Jump to content
whiskyforum

Glenmorangie Companta - Private Edition 2014


Mperor
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Fick detta mail av Glenmorangie:

 

Philip

I am afraid that we are unable to satisfy your curiosity fully on this occasion.
As you see from the explanation of the product on the packaging the casks used are Grand Cru Clos de Tart and Côtes du Rhône wines and how these have been specially selected by our expert Whisky Creation Team but I am unfortunately unable to reveal the age of the whisky.
We have had great reviews so far for Companta and this received five stars / highest recommendation in the March edition of Paul Pacult's Spirit Journal.
I hope you enjoy drinking your bottle if you have chosen to purchase one

kind regards
Barbara Hirst
Glenmorangie Visitor Centre

Link to comment
Share on other sites

Fick detta mail av Glenmorangie:

 

Philip

 

I am afraid that we are unable to satisfy your curiosity fully on this occasion.

As you see from the explanation of the product on the packaging the casks used are Grand Cru Clos de Tart and Côtes du Rhône wines and how these have been specially selected by our expert Whisky Creation Team but I am unfortunately unable to reveal the age of the whisky.

We have had great reviews so far for Companta and this received five stars / highest recommendation in the March edition of Paul Pacult's Spirit Journal.

I hope you enjoy drinking your bottle if you have chosen to purchase one

 

kind regards

Barbara Hirst

Glenmorangie Visitor Centre

 

Du kan inte få henne att säga när vi kommer få möjlighet att köpa flaskan? Har funnits ute (och tagit slut fort) ett tag nu. Någon som vet om/när den kommer till Systemet?

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

Den kommer 1 april och kostar 995 tror jag det var:). Frågade i LVMH i januari:P

 

Toppen! Tackar.

Då är det dags att ställa in möten, sjukskriva sig från jobbet, och köpa lott i stora spritlotteriet. Må alkoholgudarna vara med er.

  • Like 1

Lars Cederbro

 

Box Destilleri fatägare.

Link to comment
Share on other sites

Haha. (censurerat), jag skulle inte sagt något...den släpps i maj:D...

 

Brukar dock inte vara så stort tryck på Glenmorangie i sverige. Brukar vara mer tryck på releaser från typ ardbeg (vilket i min mening är sjukt konstigt:P).

Tror inte det ska vara något problem att hitta en:)

Link to comment
Share on other sites

Haha. (censurerat), jag skulle inte sagt något...den släpps i maj:D...

 

Brukar dock inte vara så stort tryck på Glenmorangie i sverige. Brukar vara mer tryck på releaser från typ ardbeg (vilket i min mening är sjukt konstigt:P).

Tror inte det ska vara något problem att hitta en:)

Säkerligen inte. Jag tycker bara att det är synd den hamnade så högt i pris då tidigare släpp i serien har legat i otroligt bra prisläge på SB. Jag vill ju gärna ha två (en att dricka på en gång och en för att hålla de övriga GM PE sällskap :P) men det lutar åt att kanske bara köpa en till att börja med och sen se om man för tag i ett sample innan man bestämmer sig om det blir något köp av flaska nr 2.
  • Like 1

Kim Nilsson

 

mc.gif

Link to comment
Share on other sites

Hämtade ut min idag. Släpptes förra fredagen på Vinmonopolet.

Är det inte lite konstigt att den kommer så sent som maj i Sverige?

Skulle man kanske sampla en?

Mvh Johan Skovli Olsson

Värmlänning i exil

Link to comment
Share on other sites

Hämtade ut min idag. Släpptes förra fredagen på Vinmonopolet.

Är det inte lite konstigt att den kommer så sent som maj i Sverige?

Skulle man kanske sampla en?

Låter väll som en vettig ide:). Vad fick du betala för den i Norge? Var den bra?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...