Jump to content
whiskyforum

SMWS Sverige


Laholm
 Share

Recommended Posts

Vet du om det blir provningar och aktiviteter i närheten av malmö? Är det tänkt att det blir regelbundna provningar för SMWS-medlemmar?

Vi kommer täcka av så vi kan köra provningar över hela Sverige och storstäderna är naturligtvis av största intresse liksom de ställena där vi kommer att ha många medlemmar.

Är någon sugen på en provning i Malmö går det bra att maila mig: peter@bergslagensdestilleri.se så fixar vi det.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Vi kommer täcka av så vi kan köra provningar över hela Sverige och storstäderna är naturligtvis av största intresse liksom de ställena där vi kommer att ha många medlemmar.

Är någon sugen på en provning i Malmö går det bra att maila mig: peter@bergslagensdestilleri.se så fixar vi det.

 

Trevligt! Men hur funkar det, körs det regelbundet provningar för SMWS-medlemmar eller går det ut info till allmänheten så alla kan komma?

Jag ska faktiskt på en provning den 11e på biskopen i malmö... Det ser vi fram emot... :whistling:

Henrik Sjöbeck, Malmö

Link to comment
Share on other sites

Trevligt! Men hur funkar det, körs det regelbundet provningar för SMWS-medlemmar eller går det ut info till allmänheten så alla kan komma?

Jag ska faktiskt på en provning den 11e på biskopen i malmö... Det ser vi fram emot... :whistling:

Alla är välkomna på SMWS-provningar, men medlemmar får bättre pris.

Provningen på Biskopen är deras egna provning, inte någon officiell SMWS-provning.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Alla är välkomna på SMWS-provningar, men medlemmar får bättre pris.

Provningen på Biskopen är deras egna provning, inte någon officiell SMWS-provning.

Det är Whisky Society Skåne (på Biskopen)som håller den provningen :whistling:

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har ni några provningar i Stockholm? Jag känner inte riktigt att jag fick svar på min fråga. Göteborg är för off för att jag ska ta mig dit.

 

Den 24:e November på Scandic Park blir det SMWS-provning i Stockholm, klockan 19.30.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Den 24:e November på Scandic Park blir det SMWS-provning i Stockholm, klockan 19.30.

Läs mer om provningen HÄR.

Det finns även några platser kvar till provningen i Göteborg, den 30:e.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Vad skall man ha medlemskortet till?

Får man access till SMWS i Edinburgh t.ex?

 

 

Har varit några gånger på SMWS i London, trevlig upplevelse

...........................

Thomas Andersson

 

Member:

Ardbeg Committee

Friends of Laphroaig

Springbank Society

Södermalms Whiskysällskap

Swedish Whisky Society

Stockholm Whisky Enthusiasts

SMWS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Även i år kommer jag att köra en SMWS-adventskalender. Förra året var riktigt trevlig där vi avslutade med en 47-årig Glen Moray från 1963.

 

Priset är 1.250 kronor (plus porto om det behövs skickas) och det finns fortfarande en handfull platser kvar på kalendern.

Läs mer här.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 11 months later...

Hi guys, I hope you have seen the post I made a couple of weeks back. SMWS is in Sweden now.

 

The website is up and running http://www.smws.se/

 

We at Ostra Matsal & Bar have a SMWS bar within our bar with over 20 different single cask single malt whiskies

including a grain and even a 21yr rum!

 

The SMWS can also be found at Bergslagens Destilleri in Norra, just outside of Örebro.

 

I hope to see you in the bar!

 

David

Ostra Matsal & Bar

Hotel Stureplan

Birger-Jarlsgatan 24-26

102 16 Stockholm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

med tanke på vad som hänt med bergslagens destilleri är jag inte förvånad att smws sidan går lite upp och ner, vi får hoppas att Patrik o c/o får ordning på smws och kör på under hösten.

Thorbjörn Porsander
Åter i Skåne!
tobbe.lindberg@gmail.com

Link to comment
Share on other sites

Själv tecknade jag ett medlemsskap den 2 mars och har fortfarande inte fått mitt välkomstpaket. Visst är det tråkigt det som har hänt med bergslagens destilleri men tycker att det är väldigt synd att dom inte kan leverera då jag fick till mig att det skulle ta 2-3 veckor att få mitt välkomstpaket.

Link to comment
Share on other sites

Jag sa upp medlemskapet eftersom man använder ett faktureringsbolag som hotar med inkasso om man inte betalar årsavgiften.

 

Edit: man är tvingad att betala även om man inte vill vara med när avin dimper ned. Uppsägning måste ske långt innan året är slut.

Edited by Pether
Link to comment
Share on other sites

Låter ju seriöst detta.

Funderat på att gå med flera gånger men inte blivit av...jag tror jag avvaktar ett tag till tror jag.

  • Like 1

Roland Johansson/Varberg

 

Friends of Laphroaig Plot No: 377846

Ardbeg Committee

Friends of the Classic Malts

Grevens WK

 

www.tastenote.se

www.facebook.com/tastenote

 

www.theunguided.com

www.facebook.com/theunguided

 

Link to comment
Share on other sites

Kan ju vara värt att avvakta i alla fall tills dom återkommer med någon som helst info om hur dom går vidare efter konkursen.

Hände inte mycket förra året. Och de senaste månaderna har information till medlemmarna lyst med sin frånvaro. Däremot vet jag att dom samtidigt försöker locka tillbaka tidigare medlemmar med bra villkor. Dom kanske borde ta hand om de som varit lojala och är medlemmar först kan man tycka...

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dom skrev detta på Facebook den 15:e Augusti

"Hej, nu är vi tillbaka efter en skön sommar. För er medlemmar kommer det info under nästa vecka till er e-post. Det kommer hända en hel del roliga nu efter sommaren!"

 

Är det nån som fick mail förra veckan? I så fall missade dom mig...

Richard Nordenskjöld

Link to comment
Share on other sites

Jag fick inget mail heller, men vet att dom hade lite problem med alkoholtilståndet efter konkursen, tar ju lite tid att söka sånt. Men det borde vara klart nu och dom sa att nästa sändning från skottland stod färdig för att skeppas så fort allt var klart här. Så borde väl komma mail denna veckan :wub:

Johan Kjällgren
SMWS Medlem
Ardbeg Committee Member
Bowmore Inner Core member

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Good evening whisky fans.

 

Just a reminder that we have a tasting tomorrow at our bar in Stockholm and there are a few places left. Please contact robert@lihnellbrands.se

for booking, member on non member try and make it down.

 

On the 25th September we have Georgina Bell, an ambassador to SMWS coming over from the UK. Pop in and see her and myself in the bar from 18.00.

 

Please follow us on either Facebook, Twitter or Instagram for updates!

Link to comment
Share on other sites

Jag väntar fortfarande på någon mer info från föreningen än "vi har mycket kul på gång" som är svaret man får varje gång man undrat över när/om det kommer en ny outtun någon gång. Deras "pall med flaskor som står redo i Skottland" har väl stått där ett halvår nu.

 

Har också mailat både Patrik och Robert för att få reda på vad som ingår i provningen för 400/500:-. Kan vara bra att veta om det är gamla Outurn flaskor man redan har eller har testat. Fick dock aldrig något svar på den frågan.

 

Informationen är minsst sagt begränsad. Inte ens hemsidan är igång längre...

Synd att det strular så, för dom har onekligen oftast förbaskat god whisky. Och mannen bakom bardisken på Ostra är mycket trevlig och hjälpsam, så jag kan verkligen rekommendera ett besök där.

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...