Jump to content
whiskyforum

Ardbeg 18 Year Old - Single Cask (Master of Malt)


Robins
 Share

Recommended Posts

Blir lite förvånad att jag inte hittar någon egen tråd för detta släpp. Med tanke på att de flesta ardbeg-releaser drar med sig trådar med flera sidor trots att de har fått ganska mycket kritik tycker jag att detta single cask släpp förtjänar en egen tråd. Utan att ha testat känns det som en mycket prisvärd whisky som sålde slut på under två timmar.

 

Varför har det inte varit mer aktivitet kring denna på forumet?

 

http://www.masterofmalt.com/whiskies/ardbeg/ardbeg-18-year-old-single-cask-master-of-malt-whisky/

Link to comment
Share on other sites

Dom skriver själva om den så här:

 

Overall: Are there words to do justice to a whisky like this? Probably not however I'll give it a shot.

 

Där har dom lite trovärdighetsproblem. Dom snackar upp varenda släpp som dom gör som om det vore det bästa som världen har sett. Har dock inte provat denna.

Är alltid intresserad av intressanta Longmorns.

Johannes Sundbom

Söderfors

Link to comment
Share on other sites

Personligen är jag megatrött på alla nya Ardbeg släpp som kommer åt höger och vänster, att mediokra versioner säljs på auktioner till överpriser och att folk hyllar Ardbeg som det bästa som har hänt sedan foppa-tofflan....suck. Ok nu har jag fått avreagera mig lite och ska vara glad resten av veckan.laugh.png

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Personligen är jag megatrött på alla nya Ardbeg släpp som kommer åt höger och vänster, att mediokra versioner säljs på auktioner till överpriser och att folk hyllar Ardbeg som det bästa som har hänt sedan foppa-tofflan....suck. Ok nu har jag fått avreagera mig lite och ska vara glad resten av veckan.laugh.png

 

Tja, alltså det jag menade är att om ardbeg galileo för 799:- skrivs om i en tråd med flera sidor så är jag lite förvånad över att det inte finns en tråd dedikerad detta single cask-släpp för samma peng. Hur du sen drar paralleller mellan foppatofflan och ardbeg vet jag inte då jag aldrig ägt ett par.

Link to comment
Share on other sites

Tja, alltså det jag menade är att om ardbeg galileo för 799:- skrivs om i en tråd med flera sidor så är jag lite förvånad över att det inte finns en tråd dedikerad detta single cask-släpp för samma peng.

Enkelt.

IB-Ardbegs är inte alls lika intressant som OB-Ardbegs.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Tja, alltså det jag menade är att om ardbeg galileo för 799:- skrivs om i en tråd med flera sidor så är jag lite förvånad över att det inte finns en tråd dedikerad detta single cask-släpp för samma peng. Hur du sen drar paralleller mellan foppatofflan och ardbeg vet jag inte då jag aldrig ägt ett par.

 

 

Jag förstod vad du menade (var tvungen att skriva av mig lite) Jag antar att det är en marknadsföringsfråga. Det var ingen fräck racket eller reptil på flaskan helt enkelt.

Edited by Dricke
Link to comment
Share on other sites

 

 

Tja, alltså det jag menade är att om ardbeg galileo för 799:- skrivs om i en tråd med flera sidor så är jag lite förvånad över att det inte finns en tråd dedikerad detta single cask-släpp för samma peng. Hur du sen drar paralleller mellan foppatofflan och ardbeg vet jag inte då jag aldrig ägt ett par.

Jag går hellre runt i mina foppatofflor än tvingas dricka Gallileo ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jag går hellre runt i mina foppatofflor än tvingas dricka Gallileo wink.png

 

hahaha....ligger en del i det. Även om just Galileo va bättre än jag först trodde.

 

Underskatta aldrig foppatoffeln!

Jögge - WMW

 

Owner of a grästufva on Islay.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...