Jump to content
whiskyforum

Spirit safe till salu


LMR
 Share

Recommended Posts

Denna spirit safe - tillverkad i slutet av 50-talet är till salu direkt från destilleriet. Jag har blivit erbjuden den, men avböjt då min sambo tycker det börjar bli lite trångt i vardagsrummet ....samt att det just nu finns lite andra prioriteringen i livet.

 

De flesta gamla spirit safes brukar hamna i visitor centre eller så görs de om till "nya" (t.ex Glenglassaugh's fina safe) så det är ett unikt tillfälle.

 

Om du är intresserad så skicka mig ett meddelande så ger jag kontaktuppgifter.

 

post-1836-0-42525700-1340119851_thumb.jpg

Louis Reps

SSCC - Spirit Safe Collectors Club

www.glenlochy.com

söker SMWS 62.xx och andra Glenlochy

 

Link to comment
Share on other sites

Nu så skall jag inte köpa den men är nyfiken på hur mycket ett sådant kostar. En grov gissning räcker väl (närmevärde med en signifikant siffra och tiopotens)

Väntar otåligt på att nästa whiskymässa skall börja

Link to comment
Share on other sites

Vilket destilleri rör det sig om?

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Denna spirit safe - tillverkad i slutet av 50-talet är till salu direkt från destilleriet. Jag har blivit erbjuden den, men avböjt då min sambo tycker det börjar bli lite trångt i vardagsrummet ....samt att det just nu finns lite andra prioriteringen i livet.

 

De flesta gamla spirit safes brukar hamna i visitor centre eller så görs de om till "nya" (t.ex Glenglassaugh's fina safe) så det är ett unikt tillfälle.

 

Om du är intresserad så skicka mig ett meddelande så ger jag kontaktuppgifter.

 

post-1836-0-42525700-1340119851_thumb.jpg

 

Skulle kunna vara av intresse :)

Per Ottnargåd
Engagerad i Gammelstilla Whisky som har destillerat

och snart börjar sälja fat smile.png

Link to comment
Share on other sites

Det är en safe hos Ben Nevis - och priset är minst 4000,- GBP. Den är tillverkad av Archibald McMillan Ltd i slutet av 1950-talet. Det skiljer sig från de flesta andra som brukar ha ett lock som "sluttar". Det användes fram till januari i år. Ben Nevis hade två stycken och byttes ut mot safes från Forsyths - se http://www.glenlochy.com/SS_gallery_A_TILL_Z.html#Bennevis

Det andra har man polerat upp och det står nu i visitor centre.

Louis Reps

SSCC - Spirit Safe Collectors Club

www.glenlochy.com

söker SMWS 62.xx och andra Glenlochy

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...