begard Posted February 16, 2010 Author Report Share Posted February 16, 2010 Flaskorna skickas inte från Islay denna gång utan från "fastlandet" så det kan tänkas att vi som beställt via telefon/fax/mail får vänta lite då dessa behandlas "manuellt". Tom Hoyle Ardbeg Committee Member Link to comment Share on other sites More sharing options...
rvh Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Är det nån annan än jag som har problem att skicka iväg ordern. Jag har knappat in Mastercard uppgifterna precis som man ska med rätt datum och tre sista siffrorna. Men precis på slutet av ordern när den skall skickas iväg så vill Ardbeg inte motta min beställning!?!?!? Har testat med min sambos Mastercard också, men samma sak då. Det är ju uselt. Har testat detta säkert 150ggr nu och dubbel checkat allt. Jag har Icabankens Mastercard så jag undrar om det har nåt med det att göra. Vad göra? Tråkigt iaf. Jag har haft problem ibland när "betalkorttjänsten" kollar så att jag finns i samma land som mitt kreditkort (nå'n säkerhetsfunktion tydligen) och där det via min IP-adress inte går att se att jag finns i Sverige (väldigt irriterande). Kolla på www.maxmind.com om din IP-adress är registerad i Sverige annars kan det vara där felet ligger. Testa i så fall en annan internetuppkoppling. Robert van Hal, Malmö Whisky Society Skåne Öronvax Islay Maniacs Øresund Malt Masters Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorbjörn Lindberg Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Är det nån annan än jag som har problem att skicka iväg ordern. Jag har knappat in Mastercard uppgifterna precis som man ska med rätt datum och tre sista siffrorna. Men precis på slutet av ordern när den skall skickas iväg så vill Ardbeg inte motta min beställning!?!?!? Har testat med min sambos Mastercard också, men samma sak då. Det är ju uselt. Har testat detta säkert 150ggr nu och dubbel checkat allt. Jag har Icabankens Mastercard så jag undrar om det har nåt med det att göra. Vad göra? Tråkigt iaf. Det fungerade inte med icabanken för mig heller utan jag fick gå över till ett VISA kort istället. Någon kontroll med att man ska vara i samma land som kortet är registrerat i är jag, efter min beställning, väldigt säker på att dom inte har. Thorbjörn PorsanderÅter i Skåne!tobbe.lindberg@gmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Satanized Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Jag har haft problem ibland när "betalkorttjänsten" kollar så att jag finns i samma land som mitt kreditkort (nå'n säkerhetsfunktion tydligen) och där det via min IP-adress inte går att se att jag finns i Sverige (väldigt irriterande). Kolla på www.maxmind.com om din IP-adress är registerad i Sverige annars kan det vara där felet ligger. Testa i så fall en annan internetuppkoppling. Det fungerade inte med icabanken för mig heller utan jag fick gå över till ett VISA kort istället. Någon kontroll med att man ska vara i samma land som kortet är registrerat i är jag, efter min beställning, väldigt säker på att dom inte har. Det var det jag misstänkte. Det är nåt vajsing med Icabanken. Har testat beställa från jobbet också, men med samma resultat. Men jag lyckades beställa 2 pavor med kompisens Visa. TACKAR KKS_81 Stefan Järna Jag älskar whisky Link to comment Share on other sites More sharing options...
begard Posted February 16, 2010 Author Report Share Posted February 16, 2010 Japp nu gäller det att vara med när det händer saker Med facit i hand så blev det ju inte riktigt så.. Tom Hoyle Ardbeg Committee Member Link to comment Share on other sites More sharing options...
mathias Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Det var det jag misstänkte. Det är nåt vajsing med Icabanken. Har testat beställa från jobbet också, men med samma resultat. Men jag lyckades beställa 2 pavor med kompisens Visa. TACKAR KKS_81 Ica har SecureCode kopplat till sina MasterCards, det innebär att du behöver en säkerhetsdosa för att göra köp över internet. Se denna länk: http://www.ica.se/FrontServlet?s=ikk&state=ikk_dynamic&viewid=1205228&showMenu=ikk_12_2 Mathias Bernövall fd Schön, Västerås Aros Uisge Beatha Society Fatägare Mackmyra Sherry/Rök Fatägare Grythyttan Fatägare Smögen Fatägare Box Link to comment Share on other sites More sharing options...
rico90 Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Ni som har beställt via webben. Nu när Ardbegs sida funkar hyffsat kan man gå in och kolla på "My account". Står era beställningar med status "Pending"?. Pengarna drogs vid min beställning igår och jag fick bekräftelsemail på direkten. Kanske har att göra med att de inte har hunnit behandla dem ännu? Med vänliga hälsningarRickard Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Idag på lunchen lyckades jag äntligen beställa, det var min själ på tiden att det funkade! Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Springbeg Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Jag fick igenom min order igår kväll, statusen är fortfarande "pending" men inget mejl och inga pengar är dragna/reserverade från kortet Link to comment Share on other sites More sharing options...
bepa Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Jag fick igenom min order nu.. Ergo bibamus Aquavitae -- "Låt oss dricka Livets vatten" ¤ Friends of Classic Malts ¤ Whiskyklubben Slainte ¤ Whiskyforum.se Club ¤ Friends of Laphroaig ¤ Ardbeg Committé ¤ o.s.v Skicka mig ett PM Benny Paulsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskynight Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Ni som har beställt via webben. Nu när Ardbegs sida funkar hyffsat kan man gå in och kolla på "My account". Står era beställningar med status "Pending"?. Pengarna drogs vid min beställning igår och jag fick bekräftelsemail på direkten. Kanske har att göra med att de inte har hunnit behandla dem ännu? Hej På min status står det Complete. Pengar dragna,beställde i går mellan åtta och elva Valter Valter Corneliusen Tumba Friend of Laphroaig.. Ardbeg Committee m.m. SWE http://www.thewhiskycave.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Flaskorna skickas inte från Islay denna gång utan från "fastlandet" så det kan tänkas att vi som beställt via telefon/fax/mail får vänta lite då dessa behandlas "manuellt". Så går det när man fuskar..:-) Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
begard Posted February 16, 2010 Author Report Share Posted February 16, 2010 Så går det när man fuskar..:-) Tom Hoyle Ardbeg Committee Member Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoffe Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Ja de e samma här ,, pengarna är dragna på kontot ,,men har inte fått nåt bekräftelse mejl me order nr ,, å loggar man in på Ardbegs hemsida så står det att orden status är "pending ,, Exakt samma här. Man blir nästan lite nervös... Christofer Olsson Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit. Bibere humanum est, ergo bibamus. In vino veritas Link to comment Share on other sites More sharing options...
maltangel78 Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Exakt samma här. Man blir nästan lite nervös... Samma här! Fredrik Cato www.maltangels.se Ardbeg Committee Member Friend of the Classic Malts Friend of Laphroaig Kilchoman Club Member Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lazze Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Samma här! Å här Slainte mhath Lasse Holm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorentz Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Jag mailade och frågade om min order gått fram. Jag skrev mitt ordernummer och att jag inte fått något mail som bekräfta min beställning. Svaret jag fick idag löd: Dear Magnus Congratulations you have an order number. Some of our confirmation e mails did not get sent out yesterday due to the level of traffic on the website. Please go into the tab called My Account and you can review your orders. This one wil probably be marked as Pending at the moment while we get ready to ship it and it will change to Completed once it is on the way. Thank you for your patience. Kind regards. Ardbeg Magnus Lorentz, Lund Whisky Society Skåne | Whiskyklubben Slainte The Balvenie Warehouse 24 | Highland Park - Inner circle | Friends of Laphroaig | Ardbeg committee member Delägare i Mackmyra Reserve 2008, Extra Rök, Ex-Sherry | Bladnoch Heavily Peated Bourbon Barrel, cask 8/2009, WSS4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Det står "pending" på mitt ardbegkonto också, men även om inte pengarna inte är dragna från mitt konto på banken än, så är beloppet reserverat för kommande transaktioner, det verkar ju lovande Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GunnarN Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Så går det när man fuskar..:-) Jag fick i alla fall ett svar från Jackie att ordern kommit fram och skulle behandlas inom 14 dagar. Det kan ju vara värt lite väntan att slippa undra om min order är ute i cyberspace och snurrar... Gunnar Nilsson Delägare Kilchoman Cask 2006/118 mm "I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy" (variously attributed to W. C. Fields, Tom Waits, and most commonly Dorothy Parker) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Det står "pending" på mitt ardbegkonto också, men även om inte pengarna inte är dragna från mitt konto på banken än, så är beloppet reserverat för kommande transaktioner, det verkar ju lovande Inga pengar dragna än från mitt konto!?! Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
H W Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Pengar dragna från Ardbeg.com men order fortfarande i pending. Lade ordern igår ca: 19:00 Håkan Wanke Ardbeg Committee Member Friend of the Classic Malts Friend of Laphroaig www.FISKEoFOTO.se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pedda Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Inga pengar dragna än från mitt konto!?! Ni behöver inte vara så otåliga. Det kan ta veckor - i värsta fall - innan de drar pengarna... Allt sker inte med raketfart på Islay...eller rättare sagt väldigt få saker gör det..:-) Peter Sjögren, Gbg Svenska Eldvatten www.eldvatten.se www.whiskyflaskan.se Gothia Whisky Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenz Rönnow Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Fick precis ett mail som lyder We're back on track... We would like to unreservedly apologise for the momentous bottleneck at ardbeg.com/rollercoaster yesterday, as we unleashed this thrilling Anniversary dram on the world. Having cranked up the suspense about Rollercoaster, the buzz had gathered pace. And at 9am on 15th February, an unprecedented 25,000 Committee Members - that's half of you - simultaneously attempted to squeeze through the doors of the website. But after a temporary delay, the site is up and running again. It may seem to be taking a while, or not work the first time you try, but orders for Rollercoaster are now being processed as quickly as possible. So please, if you do want a bottle, persevere! And thank you for your patience. Jenz RönnowGrundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersS Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Fick precis ett mail som lyder Ja det funkar, jag beställde precis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tga Posted February 17, 2010 Report Share Posted February 17, 2010 Det hela har något surrealistiskt över sig. Först så bankar man sin panna blodig för att få beställa. När det äntligen lyckas så vips försvinner pengarna från kontot. Känns lite som en blåsning. Nu återstår den sista delen av resan. När kommer flaskorna? Lika segt som beställningen eller vips som betalningen? ........................... Thomas Andersson Member: Ardbeg Committee Friends of Laphroaig Springbank Society Södermalms Whiskysällskap Swedish Whisky Society Stockholm Whisky Enthusiasts SMWS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now