Jump to content
whiskyforum

Sämsta whisk(e)y jag någonsin har provat

Recommended Posts

Nä, slut tjötat, kan det inte bli fredag så man kan ta sig en Port Ellen....wub.gif

Port Ellen funkar bra en tisdag också!

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

• Replies 110
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jag har som regel att inte dricka på vardagarna

Så söndagar är ok men inte fredagar ;):lol:

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Gött! Men jag har som regel att inte dricka på vardagarna, så det får allt vänta till helgen...

Körde själv med detta lutheranska förhållningssätt till alkohol under många år, är numera något mer flexibel men måste ändå tillstå att ca 90% av konsumtionen ligger på fred/lörd, detta sitter nog djupare än man kan tro hos många invånare i " spritbältet ", därmed inte sagt något om sämre resp. bättre, utan bara ett konstaterande.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

Körde själv med detta lutheranska förhållningssätt till alkohol under många år, är numera något mer flexibel men måste ändå tillstå att ca 90% av konsumtionen ligger på fred/lörd, detta sitter nog djupare än man kan tro hos många invånare i " spritbältet ", därmed inte sagt något om sämre resp. bättre, utan bara ett konstaterande.

Javisst. Var och en får ha sina egna spritvanor. För min del så är det djupt rotat, min far han firade alltid att arbetsveckan var slut med

en liten blended på fredagskvällen. På lördagar kunde det ibland bli en liten snapps till middagen och en blended till Hylands hörna...

Så jag följer bara familjetraditionen!laugh.gif Fast det finns ju undantag förstås, typ Julmiddag, provningar osv.

Patrik Törnqvist, Helsingborg.

• 1 year later...

Hade en liten enklare whiskyprovning med några polare där en medtagen flaska var en Speyburn Bradan Orach.

Den var totalt odrickbar, bästa betyget på doften var nog att den doftade "kissblöja". Det var så illa att vi knappt ens ville smaka den. Alla provade den i alla fall och gav den absolut lägsta betyg och vi var tvungna att hälla ut den.

Hade vi otur med den flaskan vi fått och något är fel på den?

Ingen av oss kunde förstå hur man kunde göra en whisky som smakade så illa och lukta så vidrigt och sen sätta sitt namn på den. Än mindre hur någon på systembolaget faktiskt har tagit in den i sortimentet.

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=20482&Butik=0

Fredrik Palmqvist

Tacka vet ja sample-flaskor

Slog upp ett sample av Edradour, som jag annars gillar. Den här va en 12 åring som slutlagrats i Chateauneuf-du-Pape fat.:shock3:

Å dä ä inget jag kommer å ställa i min whiskyhylla i alla fall.

Peter Granath

Glenmorangie collector

Blair Athol Provenance 11yo... Förstod ingenting!

Man liksom rynkade på näsan redan av lukten när jag hällde upp den i glaset.

Å försöka få ner den i halsen va snudd på en omöjlighet!

Mvh / Magnus Persson

Ardbeg Committee Member

Friends of Laphroaig plotnr: 461087

Satte det absoluta bottenrekordet för några helger sen i en provning med CWC. Indiska Bagpiper är det i särklass sämsta jag nånsin smakat på i whiskyväg och man förstod redan i doften att detta var riktigt riktigt uselt då det luktade vårtborttagningsmedel.

Den provades för övrigt helt blint.

Stefan Jansson

Founder of The John Cor Whisky Society

Member of CWC

Member of Klubb Slainte

Friend of Laphroaig

Ardbeg committee member

Friend of the classic malts

Box Ambassadör

World Wide Brands AB

Satte det absoluta bottenrekordet för några helger sen i en provning med CWC. Indiska Bagpiper är det i särklass sämsta jag nånsin smakat på i whiskyväg och man förstod redan i doften att detta var riktigt riktigt uselt då det luktade vårtborttagningsmedel.

Den provades för övrigt helt blint.

Ja, den var det kul att bjuda på :rolleyes:

Doften gav varningssignaler, dvs "drick inte, drick inte om livet står dig kärt". Men ibland, egentligen aldrig, går man förbi detta. Smaken var inte bra den heller, men inte "dödande" som dess doft. Och detta är världens mest sålda "whisky" skall ni veta. Indier måste ha stora doftdefekter :g: trots att de blandar med juice och annat.

Edited by ardbeg67

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Som nybörjare så har jag kanske max druckit en 25-30 olika whiskys men på topp i botten eller vad man nu säger så ligger Loch Lomond.

Den smakade flygbränsle och flaskan står orörd sen den knäcktes. Tur den inte kostade så många euro i Tyskland.

Ha de´

Anders

Anders Augustsson, Malmö

Ödmjuk nybörjare! 

Toppen nåddes idag...

Nikka Rare Old Whisky Bot. 1951

Terpentin, tvål och lakrits... Fy helvete

Menar du inte botten?

Är alltid intresserad av intressanta Longmorns.

Johannes Sundbom

Söderfors

Statesman borde vara i botten på allas listor = Aceton, brrhrhrhrr.

Jag fick lukta på någon asiatisk whisky hos en vän, "flaskan" såg nästan ut som en syltburk och doften var horribel. Ta mig (censurerat) det värsta jag luktat i whiskyväg, måste ta reda på vad det var för något.

Pratar vi single malt så kommer jag endast på (för tillfället) Mackmyra Första Utgåvan, gillade verkligen inte den.

Fredrik Jokela

Söker alltid intressanta samples, speciellt av äldre Brora

Det fanns något i min gröna ungdom som bar namnet "Skeppets Whisky" ett meningslöst försök att lansera svensk whisky, om mitt fornminne inte sviker mig igen.

Doft och smak kunde man med viss möda maskera med av Coca-Cola.

Kompisens farsa drack Long John som var himmelska droppar jämfört med detta totala misslyckande.

Toppen nåddes idag...

Nikka Rare Old Whisky Bot. 1951

Terpentin, tvål och lakrits... Fy helvete

Det skulle ha varit nått för mig det född 51.

Per Ottnargåd
Engagerad i Gammelstilla Whisky som har destillerat

och snart börjar sälja fat smile.png

Det skulle ha varit nått för mig det född 51.

Om det inte vore skenheligt förbjudet att ta med sig samples från barer hade jag kunnat fixa en slutt åt dig. Jag har försökt men det är (censurerat) omöjligt....

Filip Ling, Stockholm

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Ja det måste vara den polska blended vid namn Dark Whisky jag fick av en kollega för två veckor sedan :shock3: .... Svärfar min tyckte däremot att den var bättre än Black Bottle !! Hahahahaha :clap:

Ser med skräckblandad förtjusning fram emot måndag när jag får mina första två thai "whiskys", en Mekong och en Black Cat...:stjarnsmall: