+Benke Olsson Posted August 2, 2010 Report Share Posted August 2, 2010 Jo det vet jag, men den fungerar inte i Android just nu iaf. Men du menar att flera av det tjugotal buteljeringar som Bladnoch f.n. har i lager finns betygsatta? Nä, det jag menar är att funktionen "Recensionsbanken" är avsedd för smaknoteringar. Det blir enklare om man bara behöver leta på ett ställe, precis som du själv skrev i ett tidigare inlägg. Quote _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falcone Posted August 2, 2010 Report Share Posted August 2, 2010 Nä, det jag menar är att funktionen "Recensionsbanken" är avsedd för smaknoteringar. Det blir enklare om man bara behöver leta på ett ställe, precis som du själv skrev i ett tidigare inlägg. Men jag är ännu latare - jag vill ha alla nya i en tråd Recensionsbanken är ju egentligen inte bara "ett ställe" iom att man måste surfa runt på minst nio olika bokstäver (eller lista alla vilket tar ungefär lika lång tid) för att kontrollera om någon av buteljeringarna finns listade. Quote - Erik Falk - Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted August 2, 2010 Report Share Posted August 2, 2010 Men jag är ännu latare - jag vill ha alla nya i en tråd Recensionsbanken är ju egentligen inte bara "ett ställe" iom att man måste surfa runt på minst nio olika bokstäver (eller lista alla vilket tar ungefär lika lång tid) för att kontrollera om någon av buteljeringarna finns listade. Dailuaine 26yo BF 1983-2010 53.1% Cask #4316 Doft: fruktig sherry, viss citrus, gelehallon, söt, vanilj 22p. Smak: frisk sherry, kaffe, tobak, choklad, cederträ, vanilj, blommig, kryddig 23p. Eftersmak: sherry, kaffe, choklad, kryddig 22p. Balans: härlig doft men oj vilen underbar smak och eftersmak!! 22p. Totalt: 89p. Där fick ni en iaf eftersom just den efterfrågades men det finns fler i tråden "just nu drickes" sen i lördags Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falcone Posted August 2, 2010 Report Share Posted August 2, 2010 Där fick ni en iaf eftersom just den efterfrågades men det finns fler i tråden "just nu drickes" sen i lördags Tackar, länkar till ditt inlägg från i lördags. http://forum.whiskyforum.se/index.php?showtopic=123&st=17360&p=127734entry127734 Quote - Erik Falk - Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted August 2, 2010 Report Share Posted August 2, 2010 Dailuaine 26yo BF 1983-2010 53.1% Cask #4316 Doft: fruktig sherry, viss citrus, gelehallon, söt, vanilj 22p. Smak: frisk sherry, kaffe, tobak, choklad, cederträ, vanilj, blommig, kryddig 23p. Eftersmak: sherry, kaffe, choklad, kryddig 22p. Balans: härlig doft men oj vilen underbar smak och eftersmak!! 22p. Totalt: 89p. Där fick ni en iaf eftersom just den efterfrågades men det finns fler i tråden "just nu drickes" sen i lördags Jag tackar, då känns det inte som om man gjort något dåligt köp. Quote _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted August 11, 2010 Report Share Posted August 11, 2010 Dailuaine 26yo BF 1983-2010 53.1% Cask #4316 Doft: fruktig sherry, viss citrus, gelehallon, söt, vanilj 22p. Smak: frisk sherry, kaffe, tobak, choklad, cederträ, vanilj, blommig, kryddig 23p. Eftersmak: sherry, kaffe, choklad, kryddig 22p. Balans: härlig doft men oj vilen underbar smak och eftersmak!! 22p. Totalt: 89p. Där fick ni en iaf eftersom just den efterfrågades men det finns fler i tråden "just nu drickes" sen i lördags Låter ju smarrigt! Har du ett sample över, Stefan! Quote Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mankan Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 UPS ringde upp mig en timme innan leverans och frågade om jag skulle vara hemma eller om dom skulle lämna någon annanstans. Funkade klockrent! Blev förvånad när de ringde och fråga om jag hemma eller skulle till skolan Fick dem att lämna på jobbet och den nya receptionisten loggade in mitt paket så jag fick kvittera ut det. Sen sa hon: Vad är det i? Det behöver jag logga. Jag: Hmm, ehh vad står det på? Hon: Malt gifts Jag: Skriv det då Hon: ok Till saken hör att man får inte ha någon form av alkoholhaltiga drycker i företagets lokaler enligt någon policy. Quote Marcus Gustafsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
hobgoblin Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Låter ju smarrigt! Har du ett sample över, Stefan! Har inte öppnat min flarra än utan det var just ett sample jag drack. Jag kan återkomma när jag korkat upp den om du vill? Quote Stefan Jansson Founder of The John Cor Whisky Society Member of CWC Member of Klubb Slainte Friend of Laphroaig Ardbeg committee member Friend of the classic malts Box Ambassadör World Wide Brands AB Link to comment Share on other sites More sharing options...
martingura Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Tänkte att det snart är dags för en beställning hos Bladnoch (min första), och har väl mer eller mindre fastnat för Glenburgie 26 yo 53.7% Cask No. 9801 Dailuaine 26 yo 53.1% Sherry Hogshead No. 4316 Balblair 20 yo 53.7% Olorosa Sherry Butt No. 166 Cambus 24 yo 52.7% Hogshead No. 18989 Distilled 20th March 1986 Bottled 31st MaY 2010 (destillerad endast fem dagar före min födelsedag på mitt födelseår) samt någon av Caol Ila 25 yo. Vad tycker ni som provat om dessa buteljeringar? Vilka skulle ni rekommendera av de som för tillfället finns på Bladnochs hemsida, inklusive Bladnochs egna utgåvor? btw det finns en tråd http://forum.whiskyforum.se/index.php?showtopic=9809&st=20 som heter Bladnoch buteljeringar vilken täcker maj månad (med undantag Åkes inlägg 12 juli), kanske skulle denna tråd läggas ihop med denna som av någon anledning saknar inlägg i maj. Quote Martin Albinsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arsenal Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Tänkte att det snart är dags för en beställning hos Bladnoch (min första), och har väl mer eller mindre fastnat för Glenburgie 26 yo 53.7% Cask No. 9801 Dailuaine 26 yo 53.1% Sherry Hogshead No. 4316 Balblair 20 yo 53.7% Olorosa Sherry Butt No. 166 Cambus 24 yo 52.7% Hogshead No. 18989 Distilled 20th March 1986 Bottled 31st MaY 2010 (destillerad endast fem dagar före min födelsedag på mitt födelseår) samt någon av Caol Ila 25 yo. Vad tycker ni som provat om dessa buteljeringar? Vilka skulle ni rekommendera av de som för tillfället finns på Bladnochs hemsida, inklusive Bladnochs egna utgåvor? btw det finns en tråd http://forum.whiskyf...opic=9809&st=20 som heter Bladnoch buteljeringar vilken täcker maj månad (med undantag Åkes inlägg 12 juli), kanske skulle denna tråd läggas ihop med denna som av någon anledning saknar inlägg i maj. Dailuaine 26 year måste vara given av de nämda tycker jag. Precis som det konstaterats av Stefan tidigare så är den lysande. För mig når den tom 90 p. Den påminde lite grand om kurre -76 i smaken ( Wasabi,kryddig, tobak ) och då kan det ju inte va annat än riktigt gott. Quote Henrik Jonsson, Karlstad --------------- The John Cor Whisky Society Friend of Laphroaig Ardbeg Committee Bladnoch Forum Söker sample av buteljeraren, The Bottlers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OskarH Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Glenburgie 26 är helt ok, dock så har jag även provat en tidigare som va 25 år den va kanon. Balblair 20 är toppen. Ett givet köp! linkwood 18 tyckte jag också mycket om. Quote Oskar Hedmark / Falun Friends of Classic Malts Bladnoch Forum Ardbeg Committee Link to comment Share on other sites More sharing options...
martingura Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Tack för svaren! Linkwood 18 har jag kollat lite på men inte hittat någon fakta om innan. Verkar annars som de flesta av de nu aktuella Bladnoch forum flaskorna är mycket omtyckta. Undantagen är kanske Balmenach 26yo Cask No. 2410 och Longmorn 12yo (men främst 11yo som fått dåliga omdömen). Tyvärr blir det lite väl dyrt att köpa allt på en gång så tipsen här är guld värda för att vaska fram de riktiga guldklimparna! Quote Martin Albinsson Link to comment Share on other sites More sharing options...
OskarH Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 Lade in en beställnig igår och fick idag ett mail om att dom har höjt fraktpriset. För 6 flaskor kostar det nu 38£. Det var inte någon dålig höjjning det.. Quote Oskar Hedmark / Falun Friends of Classic Malts Bladnoch Forum Ardbeg Committee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sundbom Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 Lade in en beställnig igår och fick idag ett mail om att dom har höjt fraktpriset. För 6 flaskor kostar det nu 38£. Det var inte någon dålig höjjning det.. Hoppsan sa... Quote Är alltid intresserad av intressanta Longmorns. Johannes Sundbom Söderfors Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zarkov Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 Lade in en beställnig igår och fick idag ett mail om att dom har höjt fraktpriset. För 6 flaskor kostar det nu 38£. Det var inte någon dålig höjjning det.. Har UPS kommit på att det är sprit de säljer och därför tvingat Raymond&Co att hitta ytterligare en ny speditör tro? Jag är rätt nöjd att jag fick hem mina 6 flaskor till det gamla priset för ett par veckor sedan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 Har UPS kommit på att det är sprit de säljer och därför tvingat Raymond&Co att hitta ytterligare en ny speditör tro? Jag är rätt nöjd att jag fick hem mina 6 flaskor till det gamla priset för ett par veckor sedan... Har han höjt priset på allt? Blir det samma frakt om mna köper 3 flaskor? Quote Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 Har han höjt priset på allt? Blir det samma frakt om mna köper 3 flaskor? Har mailat Raymond, då det blir £38 även om man köper två flaskor, men köper man 2x1 flaska så blir frakten 2x£15=£30. Får se vad han svarar. Quote _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskystore Posted August 14, 2010 Report Share Posted August 14, 2010 Raymond har länge flaggat för att det skall bli en ny befraktare och att priset ev. går upp, det var ganska mycket problem för honom med förra fraktbolaget. Quote Vänliga Hälsningar Kjell Öberg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zarkov Posted August 14, 2010 Report Share Posted August 14, 2010 Raymond har länge flaggat för att det skall bli en ny befraktare och att priset ev. går upp, det var ganska mycket problem för honom med förra fraktbolaget. Ja, fast de bytte ju nyligen från Parcelpost till UPS, jag trodde det var det bytet han pratade om. Mitt första paket kom med Schenker till turkbutiken på hörnet, nästa kom med UPS (fast de kunde aldrig tala om när de skulle komma så det slutade med att jag fick åka och hämta det själv i depån). Jaja, "Köp sex flaskor, betala för sju" är ju också en slogan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nab01 Posted August 14, 2010 Report Share Posted August 14, 2010 18 flaskor kostar £60 (och då kan man dessutom få in några samples också) så väntar man tills man fått ihop ett gäng flaskor eller går ihop med någon annan kan priset per flaska bli lite lägre. /Niklas Quote /Niklas Åberg Co-owner of casks from Bruichladdich 2005, Arran 2001 Bladnoch 2007, 2008 och 2009, Glengoyne 2007, Glenglassaugh 2009, Bunnahabhain 2005, Tomatin 2006, Blair Athol 1996 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matte Posted August 14, 2010 Report Share Posted August 14, 2010 Någon som testat de 2 senaste 25 åriga Caol Ilorna??? Vilken av dom är bäst? Mvh Matte Quote Mattias E Mattsson Ålänning som gått vilse i Skånelandet, hoppas hitta hem till ön en vacker dag. *Fatandelar* Kilchoman 2007 (Fresh Bourbon Barrel), Glengoyne 2007 (Fresh Sherry Hogshead) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted August 14, 2010 Report Share Posted August 14, 2010 Någon som testat de 2 senaste 25 åriga Caol Ilorna??? Vilken av dom är bäst? Mvh Matte Har den ena hemma, vet dock inte vilken av det är!Men det är riktigt bra!! Quote Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matte Posted September 3, 2010 Report Share Posted September 3, 2010 Någon som testat båda dessa av Bladnoch forums Caol Ila 25, cask 5390 52,4% och cask 5391 52% ??? Vilken av dessa tycker ni är bäst? Någon av den köpvärd? Mvh Matte Quote Mattias E Mattsson Ålänning som gått vilse i Skånelandet, hoppas hitta hem till ön en vacker dag. *Fatandelar* Kilchoman 2007 (Fresh Bourbon Barrel), Glengoyne 2007 (Fresh Sherry Hogshead) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackjan Posted September 6, 2010 Report Share Posted September 6, 2010 om man är i "närheten", kan man besöka o handla på plats, för medlems priser? eller e de bara ok priser över nätet? mvh jannä Quote Jan Torsson fol medlem frend of the classic malt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mejparn Posted September 6, 2010 Report Share Posted September 6, 2010 Någon som testat båda dessa av Bladnoch forums Caol Ila 25, cask 5390 52,4% och cask 5391 52% ??? Vilken av dessa tycker ni är bäst? Någon av den köpvärd? Mvh Matte Har bara testat en av dom, har inte nr i huvudet, men klart den är prisvärd! Jag tycker alla Caol lla han släppt är riktigt bra! Måste väl vara forums pris om man har vägarna förbi tycker jag! Quote Mattias Oleniusson Cask owner Mackmyra svenk ek/rök Cask owner Macmyra elegant bourbon Cask owner Kilchoman Cask owner Mackmyra x rök Cask owner Mackmyra Ambasadör Box rök Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts