Jump to content
whiskyforum

God Jul & Gott Nytt År


Laholm
 Share

Recommended Posts

Efter en 14 timmars lång tågresa, inkluderat små barn från helvetet och snarkande kärringar, så befinner jag mig nu i Forsmo strax utanför Sollefteå, där allt är fridfullt. Mellanlandade i Umeå och spenderade 56 timmar i kollektivet Mt Doom med diverse tokiga individer, innan det var dags att leta sig vidare. Ligger just nu i en bäddsoffa och sippar på en dram, lyssnar på lite klassisk musik och bara njuter av hur skönt livet kan vara.

 

Var och klämde på paketen förut, och kan satsa hela mitt barskåp på att det finns en fin whiskyflaska där under med mitt namn på. Så imorgon vid samma tidpunkt så hoppas jag kunna uppdatera om vad det blev och hur den smakade.

 

Vänner,

 

Må lyckan ligga under er gran imorgon!

whiskyfantast.blogg.se

Link to comment
Share on other sites

Jag måste också önska en God Jul och ett Gott nytt år på er alle samans.

Jag har i alla fall fyra paket som kluckar. Mycket spännande är det! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Jag önskar er alla en god jul och gott nýtt från Strömstad! Hoppas att nästa år blir ett ännu bättre whisky år än detta! :whistling:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Paketen är inköpta och inslagna, rommen är saltad och spetsad med cognac, sillarna, pateérna, syltorna, köttbullarna, spjällen och,,,, ja nu är det klart, snart kommer Tomten.

 

god jul alla trevliga forumiter, må tomtarna vara er nådiga och julbordet digna av goda sillar.

 

Bästa julhälsningar från Holmsund.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

God jul och Gott Nytt År :D

Julaftonsmorgon,man vaknar till liv av det det är skinkdoft i hela huset.Dags att göra en skinkmacka innan någon annan vaknar till liv + en liten dram.

Blir nog en Aberlour a'bunadh till skinkan.Mvh Jussi

Edited by jussi

Juhani Karvonen

Highhomestead

Link to comment
Share on other sites

En riktigt God Jul på er alla. Hoppas ni verkligen får njuta av skinka o doppe, sill o nubbe, grisfötter o sylta eller vad det nu är ni dukar upp på julbordet. Slainte på er!

Lasse Vallin
Göteborg

Meningen med livet är fyra: Barnen, flickvännen, Ardbeg & Frölunda Indians

Link to comment
Share on other sites

God Jul och ett Gott Nytt År tillönskas alla forumiter.

Må julhelgerna och det nya året innehålla många roliga, intressanta och underbara whiskyupplevelser,

och vi får hoppas att ni slipper förkylningar....

Edited by GunnarN

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Hemkommen till mor och far i Kungshamn har julstämningen infunnit sig! Hoppas att alla forumiter får en riktigt GOD JUL !!

 

Tack för det gågna året, Detta forum är helt otroligt, tack alla som har berikat mitt whiskyintresse!!

 

/Oscar

Oscar Adolfsson

The John Cor Whisky Society - Karlstad

Link to comment
Share on other sites

Kan bara instämma.

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR till alla på forumet. (särskilt ni som var med Islay-resan 15 - 22/9)

 

GOD JUL själv Lasse. Vi får göra om resan!

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

God Jul från oss i Mariefred också!

/Bengt

Bengt Larsson

Mariefred

 

Share & Caskholder of Kilchoman cask # 2006/111 / Delägare i Bladnoch cask # 2007/1204 / Founding member of SWS / Friend of Laphroaig / Member of The Ardbeg Committee

Link to comment
Share on other sites

GOD JUL säger jag också. Under 2008 har jag träffat många från forumet IRL, vilket varit mycket trevligt...med höjdpunkten som ROTV-resan där en hel del av er var med. Hoppas vi ses på något liknande igen.

 

Nu skall jag ta på mig tomteskruden och lura barnen...bara inte Lagavulin-andedräkten avslöjar mig...

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...