Jump to content
whiskyforum

Cinderella Whisky Fair 2010


Bazzze
 Share

Recommended Posts

Det drar ihop sig gossar och töser.

Årets första whiskyevent och ett av de intressantaste står för dörren och på fredag bär det av mot Mariehamn för alla whiskyälskare. Hur många har varit i land i Mariehamn? En fantastisk liten stad på en underbar ö! Va? Skulle jag vara färgad!? Kanske lite då...... :P

 

För er som inte kan hålla er så finns det chans lite tidigare.

De forumiter som dyker upp i Chivas-baren på Cinderella under torsdagskvällen (!) lovar jag att bjuda på en "rackare". Jag kommer med min bror och Akkurat-Micke att åka redan på torsdag. Vi måste ju bygga mässans bästa monter B) så den blir klar i tid.

 

Tjena

---------------------

Thomas Sundblom

Clydesdale AB

 

Don't touch my dram!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det drar ihop sig gossar och töser.

Årets första whiskyevent och ett av de intressantaste står för dörren och på fredag bär det av mot Mariehamn för alla whiskyälskare. Hur många har varit i land i Mariehamn? En fantastisk liten stad på en underbar ö! Va? Skulle jag vara färgad!? Kanske lite då...... :P

 

För er som inte kan hålla er så finns det chans lite tidigare.

De forumiter som dyker upp i Chivas-baren på Cinderella under torsdagskvällen (!) lovar jag att bjuda på en "rackare". Jag kommer med min bror och Akkurat-Micke att åka redan på torsdag. Vi måste ju bygga mässans bästa monter B) så den blir klar i tid.

 

Tjena

Jag tar dig på orden Thomas. Jag och Laholm hjälper gärna till att ruinera dig i baren på torsdag.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Jag tar dig på orden Thomas. Jag och Laholm hjälper gärna till att ruinera dig i baren på torsdag.

 

 

Och för er som är kvar i land kan man till träffa mig på Akkurat på torsdagskvällen...jag förmodar att Thomas bjuder även där och att han lämnat sitt VISA öppet i baren

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Det drar ihop sig gossar och töser.

Årets första whiskyevent och ett av de intressantaste står för dörren och på fredag bär det av mot Mariehamn för alla whiskyälskare. Hur många har varit i land i Mariehamn? En fantastisk liten stad på en underbar ö! Va? Skulle jag vara färgad!? Kanske lite då...... :P

 

För er som inte kan hålla er så finns det chans lite tidigare.

De forumiter som dyker upp i Chivas-baren på Cinderella under torsdagskvällen (!) lovar jag att bjuda på en "rackare". Jag kommer med min bror och Akkurat-Micke att åka redan på torsdag. Vi måste ju bygga mässans bästa monter B) så den blir klar i tid.

 

Tjena

 

Jag ska åka med ett gäng kollegor på mässan och några av oss som skall med har lyckats bli bjudna på "konferans" på torsdags kryssningen, så jag kommer dyka upp i chivas baren även på torsdagen. :)

Edited by BoboTheBear

Robert Rae
Stockholm
Glad Amatör

Link to comment
Share on other sites

En till fråga om det finns någon utställare här som vet. Eller om någon frågat Viking.

 

Då cinderella här ändrat sina tax-free regler...

 

"För att öka trivseln och stämningen på Cinderella ännu mer säljs inga alkoholhaltiga drycker i taxfree under utresorna från Stockholm på fredags- och lördagskvällar. Taxfreebutiken är dock öppen som vanligt mellan 18.30 och 22.00 och erbjuder komplett utbud förutom alkoholhaltiga drycker.

 

Taxfreebutiken erbjuder hela sortimentet, inklusive drycker, nästa dag under återresan från Mariehamn. Då kan du handla med dig hem allt du önskar till förmånliga priser. Välkommen ombord."

 

Kommer detta gälla även mässan?

Jag hoppas att mässan är undantagen så att man kan inhandla sin whisky redan på Fredagskvällen.

 

Någon som vet?

Robert Rae
Stockholm
Glad Amatör

Link to comment
Share on other sites

En till fråga om det finns någon utställare här som vet. Eller om någon frågat Viking.

 

Då cinderella här ändrat sina tax-free regler...

 

"För att öka trivseln och stämningen på Cinderella ännu mer säljs inga alkoholhaltiga drycker i taxfree under utresorna från Stockholm på fredags- och lördagskvällar. Taxfreebutiken är dock öppen som vanligt mellan 18.30 och 22.00 och erbjuder komplett utbud förutom alkoholhaltiga drycker.

