Fogass Posted August 13, 2005 Report Share Posted August 13, 2005 Här tänkte jag en tråd liknande den som Nattlorden startade med Just nu drickes. Fast här kan man se vilka godsaker vi fått tag på under vårt ständiga whisky letande!! 1 Tomas Ingemarsson Mark Single Malt Society (Kinna) (Avprovade sorter: 1750) SMWS, Ardbeg Committee Member, Friends Of Laphroaig, Aberlour Companion, The Balvenie Members Club & Scapa Crew Member. Ahhh...There´s still Whisky in the jar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fogass Posted August 13, 2005 Author Report Share Posted August 13, 2005 Från semestern på Madeira kom det allt med några pavor hem. 2 Laphroaig Quarter Cask 100cl 48% 1 Glenmorangie 18 år 100cl 43% 1 Aberlour Antique 70cl 43% 1 Whyte And Mackay Blenders Strength 100cl 52,50% (Blend) 1 Glenfiddich Ancient Reserve 18 år 70cl 1 Glenfiddich Caoran Reserve 12 år 100cl 1 Tomas Ingemarsson Mark Single Malt Society (Kinna) (Avprovade sorter: 1750) SMWS, Ardbeg Committee Member, Friends Of Laphroaig, Aberlour Companion, The Balvenie Members Club & Scapa Crew Member. Ahhh...There´s still Whisky in the jar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted August 13, 2005 Report Share Posted August 13, 2005 Hmm. De senast köpen för mig har varit: 1 Ardbeg Uigeadail 2 Rosebank 1991 (Signatory vintage) 1 Glen Elgin 12 yo 1 Lagavulin DE 1988 _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
grundsund Posted August 13, 2005 Report Share Posted August 13, 2005 Jag måste ha varit snäll för jag har fått några flaskor av vänner som varit utomlands på sistone så det har bara blivit ett köp på hela sommaren; 1st Port Ellen 2nd Annual Release /Magnus Kyrklund Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bunkermania Posted August 13, 2005 Report Share Posted August 13, 2005 (edited) Endast 1 köp i sommar (ska ju ha råd med så mycket annat under semestertider). Bowmore Enigma Fast i juni blev det en Ardbeg 1977 via Ebay. Och en Laphroaig QC via ombud (Nattlorden). Edited August 14, 2005 by Bunkermania Magnus Fagerström Helsingborg http://www.magnuswhisky.com info(at)magnuswhisky.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan Posted August 13, 2005 Report Share Posted August 13, 2005 Ardbeg G&M 1995 Ardbeg Cadenhead 11 yo Bruichladdich 3D 2nd Ed Taliasker 20 yo 1981 St Magdalene RM 1 Skål //Johan Hofvander whisky_hofvander_org / www_komplexwhisky_se Link to comment Share on other sites More sharing options...
IvarA Posted August 13, 2005 Report Share Posted August 13, 2005 Sommerwhiskyene ble: * Arran Single cask 1996 (Bourbon cask) * 15 yo Balvenie Single Barrel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Boëthius Posted August 13, 2005 Report Share Posted August 13, 2005 Efter ett besök på Islay så införskaffade vi följande Bruichladdish Valnich Laphroaig 15 år Lagavulin Double Mature Oban Double Matuer Longmorn 11 År (?) från Murray McDavid köpt på Bruichladdich Auchentoshan Three Wood samt en Glenmorangie 10 år alla är öppnade och provsmakade utom Bruichladdich Vanich där flaskan är signerad av Jim MacEwan så den får stå ett tag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted August 14, 2005 Report Share Posted August 14, 2005 Bra idé med denna tråd. Jag köpte 2 flaskor 15-årig Longmorn på Ålandsbåten för några veckor sedan. Den ena är nu öppnad. Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirj Posted August 14, 2005 Report Share Posted August 14, 2005 Jaha, i sommartider så går inköpen ner, men jag köpte en flaska Laphroaig Quarter Cask (1 liter) genom en Whisky vänn som var på semester. Jörgen Andersson Warbergs SingleMalt Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickeman Posted August 14, 2005 Report Share Posted August 14, 2005 (edited) Samma här har köpt samtliga nedan via snällt ombud. 50cl CS av Longmorn, Caperdonich, Glenallachie, Glenlivet & Strathisla inför gemensam provning. Talisker 175th anniversary (del av den) Laphroaig Quarter Cask Ardbeg 10 Adbeg 1977 Ardbeg Lord of the Isles Highland park 25 De tre sista kostar en slant så det har inte blivit fler flaskor. Edited August 15, 2005 by Mickeman Mikael Weisz - Växjö ~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robertk Posted August 14, 2005 Report Share Posted August 14, 2005 Det snälla ombudet väntar på pengar för en av dem ännu iaf . På whiskyfronten sista veckorna har det blivit: Laphroaig Quarter cask (som alla andra ovan?), Glen Spey FF, Aberlour 12 sherry matured, Talisker 175th anniversary (del av den), Ardbeg 77, Miltonduff 17yo CS Cadenheads 50cl CS av Longmornm Caperdonich, Glenallachie, Glenlivet & Strathisla inför gemensam provning. 2xArdbeg 77 + 2xArdbeg loti inför större provning. Pga hus- och barnproduktion så lär det nog lugna sig på whiskyfronten de närmsta åren dock.. mvh, R ::::::::::::: robert karlsson ::: whisky-monitor.com::: maltmaniacs.org ::: twitter ::: 4000+ buteljeringar provat ::::::::::::: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nattlorden Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Springbank 1991 Symposion x 2 Nikka Yoichi Single Cask Nikka Taketsuro 17 Bowmore Enigma Glen Garioch Traditional Dallas Dhu 25 Chieftains /Björn Andersson (87 down, 36 to go) (-3 @ 2006-10-25) Whisky Society Skåne - founding member SMWS, Aberlour Companion & Ardbeg Committee member Link to comment Share on other sites More sharing options...
