Frisk Hudiksvall Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonascarlsson Posted July 6, 2014 Report Share Posted July 6, 2014 Vi gjorde tre BK på lokala Bishops igår kväll. Bla. en 12 årig Brora från G&M som inte var så extremt lysande som man kunde ha önskat! Men för 20,-/cl så ska man kanske inte klaga allt för mycket. Innan det så gjorde jag en BK på min Mortlach G&M 21yo. Helt okej whisky som gått hem väldigt bra hos många novisa whiskydrickare. Inget jag kommer köa för att ersätta! 1 Jonas Carlsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kronik Posted July 6, 2014 Report Share Posted July 6, 2014 Bk på Laphroaig 18yo OB. Den var god men tror inte det blir en till Niklas Kronberg Friends of Laphroaig Ardbeg committee The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted July 7, 2014 Report Share Posted July 7, 2014 Semestern är slut för denna sommar. Laffe QA casken, som öppnades i början av ledigheten, tog slut i fredags. Kommer inte att köpa någon ny. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lunkan Posted July 11, 2014 Report Share Posted July 11, 2014 Avslutade min supernova sn 2010! Snyft.. Peter lundqvist Söker whisky från 71. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ernie Posted July 16, 2014 Report Share Posted July 16, 2014 BK på Loch Lomond 17yo 48% Holy Spirit Sweden Rock 10yo 40% Ingen av dessa är saknad. Samt Old Pulteney 12yo 40% Whisky kan drickas på tre sätt. Med vatten, Utan vatten, Som vatten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lemmy Posted July 17, 2014 Report Share Posted July 17, 2014 Glenfarclas 175 43%. Jögge - WMW Owner of a grästufva on Islay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Kan inte påstå att jag sörjer dessa... Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
highland Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Kan inte påstå att jag sörjer dessa...ImageUploadedByTapatalk1405715279.808409.jpg Du har alltså harvat igenom dessa 2, bara det är värt en tapperhets medalj Christer Lagestig Lagan Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted July 18, 2014 Report Share Posted July 18, 2014 Du har alltså harvat igenom dessa 2, bara det är värt en tapperhets medalj 18-åringen är faktiskt helt ok... Typ 80-81p. 12an däremot... Har jag bjudit bort det medta av och druckit med Cola... Det funkar 1 Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Mattias Posted July 23, 2014 Report Share Posted July 23, 2014 Glengoyne 21yo OB drog sin sista suck i går kväll. Kommer säkerligen köpa en ny framöver. Mattias Jegréus, NorrtäljeFounding member of Roslagens WhiskysällskapFriend of Laphroaigplus några till...Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan64 Posted July 27, 2014 Report Share Posted July 27, 2014 Knockando 21 yo och Lagavulin D.E 1997 drog sista suckarna Håkan Andersson Köpingebro Ardbeg Committee member 411611 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts