Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Supernova!


McRill
 Share

Recommended Posts

  • Replies 550
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Men du tycker att 2 Mackmyra är värda 1386 kr..?

Visste nästan jag skulle få den frågan! :whistling:

Nej igentligen inte, men kommer köpa i alla fall! :shock3:

Kommer säkert köpa nån supernova med! :wacko:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Eftersom jag bara köpte en flaska i "pre-launchen" som jag ännu inte har öppnat så kommer jag helt klart att köpa en när den släpps på bolaget. Det känns vettigare att köpa en flaska för 799:- för att dricka, än att slita folien av den med samlarvärde (och samma innehåll...)

Oscar Adolfsson

The John Cor Whisky Society - Karlstad

Link to comment
Share on other sites

Kostar den 799:- köper jag bara en. Blir det 491:- skall jag ha två st.

Kostar den 799:- köper jag bara två. Blir det 491:- skall jag ha så många jag kan bära B)

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

Kostar den 799:- köper jag bara två. Blir det 491:- skall jag ha så många jag kan bära B)

 

Yepp , det är bara att hålla med , för 491:-/flaska så kommer det bli tungt att bära hem.

Men risken är väl liten att det blir det priset.

Bror Lindqvist , Göteborg

 

www.gothiawhisky.se

 

Ardbeg Committee member

Friends Of Laphroaig

Friend of the classic malts

 

Caskowner:Glenglassaugh 2009.

Delägare i Arran 1996 Ex-sherry hogshead och Bruichladdich 2009 Fresh Bourbon Barrel.

Link to comment
Share on other sites

Vilket surr om priset på denna flaska, en ung rökig sak. Hade försått problemet om det handlat om ett enstaka fat, 200-300 flaskor. Där kan 30-40% i prisskillnad kännas tungt. Ardbeg fortsätter bara att marknadsföra sig, genom att släppa nya unga buteljer, och vi går på det varje gång. Var så säkra på att Ardbeg får in varje krona ( pund) dom vill ha.

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

Vilket surr om priset på denna flaska, en ung rökig sak. Hade försått problemet om det handlat om ett enstaka fat, 200-300 flaskor. Där kan 30-40% i prisskillnad kännas tungt. Ardbeg fortsätter bara att marknadsföra sig, genom att släppa nya unga buteljer, och vi går på det varje gång. Var så säkra på att Ardbeg får in varje krona ( pund) dom vill ha.

Ja kan bara hålla med! Det är Ardbeg och Mackmyra, dom kan verkligen det där med att marknads föra sina produkter!

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Supernova%20Pack%201%20Green%20LO%20Relaunch.jpg

 

Hittade detta på Ardbeg.com. Släpps imorgon 6 maj. Någon som hört priset?

 

Jag har hört 79,95£ + frakt (samt sett upgiften att hela supernovaupplagan är 18.000 + de 3.000 committeeflaskorna)

Mats Olsson

Link to comment
Share on other sites

Jag har hört 79,95£ + frakt (samt sett upgiften att hela supernovaupplagan är 18.000 + de 3.000 committeeflaskorna)

Vänta till den 1a Juni så hittar du den på bolaget. Det här fick jag till svar när jag mailade kundtjänst igår:

 

Hej

Tack för ditt mail.

 

10124-1 Ardbeg Supernova 491:- lanseras i vårt sortiment den 1 juni. 2700 flaskor är inköpta.

 

Välkommen att kontakta oss igen.

 

Med vänliga hälsningar

 

Hans Olding

Kundtjänst

 

Hej igen,

 

den kommer att finnas i Vinkällarbutikerna samt i vissa butiker med utökat sortiment på sprit. Sök på vår hemsida strax innan lansering så ser du vilka butiker som fått in varan.

 

Ett antal flaskor kommer dessutom att vara beställningsbara från vår Varudepå på lanseringsdagen. Dock kan du bara beställa en flaska härifrån första dagen.

Välkommen att kontakta oss igen.

 

Med vänliga hälsningar

 

Hans Olding

Kundtjänst

 

 

Dom håller fortfarande fast vid priset på 491:-. Vi får se närmare lansering vad det hamnar på-

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Den 7:e? Före sent, då är de redan slut.. :whistling:

Är det ordinarie släpp nu då, eller så kallat kommitté-släpp?

Jag tänker mest på att jag kan hämta flaskorna på plats...:- )

 

Och detta är inget ´Committee-släpp..

Edited by Pedda

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Jag tänker mest på att jag kan hämta flaskorna på plats...:- )

 

Och detta är inget ´Committee-släpp..

 

Jaja, ja jag är inte alls avis på dig... ;) Blir jäkligt trevligt kan jag tänka mig... :)

 

Tror jag väntar tills den kommer till systemet... Förmodligen både billigare och bekvämare...

Henrik Sjöbeck, Malmö

Link to comment
Share on other sites

Billigare..Ja.

Bekvämare...Nej...:- )

 

Hehe, menade bekvämare för "vanligt" folk, som inte ska till Ardbeg och shoppa... :)

Är i.ofs väldigt bekvämt och sitta hemma vid datorn och handla också... Jaja, hoppas du får en trevlig resa... :)

Henrik Sjöbeck, Malmö

Link to comment
Share on other sites

Jag har hört 79,95£ + frakt (samt sett upgiften att hela supernovaupplagan är 18.000 + de 3.000 committeeflaskorna)

 

Den har ju funnits på bl a RMW och TWE ett tag för lite minre än £75...

Ralf Lovefors

 

Friends of Laphroaig

Friends of Classic Malts

Ardbeg Committé

Guardians of the Glenlivet

Link to comment
Share on other sites

Vänta till den 1a Juni så hittar du den på bolaget. Det här fick jag till svar när jag mailade kundtjänst igår:

 

Hej

Tack för ditt mail.

 

10124-1 Ardbeg Supernova 491:- lanseras i vårt sortiment den 1 juni. 2700 flaskor är inköpta.

 

Välkommen att kontakta oss igen.

 

Med vänliga hälsningar

 

Hans Olding

Kundtjänst

 

Hej igen,

 

den kommer att finnas i Vinkällarbutikerna samt i vissa butiker med utökat sortiment på sprit. Sök på vår hemsida strax innan lansering så ser du vilka butiker som fått in varan.

 

Ett antal flaskor kommer dessutom att vara beställningsbara från vår Varudepå på lanseringsdagen. Dock kan du bara beställa en flaska härifrån första dagen.

Välkommen att kontakta oss igen.

 

Med vänliga hälsningar

 

Hans Olding

Kundtjänst

 

 

Dom håller fortfarande fast vid priset på 491:-. Vi får se närmare lansering vad det hamnar på-

 

Håller med dig Gunnar.

Systembolaget har ett pris och leverantören ett annat. Så vitt jag nu har förstått, så kommer priset 491 kr att stå i Varunytt. Systembolaget är medvetna om den märkliga prisnivån i förhållande till omvärlden, men slutsatsen efter att flera gånger noggrannt ha gått igenom offerten så kommer dom fram till 491 kr. Moet säger dock 799 kr, vilket känns mer rimligt. Vet inte hur man hanterar en sån här situation, men jag gissar att 1 juni kommer det högre priset att gälla.

 

Bernt Sjödin

Link to comment
Share on other sites

Hurdan är Supernovan? Extremt rökig vet jag, men hur smakar den jämfört med den vanliga 10 åriga? (Som är den enda Ardbeg jag har druckit)

 

En fråga till dök upp, hur gammal är den?

Edited by Puttriken

Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Link to comment
Share on other sites

Hurdan är Supernovan? Extremt rökig vet jag, men hur smakar den jämfört med den vanliga 10 åriga? (Som är den enda Ardbeg jag har druckit)

 

En fråga till dök upp, hur gammal är den?

 

Med risk för att återigen låta som en forumpolis (inte för att jag bryr mig men ändå); svaret finns i denna tråd, titta några sidor bakåt bara.

 

Den är rökigare och kraftfullare (bl.a. p.g.a. fatstyrkan).

Åldern är inte angiven (således i grunden okänd, teorier och rykten finns).

Edited by Falcone

  - Erik Falk -

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig Gunnar.

Systembolaget har ett pris och leverantören ett annat. Så vitt jag nu har förstått, så kommer priset 491 kr att stå i Varunytt. Systembolaget är medvetna om den märkliga prisnivån i förhållande till omvärlden, men slutsatsen efter att flera gånger noggrannt ha gått igenom offerten så kommer dom fram till 491 kr. Moet säger dock 799 kr, vilket känns mer rimligt. Vet inte hur man hanterar en sån här situation, men jag gissar att 1 juni kommer det högre priset att gälla.

 

Bernt Sjödin

 

Det är väl bara att vänta och se.

Är det 491:- som gäller så blir nog rusningen en aning större.

Per Eriksson Borlänge

Webmaster i smad (www.smad.se)

Link to comment
Share on other sites

Det är väl bara att vänta och se.

Är det 491:- som gäller så blir nog rusningen en aning större.

 

Undrar hur jag tänker egentligen? Om det blir 799 kr som gäller blir det nog inget köp alls, men blir det 491 kr så kan det bli 2-3 stycken :doh:

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share


×
×
  • Create New...