whiskystore Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 (edited) Nu har jag ordnat så att det går att få tag på plastpipetter till ett rimligt pris. Gradering: 0,5-3 ml med 0,5 ml steg. Pris: 70 öre/st. Postens porto och 4:-/kuvert tillkommer. Gjorde ett överslag på max antal pipetter inom portot. 1-3 st 6:- porto 4-40 st 12:- porto 41-110 st 36:- porto Pm:a beställning.......... .... Edited March 6, 2012 by whiskystore Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solna Posted January 10, 2009 Report Share Posted January 10, 2009 Nu har jag ordnat så att det går att få tag på plastpipetter till ett rimligt pris.Gradering: 0,5-3 ml med 0,5 ml steg. Pris: 1:-/st Hur får man tag i ett par st? Mattias Öhlin Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted June 20, 2011 Author Report Share Posted June 20, 2011 (edited) Sådärja, har lyckats skramla ned priset 30% till 70 öre st. Edited January 27, 2012 by whiskystore Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Vallin Posted June 21, 2011 Report Share Posted June 21, 2011 Sådärja, har lyckats skramla ned priset 25% till 75 öre st. Trevligt. Vad är minsta beställning? För min del är det ju inga mängder som går åt liksom och för att det ska vara värt besväret för dig.... Lasse VallinGöteborgMeningen med livet är fyra: Barnen, flickvännen, Ardbeg & Frölunda Indians Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted June 21, 2011 Author Report Share Posted June 21, 2011 Trevligt. Vad är minsta beställning? För min del är det ju inga mängder som går åt liksom och för att det ska vara värt besväret för dig.... Jag gjorde en liten portoguide, det går bra med små beställningar, inga problem, jag gör detta som en service. 1 Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herke Posted June 21, 2011 Report Share Posted June 21, 2011 Jag gjorde en liten portoguide, det går bra med små beställningar, inga problem, jag gör detta som en service. Lysande Service Thomas HerkevallKöper eller byter RARE MALTS!Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA. Aktieägare: Box Friend of Laphroaig Plot: 283358Ardbeg CommitteeSpringbank Society MemberGuardians of the GlenlivetSlainte WhiskyklubbStockholm whisky Enthusiasts Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIMPIM Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 (edited) En vecka tidigare och jag hade beställt av dig, fick 15 st av tjejen på kemilabbet idag på jobbet.. men stor till dig...... Edited June 22, 2011 by PIMPIM joakim stenborg Oskarshamn Friends of Laphroaig Plot No: 319765 Ardbeg Committee Henrik Aflodal Whisky Club The Glenlivet Guardians Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChristianJ Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 riktigt snabb leverens! vilken service! Christian Jönsson, Luleå Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herke Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 Tack för en express leverans!! Thomas HerkevallKöper eller byter RARE MALTS!Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA. Aktieägare: Box Friend of Laphroaig Plot: 283358Ardbeg CommitteeSpringbank Society MemberGuardians of the GlenlivetSlainte WhiskyklubbStockholm whisky Enthusiasts Link to comment Share on other sites More sharing options...
mathias Posted June 22, 2011 Report Share Posted June 22, 2011 Samma här! Stort tack! Mathias Bernövall fd Schön, Västerås Aros Uisge Beatha Society Fatägare Mackmyra Sherry/Rök Fatägare Grythyttan Fatägare Smögen Fatägare Box Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 27, 2012 Author Report Share Posted January 27, 2012 Det finns fortfarande pipetter, ( prisexempel 40 st kostar 41:- med porto ) välj antal, de kostar 0,70:-/st, postens brevporto tillkommer. Cheers Kjell Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted January 27, 2012 Report Share Posted January 27, 2012 Vad blir totalkostnad för 50st inkl porto? Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted January 28, 2012 Author Report Share Posted January 28, 2012 (edited) Vad blir totalkostnad för 50st inkl porto? 50st blir totalt 60:-, 1,20/st 40st blir totalt 41:-, 1,03/st Edited February 1, 2012 by whiskystore Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted March 29, 2013 Author Report Share Posted March 29, 2013 Bumpar: Har gott om pipetter om någon behöver. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted March 29, 2013 Report Share Posted March 29, 2013 Bra pipetter, använder dem hela tiden Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
61Stefan Posted March 30, 2013 Report Share Posted March 30, 2013 Bumpar: Har gott om pipetter om någon behöver. Pris för 50-60 st ? Stefan Berg Ardbeg Committee Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted March 30, 2013 Author Report Share Posted March 30, 2013 Pris för 50-60 st ? 0.70:-/st plus brevporto 40 st 41:- 50 st 60:- 60 st 67:- Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
61Stefan Posted March 30, 2013 Report Share Posted March 30, 2013 0.70:-/st plus brevporto 40 st 41:- 50 st 60:- 60 st 67:- Ok! Köper för en hundring :-) Stefan Berg Ardbeg Committee Friends of Laphroaig Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted March 30, 2013 Author Report Share Posted March 30, 2013 Ok! Köper för en hundring :-) ta kontakt via pm Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glesne Posted April 7, 2013 Report Share Posted April 7, 2013 (edited) Ett tips är att köpa en flock. Efter lite tryckande spricker de i fogen och är bara att kasta. En liten peng i det hela men ack så viktigt! Detta gäller alla engångspipetter och tolka det absolut inte som att dessa skulle vara undermåliga på något vis. Edited April 7, 2013 by Glesne Mats Svensson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mavve2011 Posted September 26, 2013 Report Share Posted September 26, 2013 Finns det några pipetter kvar ? Är i så fall intresserad av ca 20 st Tomas Andersson Friend of Laphroaig Söker samples destillerade 1977, skicka gärna PM om ni har något Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted September 17, 2017 Author Report Share Posted September 17, 2017 Ett tips är att köpa en flock. Efter lite tryckande spricker de i fogen och är bara att kasta. En liten peng i det hela men ack så viktigt! Detta gäller alla engångspipetter och tolka det absolut inte som att dessa skulle vara undermåliga på något vis. Alltså, det känns knepigt att responda på ett så gammalt inlägg men det känns rätt just nu. Håller med dig Mats, de nya spricker i fogen efter ett tag, de gamla utan fog höll i princip hur länge som helst. Rekommendation: köp de utan fog. Minns faktiskt inte vilka det var som sålde den hållbara modellen, kolla med Sagitta, Makab och Heraco Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted December 17, 2023 Author Report Share Posted December 17, 2023 Gammal tråd men känner för en kommentar. De sista pipetterna som jag köpte från Heraco var verkligen helt kassa, de spricker efter ett tags användning, det är modellen med markant fog och ml gradering , köp ej dessa. Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts