Jump to content
whiskyforum

EM-tipset


Pedda
 Share

Recommended Posts

Hej.

Om cirka en månad drar fotbolls-EM igång, och på begäran kör jag Whisky-EM-tipset igen.

Reglerna är enkla:

Tippa slutresultatet i alla gruppspelsmatcherna (24st.) och vinn en flaska whisky. Det kostar 100 kronor att vara med och eftersom alla pengarna går till en ensam vinnare, så blir det så att desto fler som är med, desto dyrare flaska och detta innebär i sin tur att vi vet inte vilken whisky som ligger i potten förrän vi dragit igång tipset. Vid VM för två år sedan var det Port Ellen 25yo. 1982/2008, sherry butt #3918, 57.7%, OMC som var 1:a pris.

Alla deltagare får fortlöpande mail om tabelläget under EM så du vet hur du ligger till.

 

 

Regerande EM-mästare här på Forumet är Lasse Vallin som vann EM-tipset för 4 år sedan.

 

Hör av dig om du vill vara med: peter (a) whiskyflaskan, så skickar jag över tipslapp och mer info.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Ska man tolka det som resultatet i matchen i form av mål eller enbart vilka som vinner/oavgjort?

Både och.

Man får 1 poäng för rätt tipstecken och 3 poäng för rätt målresultat.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Klart man är med, har ju lite att försvara :blink:. Är det max en rad?

Kul att du är med igen. just nu är vi 20 anmälda.

Man får lämna in hur många rader man vill, men det kostar 100 spänn per rad.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Kom igen nu gott folk. Vi kan väl fixa ett fint förstapris och ge Peter ett administrativt helvete...

Är alltid intresserad av intressanta Longmorns.

Johannes Sundbom

Söderfors

Link to comment
Share on other sites

Kom igen nu gott folk. Vi kan väl fixa ett fint förstapris och ge Peter ett administrativt helvete...

Hehe, inga problem. Desto fler som är med desto roligare. Som sagt, just nu är det 20 personer, så en flaska för 1.850SEK (budgeterar med 150 SEK för frakt också) är i skrivande stund första priset, men det lär öka..

Någon kommer göra ett riktigt kap.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Ligger på en sån avancerad nivå att jag inte ens vet om Sverige spelar.... :doh:Men om nåt någonsin ska få mig att se på fotboll så krävs det just att en fin whisky står på spel. Klart jag anmälde mig!

Richard Nordenskjöld

Link to comment
Share on other sites

Detta låter ju kul så jag är på!

 

Edit: missade att man skulle svara via mail...:doh::stjarnsmall:

Edited by HarryB

Anders Fohlström

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Jag brukar ju inte se fotboll och än mindre spela på det. Hur ska man fylla i lappen? Varför är det 3 kolumner om man bara ska skriva målresultat? Ska man fylla i resultatet i den kolumn som motsvarar tipstecknet kanske?

Richard Nordenskjöld

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Jag brukar ju inte se fotboll och än mindre spela på det. Hur ska man fylla i lappen? Varför är det 3 kolumner om man bara ska skriva målresultat? Ska man fylla i resultatet i den kolumn som motsvarar tipstecknet kanske?

Det var tanken, men fyll i hur du vill, bara man ser hur du har tippat..:-)

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hur ser det ut nu med anmälda?

 

Kommer det att presenteras vilka som är med?

Jag kommer skicka ut hur många som är med, men inga namn på den listan. Däremot kommer fortlöpande en topplista presenteras.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...