 

Taxfreebutiken erbjuder hela sortimentet, inklusive drycker, nästa dag under återresan från Mariehamn. Då kan du handla med dig hem allt du önskar till förmånliga priser. Välkommen ombord."

 

Kommer detta gälla även mässan?

Jag hoppas att mässan är undantagen så att man kan inhandla sin whisky redan på Fredagskvällen.

 

Någon som vet?

 

Låter ju helt galet. Så folk som hoppar av i Mariehamn får med andra ord inte handla alkoholhaltiga drycker på Taxfree längre? Eh?!

::::::::::::: robert karlsson ::: whisky-monitor.com::: maltmaniacs.org ::: twitter ::: 4000+ buteljeringar provat :::::::::::::

Link to comment
Share on other sites

Låter ju helt galet. Så folk som hoppar av i Mariehamn får med andra ord inte handla alkoholhaltiga drycker på Taxfree längre? Eh?!

 

Det verkar inte bättre. Cinderella är tydligen enbart ett nöjespalats, och inte ett transportmedel för ålänningar och besökare dit.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

En god nyhet har tillkommit så här i sista stund.

 

Kevan Jones som är ägare till buteljeringsföretaget Craigton Packaging, kommer att följa med Clydesdale på kryssningarna. Vi kommer att ordna en liten "frågestund" med Kevan och förhoppningsvis ytterligare en känd person.

Planen är att Micke från Akkurat skall fråga ut Kevan, plus "kändisen", om de olika detaljerna vis buteljering och även moderera de olika frågorna. Detta sker helt gratis!!!

Vi återkommer ombord på båten om detaljerna.

 

Thomas

---------------------

Thomas Sundblom

Clydesdale AB

 

Don't touch my dram!

Link to comment
Share on other sites

Jag tar dig på orden Thomas. Jag och Laholm hjälper gärna till att ruinera dig i baren på torsdag.

 

Ni är alltid välkomna! Vi brukar ju inte ha så tråkigt ihop..... :whistling:

 

MacNilsson: Du kommer nog aldrig så långt. Känner jag dig rätt kommer ingen orka släpa dig från Söder Torn till Akkurat......

 

Kram på er!

---------------------

Thomas Sundblom

Clydesdale AB

 

Don't touch my dram!

Link to comment
Share on other sites

MacNilsson: Du kommer nog aldrig så långt. Känner jag dig rätt kommer ingen orka släpa dig från Söder Torn till Akkurat......

 

Kram på er!

 

 

Lugnt Thomas...Roger har skottkärra, inga problem att ta mig till Akkis

 

Jag pratade med Kapten Kurre, taxfreen är öppen hela vägen under mässan, ålänningar och annat löst folk som ska stanna på öa i vanliga fall kan handla på utresan

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

De forumiter som dyker upp i Chivas-baren på Cinderella under torsdagskvällen (!) lovar jag att bjuda på en "rackare". Jag kommer med min bror och Akkurat-Micke att åka redan på torsdag. Vi måste ju bygga mässans bästa monter

 

Tjena

 

 

Kul syns i baren...... den bästa Clydesdalemontern menar du??whistling.gif

Hasse Peters

Laholm

Port Ellen forever

Link to comment
Share on other sites

En till fråga om det finns någon utställare här som vet. Eller om någon frågat Viking.

 

Då cinderella här ändrat sina tax-free regler...

 

"För att öka trivseln och stämningen på Cinderella ännu mer säljs inga alkoholhaltiga drycker i taxfree under utresorna från Stockholm på fredags- och lördagskvällar. Taxfreebutiken är dock öppen som vanligt mellan 18.30 och 22.00 och erbjuder komplett utbud förutom alkoholhaltiga drycker.

 

 

Det gäller inte ens när det är rockkryssning. Antar att det är de allra värsta avarterna de

slipper på det viset, när folk åker bara för att dricka, utan annan plan.

Fast det är ju det vi gör......

Per Andersson

Ardbeg Committee, FOL, Springbank soc., Slainte, AWS, AWC, SWE, SöWS, SMAD member

Järfälla

Link to comment
Share on other sites

Hur är det med provningsglas, finns det tillgängligt på plats eller ska man ta med ett par egna?

Stefan Jansson

Founder of The John Cor Whisky Society

Member of CWC

Member of Klubb Slainte

Friend of Laphroaig

Ardbeg committee member

Friend of the classic malts

Box Ambassadör

World Wide Brands AB

Link to comment
Share on other sites

Hur är det med provningsglas, finns det tillgängligt på plats eller ska man ta med ett par egna?

 

Om det är som i fjol får man en påse innehållande nån slags reklamhäfte, med tomsidor man kan

skriva omdömen på, en kulspetspenna, en namnbricka, en hållare med nackband för Glencairn, och ett VikingGlencairn.

Samt de fem kuponger som ingår om jag minns rätt. Det här fick man på övervåningen i terminalen.

Per Andersson

Ardbeg Committee, FOL, Springbank soc., Slainte, AWS, AWC, SWE, SöWS, SMAD member

Järfälla

Link to comment
Share on other sites

För in-i-hel*it*!! Världens förkylning brakar loss och inget man gör hjälper.. perfekt uppladdning inför mässan verkligen! Nåja, inte lär det stoppa en inte! Får ta med en sopsäck med tomma samples bara =]

::::::::::::: robert karlsson ::: whisky-monitor.com::: maltmaniacs.org ::: twitter ::: 4000+ buteljeringar provat :::::::::::::

Link to comment
Share on other sites

Samma här! Men vi har lördagsavgång.

Så då är jag nog piggare igen!

 

 

 

 

 

 

 

För in-i-hel*it*!! Världens förkylning brakar loss och inget man gör hjälper.. perfekt uppladdning inför mässan verkligen! Nåja, inte lär det stoppa en inte! Får ta med en sopsäck med tomma samples bara =]

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag pratat med flera utställare.....man är bekymrad över att Viking köpt in för lite sås. Det kan bli tufft att handla på lördagen och det är risk att provningssorter också tar slut......

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag pratat med flera utställare.....man är bekymrad över att Viking köpt in för lite sås. Det kan bli tufft att handla på lördagen och det är risk att provningssorter också tar slut......

 

Jag förstår mig inte på detta system. Att utställarna vill försäkras sig om viss grundintäkt är inte svårt att förstå, men därutöver skulle man kunna ha ett mer flexibelt system. Den situationen att det är slutssålt är alla förlorare - inte minst Cinderella.

Edited by sam gutenwik

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår mig inte på detta system. Att utställarna vill försäkras sig om viss grundintäkt är inte svårt att förstå, men därutöver skulle man kunna ha ett mer flexibelt system. Den situationen att det är slutssålt är alla förlorare - inte minst Cinderella.

 

Håller fullständigt med dig Sam. Förra året åkte jag med första turen men hörde att det var problem andra dagen. Att inte ta höjd för det i år är att skjuta sig i foten, Cinderellas alltså (om nu båtar kan ha fötter) :whistling:

...........................

Thomas Andersson

 

Member:

Ardbeg Committee

Friends of Laphroaig

Springbank Society

Södermalms Whiskysällskap

Swedish Whisky Society

Stockholm Whisky Enthusiasts

SMWS

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag pratat med flera utställare.....man är bekymrad över att Viking köpt in för lite sås. Det kan bli tufft att handla på lördagen och det är risk att provningssorter också tar slut......

 

 

Låter inte något vidare. Misstag kan alla göra, men att göra samma misstag igen är inte bra...

 

Jag åkte lördagsturen förra året, och det här är en av anledningarna till att jag åker fredag i år.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Om inte svensk alkoholbyråkrati ställer till det bör det väl inte vara omöjligt att upprätta ett avtal mellan kontrahenterna som på ett mer flexibelt sätt tillgodoser efterfrågan ;)

Sam Gutenwik

 

Köper/byter gärna Brora och Yoichi

 

Om du är intresserad av samples, skicka pm

Link to comment
Share on other sites

Med dagens kommunikations teknik borde det kunna vara möjligt att kunna erbjuda samma sortiment, båda dagarna!

När båten går i land under lördagen, kan man ju lasta på igen vad som gått åt.

Det går väl att faxa/ringa/maila till hemma basen?

Krånglet är väl regelverket? Att Viking beslutar och köper antalet flaskor.

 

Jag var emot att åka lö-sö av flera skäl. (Kan bli en tung måndag på jobbet också..)

Men att det skall ta slut på vissa sorter är skandal! Om man bokat ngt på söndagen kan det alltså visa sig att DET inte blir av pga brist på whiskyn?!?!? SÅ får det bara inte vara!

Det vore väl ett antiklimax om man fick sitta i Chivasbaren och pimpla Famous:doh:

 

Jag är trots alla farhågor mycket säker på att detta kommer att bli en riktig höjdare!

Tom om jag tvingas pimpla just Famous!

 

Det är sällskapet som gör drycken!

Link to comment
Share on other sites

En fråga vid sidan av dessa orosmoment: Är det kort eller kontant som gäller hos utställare resp. Taxfree? (Var länge sen jag åkte med storbåten :blush: )

Johan Garland

Friends of Laphroaig 310219
Ardbeg Committee

-De gustibus non est disputandum-

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...