johan Posted October 22, 2012 Report Share Posted October 22, 2012 Var in på SB och hämtade Luigi Pira Barolo 2006 Dönnhof, Niederhäuser Hermannshöhle GG 2008 Reinhold Haart Goldtröpfchen Spätlese 2007 Hexamer Riesling Quartzit 2008 Selection Laurence Pegovino 2007 Marengo Dolcetto 2010 Conterno Fantino Dolcetto 2008 Sandrone Dolcetto 2008 Mont Olivet Chateauneuf 2009 Sandrone Nebbiolo 2007 Luigi Pira Barbera 2009 Conterno Fantino Mon Pra 2006 så nu klarar man sig ett tag... Skål //Johan Hofvander whisky_hofvander_org / www_komplexwhisky_se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christer H Posted November 24, 2012 Report Share Posted November 24, 2012 Robert Mondavi Winery Cabernet Sauvignon Oakville 2008 Christer Hertil Norrköping Ardbeg Committee,Friends of Laphroaig,Whiskyklubben Slainte,LMWC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sundbom Posted December 3, 2012 Report Share Posted December 3, 2012 1 Chianti Classico Rancia Riserva 2008 2 Bruno Paillard Brut Assemblage 2002 2 Chanoine Brut Millesime 1995 7 Cascina Cucco Barolo Cerrati 2006 Är alltid intresserad av intressanta Longmorns. Johannes Sundbom Söderfors Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackjan Posted December 9, 2012 Report Share Posted December 9, 2012 ska försöka sätta i hop en vin hylla i källaren i veckan å ligga lite före..... dessa ska upp: Peter Lehman, Barossa Faustino 1 Faustino V Mauro Gran Masi Campofiorin Lindeman 45-50 Fetzer 2009 Vina Tarapaca, reservado 2010-11 PM, 2009, valpolicella Ripasso Nicolis,2009, Seccal,Valplicella Ripasso. Fontalpino, Chianto Classico, 2010, Brut Dargent, 2010, blanc de blanc Jan Torsson fol medlem frend of the classic malt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 I Norge är det mycket snack om de Burgund-vinerna från 2010 och som ska vara så bra. De släpper en mängd av dessa där under torsdagen. Hur är det egentligen här på bolaget? Väntas det något liknande här? www.nettavisen.no/multimedia/na/archive/01189/Nyheter_i_spesial_1189484a.xlsx Listan på deras släpp.. Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kainen Posted February 7, 2013 Report Share Posted February 7, 2013 Köpte hem 4 flaskor Enamore nu när de hade betydligt bättre pris än SB (189 mot 229). Riktigt bra vin i stil med Amarone fast det får ju inte heta så eftersom det är från Argentina. Marcus Hotakainen, Täby Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna Ardbeg committee member Friends of Laphroaig Min Samling Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackjan Posted February 9, 2013 Report Share Posted February 9, 2013 några lådor grillvin inhandlades i veckan Lindeman 45 Jacob Creek Hardys Stamp Cassilero del Diablo Palo Alto man får passa på när priset är rätt. Jan Torsson fol medlem frend of the classic malt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Någon som känner till något liknande forum för vin? Ett enkelt Google-sök gav bara resultat som inte längre var igång.. Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Merlinn Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Någon som känner till något liknande forum för vin? Ett enkelt Google-sök gav bara resultat som inte längre var igång.. http://www.finewines.se/ Kan kanske vara något? / Peter Friends of Laphroaig plot_nr: 382049 Ardbeg committee member. Whiskyforum.se Fatdelägare GrythyttanWhisky Peter Forsman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted February 10, 2013 Report Share Posted February 10, 2013 Finewines måste varit tillfälligt nere tidigare för där provade jag utan att komma in.. Kollar upp sidan närmare nu. Tackar för hjälpen Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
