Jump to content
whiskyforum

WA, Rendsburg


losmopedo
 Share

Recommended Posts

Tänkte åka ner till WA med 20-talet flaskor och har en del funderingar som jag hoppas få klarhet i...

Dels så önskar jag tips på sevärdheter/upplevelser dels tips på ställen att köpa whisky/öl på och så ngt tips på boende.

 

Jag åker bil från Göteborg och tänker mig en eller två övernattningar.

 

 

Finns det ngn auktion på året som är mer fördelaktig att ha flaskor med på?

 

God afton

/

Magnus

Magnus Blixt

Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Jag har själv inte varit där, men jag vet att det är flera från forumet som varit därnere.

Jag tycker du ska försöka få tag på Magnus Fagerström (han bor utanför Helsingborg) och fråga honom, han har varit där vid flera tillfällen och har även anordnat resor dit.

Lennart Hansson

Special cousin to AnCnoc
Friend of the Classic Malts

HP Inner circle

Cask owner Box

Link to comment
Share on other sites

Jag har varit i Rendsburg ett par ggr och då bott på Hotel Convent Garten lite söder om centrum. Bra hotell med bra restaurang där jag kan rekommendera köttet. Hotellet ligger intill Kielkanalen och det är kul att kika på alla stora båtar som passerar. Numera ligger WAs huvudkontor/huvudaffär i Holzbunge en mil norr om Rendsburg. Där har Krüger även sitt whiskymuseum och ett kafé. En hel del flaskor finns att köpa också. Butiken inne i Rendsburg är bara öppen på förmiddagarna mig veterligen.

Edited by ardbeg67

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Er det greit å ta med seg 20+ flasker over landegrensene?

Er det noen maxbegrensning i EU?

Till Sverige får man i princip ta med hur mycket som helst från ett annat EU-land, tror det är max 10 liter starksprit, 20 liter starkvin, 90 liter vin och 110 liter öl, men om man ska ha en stor fest är det inte några problem med större kvantiteter. Tullen tar dig inte för hur mycket du har med dig, utan för eventuell överlast.

Tror det är samma inom hela EU, men det ska nog mycket till för att tyska tullen ska gå igenom din bil :g:

Lennart Hansson

Special cousin to AnCnoc
Friend of the Classic Malts

HP Inner circle

Cask owner Box

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...