Jump to content
whiskyforum

Linköping Beer Expo

Complex
 Share

Recommended Posts

http://www.beerexpo.se/start.asp Är det någon som var

på ölmässan igår ( 10 april ) ? Undrar om ni hittade

något nytt ni aldrig provat på .

Edited by Complex
  • Like 1

Lennart Hertil

Friends of Laphroaig,
Ardbeg Committee,

Var intresserad av att åka dit, och det hade nog blivit om det inte varit Växjö whiskyfestival samma helg. En trist evenemangs kollission.

Lasse Lilja, Hillerstorp

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

Söker whisky från 1967

Jag och några vänner var där. Vi var grymt besvikna på utbudet. Tur att Närke var där iaf.

Hur tänker du när du säger att utbudet var dåligt? Jag var där på eftermiddagen och tyckte att det fanns ett bra utbud av svenska mikrobryggerier och leverantörer. Hittade massor av saker som var intressanta, Nögne Ö #100, Hop Fix, Behemoth Barleywine och öl som inte säljs längre, exempelvis Nils Oscar Coffee Stout. Schysst att man fick tid att prata med utställarna!

De flesta av utställarna hade bara ett fåtal sorter med sig. Vilka i många fall var "main stream". Jämför med stockholmsmäsan där t.ex. Wicked Wine hade med sig flera specialare som man aldrig hittar annars. Saknaden av fatlagrade Mikkeller och Brewdogs frysdestillerade sorter var stor. Ärligt talat gav besöken på De Klomp, före och efter mässan, större ölupplevelser.

Hur tänker du när du säger att utbudet var dåligt? Jag var där på eftermiddagen och tyckte att det fanns ett bra utbud av svenska mikrobryggerier och leverantörer. Hittade massor av saker som var intressanta, Nögne Ö #100, Hop Fix, Behemoth Barleywine och öl som inte säljs längre, exempelvis Nils Oscar Coffee Stout. Schysst att man fick tid att prata med utställarna!

Martin Sundberg

Whisky och belgiskt öl...

[...]och öl som inte säljs längre, exempelvis Nils Oscar Coffee Stout. [...]

NOCS finns (och har hela tiden funnits) som artnr 88149 i SB:s beställningssortiment (kollikrav).

 - Erik Falk -

Det ska väl inte vara något kollikrav på den. Inte enligt hemsidan, inte enligt katalogen med beställningssortimentet och dessutom var det inte så länge sen jag beställde av den. Nils Oscar har inte kollikrav på sina öl i beställnings, dock är imp stouten slut.

Björn Öström

Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951

Member of The Ardbeg Committee

Founding member of Whiskyklubben

Founding member of ölklubben Humlan

Det ska väl inte vara något kollikrav på den. Inte enligt hemsidan, inte enligt katalogen med beställningssortimentet och dessutom var det inte så länge sen jag beställde av den. Nils Oscar har inte kollikrav på sina öl i beställnings, dock är imp stouten slut.

Ok, det var det när jag skulle göra min första e-beställning iaf, det var iof andra dagen systemet var online, nu är det fixat.

 - Erik Falk -

• 6 years later...