Jump to content
whiskyforum

Hur ser din whiskysamling ut?


Recommended Posts

Ja Jag tyckte det var dags att föreviga härligheten!

Tänkte att just du skulle uppskatta kortet!

 

Snart dags att sprätta tycker jag!!!!drool2.gif

Christian Alfredsson - Kungälv

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Inte min hehe..en bit utanför São Paulo har José Roberto Briguenti från Brasilien en läcker anläggning, lägger upp några länkar.







  • Like 2

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Det här är min samling, om man kan kalla det det, förr jag är allergisk mot å låta en flaska vara uöppnad av ren nyfikenhet, men tur som jag har så är jag ochså allergisk mot at slenga burkarna. Men Whisky i alla flaskorna, har även et par blends men dom får inte plats på hyllan, men står i vitrinskapet.

 

På Talisker 18 står det et eller annat sted at den kommer från Islay, men jag vet at den er produserat på Skye, måske Diageo lagrar den på Islay?

 

IMG_2211_zps5659cf78.jpg

Edited by Danke
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

min "samling" är väl nästan alltid mer eller mindre tom... :D eller snarare i ett stadie av att antingen fyllas eller tömmas, allt beroende på tillfällig status på ekonomin... allt jag köper köps för å drickas och jag sparar inget vad gäller askar eller flaskor (annat än ett gäng tomma halvflaskor för överfyllning av flaskor efter dom nått ned till halv-strecket samt för att förenkla eventuella samköp med vänner, smart å smidigt om man är sugen på nåt å vill dela med nån, då får dom en halva i den vanliga flaskan å jag får en o-märkt halvflaska med nåt gott i, perfekt).

 

I perioder har jag väl haft en 15-20 olika öppnade whiskys, men, det hinner alltid dala nedåt i perioder så blir aldrig någon stor samling nånsin riktigt, har lite väl ostadigt ekonomiskt för att lyckas med nån större samling tyvärr... är ju underbart att ha ett större urval av flaskor med olika sorter att testa, smaka och variera mellan annars!

får bli nån gång i framtiden...kanske... :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja jag köpar ochså för at det skal njutas, delar ochså mycket med familie och kamrater, en flaska som blir varande full är et tecken på at jag inte gillade den. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ikke liten denne samlingen här heller, jag är imponerad över hans hustru, eller att han har en.

 

Til förskell från det spanska innslaget, så tror jag at han här köper för att det ska drickast.... :rolleyes::D

 

 

Edited by Danke
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...