Jump to content
whiskyforum

Earl Magnus 15 Year Highland Park


Lorentz
 Share

Recommended Posts

Är det någon som har koll på "Earl Magnus 15 year old Highland Park" som det står om i senaste utskicket från HP. Det står tasting notes mm och följande:

 

Earl Magnus costs £85 per bottle and will be available in the UK, Canada, Cyprus, the Netherlands, Russia, Scandinavia and Switzerland. This bottling is a limit release of only 5976 bottles.

 

Kommer den till Sverige och isf när? Vad kommer den kosta osv?

 

Har läst att några fått tag i denna flaska, hur smakade den? Och hur finck ni tag i denna ;)

Magnus Lorentz, Lund

 

Whisky Society Skåne | Whiskyklubben Slainte

The Balvenie Warehouse 24 | Highland Park - Inner circle | Friends of Laphroaig | Ardbeg committee member

Delägare i Mackmyra Reserve 2008, Extra Rök, Ex-Sherry | Bladnoch Heavily Peated Bourbon Barrel, cask 8/2009, WSS4

Link to comment
Share on other sites

Provade på de den och hjärta för några månader sedan båda besvikelser.

 

HJ hjärta 12yo 58,1% 78p

HP OB, Earl Magnus 1rst Ed 15yo 56,2% 83p

 

Vi hade även med HP 18 som jag gav 85p HP 21 40% som fick 87p samt

HP 34yo Return of the Vikings Germany, C#6194/A, 42 blt 1973/2009 49,6% som fick 93p

 

Tråkigt att de säknt HP 21 till 40%, 47,5% varianten ger jag 89p.

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kommer den inte till Sverige?? Verkar ju inte släppas i februari iallafall..

 

Telefonerade med Maxxium idag, den släpps 1a mars på beställningssortimentet, och i maj släpps den i exklusivsortimentet. Är det de tre vinkällarbutikerna månne?

 

Produktnummer 486290 i beställningssortimentet, pris 1049:-.

Gunnar Nilsson

Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker)

Link to comment
Share on other sites

Telefonerade med Maxxium idag, den släpps 1a mars på beställningssortimentet, och i maj släpps den i exklusivsortimentet. Är det de tre vinkällarbutikerna månne?

 

Produktnummer 486290 i beställningssortimentet, pris 1049:-.

 

Tack! Då får man väl reservera pengar till en HP i mars :)

Magnus Lorentz, Lund

 

Whisky Society Skåne | Whiskyklubben Slainte

The Balvenie Warehouse 24 | Highland Park - Inner circle | Friends of Laphroaig | Ardbeg committee member

Delägare i Mackmyra Reserve 2008, Extra Rök, Ex-Sherry | Bladnoch Heavily Peated Bourbon Barrel, cask 8/2009, WSS4

Link to comment
Share on other sites

Var på mässa i helgen och smakade den, mycket trevlig enligt mitt tycke. Den skulle släppas på bolaget i mars berättade de, dock fick jag ingen prisuppgift men om man ska gå på vad den kostade per cl där och jämföra med andra borde den hamna runt tusenlappen.

Link to comment
Share on other sites

Var på mässa i helgen och smakade den, mycket trevlig enligt mitt tycke. Den skulle släppas på bolaget i mars berättade de, dock fick jag ingen prisuppgift men om man ska gå på vad den kostade per cl där och jämföra med andra borde den hamna runt tusenlappen.

1049 kronor

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Fick smaka Earl Magnus på en provning i Växjö i höstas jag föll pladask, den ska jag bara hadrool2.gif Det bästa är att dom har lovat att släppa CS tappningar regelbundet. Earl´n är "bara" startskottet

Christer Lagestig

Lagan

 

Köper gärna samples av gamla Highland Park, skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

En fråga från en som aldrig beställt från de exklusiva sortimentet...

Men måste man vara på plats i någon butikerna med det exklusiva sortimentet när HP Earl Magnus släpps nu i Maj? ...Eller kan jag beställa hemma på mitt lokala systembolag?..

Martin Kallberg

Link to comment
Share on other sites

En fråga från en som aldrig beställt från de exklusiva sortimentet...

Men måste man vara på plats i någon butikerna med det exklusiva sortimentet när HP Earl Magnus släpps nu i Maj? ...Eller kan jag beställa hemma på mitt lokala systembolag?..

 

Som jag förstått det kan du beställa från ditt lokala bolag. Då beställs det från depån. Telefon beställnng kan inte göras första dygnet.

 

Från bolagets hemsida:

Om drycken inte finns i din butik?

Du kan beställa nyheterna till din butik. Beställningen, som görs på plats i butiken, kan tidigast ske på säljstartsdagen. På säljstartsdagen kan du beställa en flaska av varje sort. Följande dagar kan du beställa valfritt antal. Servicen kostar ingenting och leveranstiden är två arbetsdagar. Tyvärr kan du inte beställa per telefon på säljstartsdagen. Internleveranser av varor görs mellan butiker sju dagar efter försäljningsstart. Beställda varor som inte hämtas ut två veckor efter ankomst till butiken returneras.

Magnus Lorentz, Lund

 

Whisky Society Skåne | Whiskyklubben Slainte

The Balvenie Warehouse 24 | Highland Park - Inner circle | Friends of Laphroaig | Ardbeg committee member

Delägare i Mackmyra Reserve 2008, Extra Rök, Ex-Sherry | Bladnoch Heavily Peated Bourbon Barrel, cask 8/2009, WSS4

Link to comment
Share on other sites

En fråga från en som aldrig beställt från de exklusiva sortimentet...

Men måste man vara på plats i någon butikerna med det exklusiva sortimentet när HP Earl Magnus släpps nu i Maj? ...Eller kan jag beställa hemma på mitt lokala systembolag?..

Vad jag förstått kommer inte Earl Magnus till depån denna gången utan bara till vissa butiker. Där måste du vara på plats första veckan iaf. Efter det kan du beställa till din butik.

Håkan Wanke

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

www.FISKEoFOTO.se

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit halvt hatisk mot HP tidigare och därav missat denna releas men har verkligen fått smak för detta nu så kort och gott.. Är denna god? :)

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit halvt hatisk mot HP tidigare och därav missat denna releas men har verkligen fått smak för detta nu så kort och gott.. Är denna god? :)

Jag tycker den är riktigt god.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Earl Magnus är mycket god. Frisk och fruktig med lätt rök.

Med vatten blir den ännu bättre. Frukten dämpas och röken i bakgrunden blir lite tydligare.

 

När släpps 2:an i serien?

Edited by Jocke_Linkoping
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...