Complex Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 (edited) http://www.beerexpo.se/start.asp Är det någon som var på ölmässan igår ( 10 april ) ? Undrar om ni hittade något nytt ni aldrig provat på . Edited April 11, 2010 by Complex 1 Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Var intresserad av att åka dit, och det hade nog blivit om det inte varit Växjö whiskyfestival samma helg. En trist evenemangs kollission. Lasse Lilja, Hillerstorp Friends of Laphroaig Ardbeg committee Friends of the classic malts Guardians of the Glenlivet Whiskyklubben Slainte SMWS Söker whisky från 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mart Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Jag och några vänner var där. Vi var grymt besvikna på utbudet. Tur att Närke var där iaf. Martin Sundberg Whisky och belgiskt öl... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lilljoel Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Jag och några vänner var där. Vi var grymt besvikna på utbudet. Tur att Närke var där iaf. Hur tänker du när du säger att utbudet var dåligt? Jag var där på eftermiddagen och tyckte att det fanns ett bra utbud av svenska mikrobryggerier och leverantörer. Hittade massor av saker som var intressanta, Nögne Ö #100, Hop Fix, Behemoth Barleywine och öl som inte säljs längre, exempelvis Nils Oscar Coffee Stout. Schysst att man fick tid att prata med utställarna! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mart Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 De flesta av utställarna hade bara ett fåtal sorter med sig. Vilka i många fall var "main stream". Jämför med stockholmsmäsan där t.ex. Wicked Wine hade med sig flera specialare som man aldrig hittar annars. Saknaden av fatlagrade Mikkeller och Brewdogs frysdestillerade sorter var stor. Ärligt talat gav besöken på De Klomp, före och efter mässan, större ölupplevelser. Hur tänker du när du säger att utbudet var dåligt? Jag var där på eftermiddagen och tyckte att det fanns ett bra utbud av svenska mikrobryggerier och leverantörer. Hittade massor av saker som var intressanta, Nögne Ö #100, Hop Fix, Behemoth Barleywine och öl som inte säljs längre, exempelvis Nils Oscar Coffee Stout. Schysst att man fick tid att prata med utställarna! Martin Sundberg Whisky och belgiskt öl... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falcone Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 [...]och öl som inte säljs längre, exempelvis Nils Oscar Coffee Stout. [...] NOCS finns (och har hela tiden funnits) som artnr 88149 i SB:s beställningssortiment (kollikrav). - Erik Falk - Link to comment Share on other sites More sharing options...
Osten Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Det ska väl inte vara något kollikrav på den. Inte enligt hemsidan, inte enligt katalogen med beställningssortimentet och dessutom var det inte så länge sen jag beställde av den. Nils Oscar har inte kollikrav på sina öl i beställnings, dock är imp stouten slut. Björn Öström Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951 Member of The Ardbeg Committee Founding member of Whiskyklubben Founding member of ölklubben Humlan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falcone Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Det ska väl inte vara något kollikrav på den. Inte enligt hemsidan, inte enligt katalogen med beställningssortimentet och dessutom var det inte så länge sen jag beställde av den. Nils Oscar har inte kollikrav på sina öl i beställnings, dock är imp stouten slut. Ok, det var det när jag skulle göra min första e-beställning iaf, det var iof andra dagen systemet var online, nu är det fixat. - Erik Falk - Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonre723 Posted April 11, 2010 Report Share Posted April 11, 2010 Kupongerna man var tvungen att handla med förstörde hela upplevelsen. Införs dem även på Whisky Expo så vet jag många som kommer att sluta gå... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Complex Posted January 23, 2017 Author Report Share Posted January 23, 2017 Är det några av er som ska gå på Linköping Beer Expo 18 mars ? Lennart HertilFriends of Laphroaig,Ardbeg Committee, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts