Stabb85 Posted December 17, 2009 Report Share Posted December 17, 2009 Skulle det inte finnas intresse att ha grupp provningar via skype ? Jag själv tycker själv att det är en intressant ide. Marcus Åström Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted December 17, 2009 Report Share Posted December 17, 2009 Med Skype så kan väl inte vara fler än 3 (om inte jag minns fel). Teamspeak är i så fall ett bättre val, upptill 100 användare, bara höger klicka och skapa nya kanaler om det blir för rörigt. Sedan är det hur lätt som helst att hoppa mellan kanalerna med ett dubbelklick på den kanalen man vill vara i. Jag såg i en annan tråd här på forumet att det är en av medlemarna som har en teamspeak server igång 24/7 som vi har lov att använda om vi vill. Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Poker Posted December 17, 2009 Report Share Posted December 17, 2009 Med Skype så kan väl inte vara fler än 3 Upp till 25 personer kan man vara i ett konferenssamtal i Skype. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knusselquist Posted December 17, 2009 Report Share Posted December 17, 2009 25 personer som snackar samtidigt kan nog bli lite rörigt... men det finns ju chatt med. Jag tycker absolut det låter som en intressant idé, som är värd att testa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puttriken Posted December 17, 2009 Report Share Posted December 17, 2009 Upp till 25 personer kan man vara i ett konferenssamtal i Skype. Jaha, där ser man. Jag har inte använt Skype på sisådär en 5-6 år, det har tydligen utvecklats en del.. Men då är väl Skype en bra ide! Patrik Törnqvist, Helsingborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted December 18, 2009 Report Share Posted December 18, 2009 Vi har kört onlineprovningar via chatt tidigare och det har funkat utmärkt. Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted December 18, 2009 Report Share Posted December 18, 2009 Provning via Skype är nog inget jag tror kommer att fungera. Det fungerar bra med chat, eftersom där behöver man inte ta hänsyn till när andra skriver, men pratar du röstsamtal måste du vänta på att någon annan pratat färdigt. Kan man inte se dessa personer i verkligheten och avgöra när de pratat färdigt är det ganska kört så fort man är fler än 2 personer... Vanliga konferanssamtal är jobbiga nog där man kanske är 4-5 personer. En moderator krävs i så fall som bjuder in de olika personerna att prata. Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stabb85 Posted December 18, 2009 Author Report Share Posted December 18, 2009 Jag är nämligen en novis på det här området men jag tycker det är så himla kul med provningar men jag tror inte jag är redo att hålla någon. Men jag kan lova om någon gör ett försök att hålla en så är jag med på direkten. Får se till att utveckla mina kunskaper och min samling lite då kanske jag också kan ge mig på att hålla en provning. Marcus Åström Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirj Posted December 18, 2009 Report Share Posted December 18, 2009 Provning via Skype är nog inget jag tror kommer att fungera. Det fungerar bra med chat, eftersom där behöver man inte ta hänsyn till när andra skriver... Jag håller med Jenz till 100%, min erfarenhet av konferanssamtal är att de fort blir väldigt röriga och att det krävs en moderator som styr vem som får prata (det är vid sådana här samtal man märker hur mycket kroppsspråket betyder). Jag kan istället rekommendera att provningen hålls via en chat vilket ger en helt annan upplevelse. // Jörgen Jörgen Andersson Warbergs SingleMalt Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted December 18, 2009 Report Share Posted December 18, 2009 De onlineprovningar som hållits i Whiskyforums regi, har varit väldigt trevliga. Har varit med på någon som Magnus och Magnus, hållit oxå, och det var trevligt det med. Vet inte varför det runnit ut i sanden, men jag tror att whiskyforum.se var först i världen med att hålla online-provningar. Trevlig idé, som jag stöder till 100% nu i miljövänlighetens tider . _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amelia Posted April 30, 2023 Report Share Posted April 30, 2023 (edited) On 12/18/2009 at 10:28 PM, Stabb85 said: Jag är nämligen en novis på det här området men jag tycker det är så himla kul med provningar men jag tror inte jag är redo att hålla någon. Men jag kan lova om någon gör ett försök att hålla en så är jag med på direkten. Får se till att utveckla mina kunskaper och min samling lite då kanske jag också kan ge mig på att hålla en provning. Hi guys It's great to hear that you enjoy tastings and want to learn more about it. Edited April 30, 2023 by Amelia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soniya87 Posted June 10, 2023 Report Share Posted June 10, 2023 On 12/19/2009 at 3:44 AM, Benke Olsson said: De onlineprovningar som hållits i Whiskyforums regi, har varit väldigt trevliga. Har varit med på någon som Magnus och Magnus, hållit oxå, och det var trevligt det med. Vet inte varför det runnit ut i sanden, men jag tror att whiskyforum.se var först i världen med att hålla online-provningar. Trevlig idé, som jag stöder till 100% nu i miljövänlighetens tider . Thank you very much for sharing such a nice post, it is very useful for me and everyone else. I'll be checking out frequently to read your new post, so it's unmissable to keep up. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isabella Posted August 27, 2023 Report Share Posted August 27, 2023 Testing via Skype for voice calls can indeed be challenging, especially with multiple participants. Coordinating conversations becomes complex as there's no visual cue to know when someone has finished talking. This issue is amplified when there are more than two participants. Even in typical conference calls with 4-5 people, a moderator's role is crucial for managing discussions smoothly. In-person cues are absent, necessitating effective moderation for successful virtual conversations. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts