Jump to content
whiskyforum

Smokehead 18yo


Mattias
 Share

Recommended Posts

Som rubriken antyder, så undrar jag om någon har provat den nya 18-åriga Smokehead-buteljeringen. Såg den på Viking Line sist jag åkte, men då lockade så mycket annat i taxfree-hyllorna.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Japp, och den imponerade på mig...jag fick den blint och gissade på en gammal Ellen....jag landade den på 89 poäng. Det är en mycket stark köprekommendation från mig. Som tur är har jag ett sampel till.

 

Den tyska importören som jag har fått den av påstår med en dåres envishet att det är en Ardbeg...alla mina argument om att det bör vara Ila slår de ifrån sig med ett leende.."es ist ein Ardbeg"

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Japp, och den imponerade på mig...jag fick den blint och gissade på en gammal Ellen....jag landade den på 89 poäng. Det är en mycket stark köprekommendation från mig. Som tur är har jag ett sampel till.

 

Den tyska importören som jag har fått den av påstår med en dåres envishet att det är en Ardbeg...alla mina argument om att det bör vara Ila slår de ifrån sig med ett leende.."es ist ein Ardbeg"

Då vet jag vad jag ska köpa i mitten av juli, när jag åker med Viking Line igen. Hade ju tankar på inköp sist, men då var plånboken rätt tunn = ingen skatteåterbäring.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Jag har också provat den (1 gång via ett sample men skulle vilja prova den 1 gång till) och ger den 89 poäng. Den är bra men lite väl dyr tycker jag för de poängen.

 

Tyskarna påstår ju att det är en Ardbeg men jag tänker lite på Caol Ila när jag provar den. Men om det hade varit en Caol Ila så tror jag att priset hade varit lägre. Därför kan det nog vara en Ardbeg.

 

Ett tips dock. Ta med ett antal referenser när ni provar den. T ex Caol Ila 18, Ardbeg Airigh Nam Beist osv.

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Jag har också provat den (1 gång via ett sample men skulle vilja prova den 1 gång till) och ger den 89 poäng. Den är bra men lite väl dyr tycker jag för de poängen.

 

Tyskarna påstår ju att det är en Ardbeg men jag tänker lite på Caol Ila när jag provar den. Men om det hade varit en Caol Ila så tror jag att priset hade varit lägre. Därför kan det nog vara en Ardbeg.

 

Ett tips dock. Ta med ett antal referenser när ni provar den. T ex Caol Ila 18, Ardbeg Airigh Nam Beist osv.

 

 

Jag lutar också åt Ardbeg på denna kalasdricka, lite högt prissatt kanske, men det är trots allt en 90 poängare, den saknar de karaktäristiska lakrids-peppartonerna för att vara en Caol Ila tycker jag.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Skulle det inte kunna vara Bunnahabhain? Köpte den 12 åriga bunna senast o tyckte den hade en riktigt obehaglig lukt/doft o tycker jag hittar den i denna oxå fast mycket mindre...

Nä de gjorde inget rökigt på den tiden :whistling:

Edited by Lazze

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...