JacobT Posted June 7, 2013 Report Share Posted June 7, 2013 Château Fourcas Dupré 2001 (nr 90218) Georg Breuer Terra Montosa Riesling, 2011 (nr 5818) Châteauneuf-du-Pape Domaine Mathieu, 2010 (nr 90141) MVH Jacob Thorén Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted June 11, 2013 Report Share Posted June 11, 2013 Köpte på mig några Nicolas Rossignol Pinot Noir 2011, volnay - Bourgogne. Smakar en i veckan men resten får ligga i källaren och provas längre fram på nytt. Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted March 1, 2014 Report Share Posted March 1, 2014 Haha, inte många som skriver här märker jag...när jag nu skriver att jag köpt 6st Nicolas Rossignol på dagens SB-släpp:) 11-an från posten ovan var mycket god så jag tycker att priset på 165:- är absolut godkänt. 1 Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan Posted March 1, 2014 Report Share Posted March 1, 2014 6 flaskor Graacher Himmelreich Spätlese från Willi Schaefer beställda, det är grejer tillsammans med lite chark... 1 Skål //Johan Hofvander whisky_hofvander_org / www_komplexwhisky_se Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackjan Posted March 7, 2014 Report Share Posted March 7, 2014 några flasker Kaiken, C. Sauvignon, å några Medalla Real Santa Rita å lite grill viner Jan Torsson fol medlem frend of the classic malt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted November 13, 2014 Report Share Posted November 13, 2014 Märkligt att denna tråd är helt död.. Min erfarenhet är annars att om man intresserar sig för whisky så brukar ett visst intresse för både öl och vin följa med i skölvattnet. Jag skulle kunna fylla denna tråden helt egen hand men det kan ju också bero på att jag numera också kan titulera mig vinimportör:) Men nu skriver jag inte för att puscha vin, för det går inte. Jag säljer i nuläget bara till restaurang och hotell samt andra som har serveringstillstånd. Men champagne från Serge Jumel är GOTT:) 1 Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan Posted November 13, 2014 Report Share Posted November 13, 2014 Jag köpte en låda vardera av Louis Roederer Brut Vintage 2008 (åxå mycket god champagne) och Château Manieu 2003 idag. Den sistnämnda kostade bara 129 :- flaskan vilket kändes väldigt billigt för en lagrad Bordeaux... Skål //Johan Hofvander whisky_hofvander_org / www_komplexwhisky_se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sveprod Posted November 13, 2014 Report Share Posted November 13, 2014 Jag köpte en låda vardera av Louis Roederer Brut Vintage 2008 (åxå mycket god champagne) och Château Manieu 2003 idag. Den sistnämnda kostade bara 129 :- flaskan vilket kändes väldigt billigt för en lagrad Bordeaux... å Ja den 08-an ska ju vara riktigt bra. Ska försöka få provat den. Annars sparar jag mig till att handla en del vin och champagne om 13-årgången blir bra för då föddes dottern:) Karl-Johan Arto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted December 17, 2014 Report Share Posted December 17, 2014 Jo, nog har man snöat in på vin och champagne också. Kan väl sammanfattas med att okt - dec blev dyra inköpsmånader... Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lovikavante Posted April 12, 2015 Report Share Posted April 12, 2015 Tog hem ytterligare några flaskor Plavac av Jako Vinos Stina Majstor från 2009. Ett tokigt bra Kroatiskt vin. Nästa vända blir det till att köra på 2011'an. Johan GarlandFriends of Laphroaig 310219Ardbeg Committee-De gustibus non est disputandum- Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan Posted April 12, 2015 Report Share Posted April 12, 2015 Hämtade lite godsaker på SB i fredags 2010 Schäfer-Fröhlich Felseneck Riesling Spätlese Goldkap2011 Schäfer-Fröhlich Felseneck Riesling Grosses Gewächs2011 Dönnhoff Hermannshöhle Riesling Grosses Gewächs2012 Dönnhoff Hermannshöhle Riesling Grosses Gewächs2013 Keller Grüner Silvaner trocken2012 Keller Riesling von der Fels2011 Alzinger Mühlpoint Grüner Veltliner Smaragd2007 Baumard Clos St Yves Savennières2005 Conterno-Fantino Barolo Vigna del Gris2005 Sandrone Barolo Cannubi Boschis 2 Skål //Johan Hofvander whisky_hofvander_org / www_komplexwhisky_se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted May 23, 2015 Report Share Posted May 23, 2015 AMPLUS : CABERNET SAUVIGNON CARMENERE 2011 13,5% Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
jussi Posted January 28, 2016 Report Share Posted January 28, 2016 Sherry 1 Juhani Karvonen Highhomestead Link to comment Share on other sites More sharing options...
pppetr Posted April 4, 2016 Report Share Posted April 4, 2016 såg intressanta ut dom där sherry-pavorna!Sherry kan verkligen vara skoj måste jag säga även om det är sällan och långt mellan gångerna jag själv köper något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts