Jump to content
whiskyforum

Octomore


Bastefall
 Share

Recommended Posts

Är det en weblansering eller varför är det bättre att hänga vid tangentbordet?

 

Den släpps både på vissa systembolagsbutiker och på systembolaget online, det är valfritt hur du vill göra.

Har man inte tid att gå ifrån eller att den inte släpps i din butik så är det tangentbordet som gäller.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

ok så vad är skillnaden mellan bolagets "små partier" och "weblanseringar" då? ser ingen skillnad alls på dessa två i så fall. Oavsett hur det släpps så gäller det att vara blixtsnabb och ha en ruskig tur framför datorn med andra ord?

 

Som det var med supernovan så tog det slut på några sekunder. Varför ens ha något annat än beställning via internet. Finns ju inte en chans i världen att hinna få något om man beger sig till systembolagets fysiska butik.

Link to comment
Share on other sites

ok så vad är skillnaden mellan bolagets "små partier" och "weblanseringar" då? ser ingen skillnad alls på dessa två i så fall. Oavsett hur det släpps så gäller det att vara blixtsnabb och ha en ruskig tur framför datorn med andra ord?

 

Som det var med supernovan så tog det slut på några sekunder. Varför ens ha något annat än beställning via internet. Finns ju inte en chans i världen att hinna få något om man beger sig till systembolagets fysiska butik.

 

Webblanseringarna släpps enbart online, små partier släpps både online och i utvalda butiker.

Ställ dig och köa 09.30 och ha bokningen igång på mobilen så borde du ha alla chanser i världen att få tag på en.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Octomore har varit väldigt varierande tycker jag. Det är nog inget jag köper oprovat.

Känns lite som hypen över Octomore har lagt sig lite... eller så är det bara lugnet före stormen!? ;) Utomlands verkar det inte vara någon extrem rusning efter flaskorna som står på hyllorna direkt, framförallt inte på 6.2 som jag tycker varit den bästa av de jag testat.

  • Like 1

Jonas Carlsson

Link to comment
Share on other sites

Hej! Är ny här på forumet och ganska ny i whiskyns otroligt stora värld.

En fråga, flaskan son släpps imorn är det samma utgåva som släpptes förra året, 06.1? Varför släpper man isåfall samma (limiterade) utgåva två år i rad?

Ja det är samma.

Återsläpp... Antagligen har distributören fått flaskor över från någon annan marknad där dom inte gick åt och lanserar på SB för dom vet att dom kommer sälja slut här.

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...