beppe Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 (edited) Ardbeg Oloroso 1975 OB Ardbeg Fino 1975 OB Ardbeg 1974 CC Springbank 25 OB Talisker 20 yo 1981 OB St Magdalene 19 yo Rare Malts (2 st) Longrow 8 yo OB (Society bottling) Aberlour Abunadh OB Lochside 1981 Murray McDavid Bunnahabhain 12 yo OB Brora 1977 21 yo Rare Malts Cragganmore 1972 CC 5 cl Millburn 1978 G&M 5 cl Ardbeg 17 OB 5 cl Ardbeg 1978 CC 5 cl Ardbeg 1990 CC 5 cl Edited August 15, 2005 by beppe Gabriel Rådström, Örebro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Ardbeg Oloroso 1975 OBArdbeg Fino 1975 OB Ardbeg 1974 CC Springbank 25 OB Talisker 20 yo 1981 OB St Magdalene 19 yo Rare Malts (2 st) Longrow 8 yo OB (Society bottling) Aberlour Abunadh OB Lochside 1981 Murray McDavid Bunnahabhain 12 yo OB Brora 1977 21 yo Rare Malts Cragganmore 1972 CC 5 cl Millburn 1978 G&M 5 cl Ardbeg 17 OB 5 cl Ardbeg 1978 CC 5 cl Ardbeg 1990 CC 5 cl <{POST_SNAPBACK}> Oj, oj, oj Det luktar många pengar. (och ett stort barskåp). Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
beppe Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Oj, oj, oj Det luktar många pengar. (och ett stort barskåp). <{POST_SNAPBACK}> Whiskyskåpet är fullt. Så jag har förpassat dubletter och lite annat till skafferiet! Och visst är det alldeles för mycket pengar. Men jag får väl sälja ett par rariteter för att finansiera det hela... Springbank 21 och Ardbeg Fino 1975 tvingas nog upp på försäljningslistan är jag rädd. Gabriel Rådström, Örebro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickeman Posted August 15, 2005 Report Share Posted August 15, 2005 Whiskyskåpet är fullt. Så jag har förpassat dubletter och lite annat till skafferiet! Och visst är det alldeles för mycket pengar. Men jag får väl sälja ett par rariteter för att finansiera det hela... Springbank 21 och Ardbeg Fino 1975 tvingas nog upp på försäljningslistan är jag rädd. <{POST_SNAPBACK}> Hur mycket ska du ha för din Ardbeg Fino 1975? / Mikael Weisz - Växjö ~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pasoleati Posted August 18, 2005 Report Share Posted August 18, 2005 Senaste köpet är en Longrow 8 år, Sherry refill, en Springbank Society flaska. Dock inte smakat den ännu... Återkommer med mina notes! Christer Bergwall "A good gulp of hot whisky at bedtime - it's not very scientific, but it helps." Som svar när han blev frågad om ett botemedel mot förkylning, Sir Alexander Fleming (1881-1955, penicillinets fader) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fogass Posted August 23, 2005 Author Report Share Posted August 23, 2005 Compass Box - Juveniles Tomas Ingemarsson Mark Single Malt Society (Kinna) (Avprovade sorter: 1750) SMWS, Ardbeg Committee Member, Friends Of Laphroaig, Aberlour Companion, The Balvenie Members Club & Scapa Crew Member. Ahhh...There´s still Whisky in the jar!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
johan Posted August 23, 2005 Report Share Posted August 23, 2005 Nu har även jag fått min Longrow 8 år, Sherry refill Springbank Society flaska. Så den får nog räknas som sista köpet, men jag borde ha en Glen Grant BBR från 72 i posten vilken dag som helst. Skål //Johan Hofvander whisky_hofvander_org / www_komplexwhisky_se Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus Posted August 23, 2005 Report Share Posted August 23, 2005 Johnnie Walker Swing (Ok då, måste erkänna att jag köpte den lite för den fina flaskans skull) Scapa 12 Connemara - Peated Irish låter ju inte helt ointressant att avsmaka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
whiskylover Posted August 24, 2005 Report Share Posted August 24, 2005 En hutlöst dyr Ardbeg Provenance 1974/1997 Varför jag nu kränger och byter bort en del andra /Tappen Link to comment Share on other sites More sharing options...
oanka Posted August 29, 2005 Report Share Posted August 29, 2005 Glenmorangie Burr Oak Reserve. Fin liten sak som köptes av Beppe för att finansiera hans fortsatta handlande (se kostsamt inlägg från häromveckan). Andreas Karlsson, Örebro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bullie Posted September 4, 2005 Report Share Posted September 4, 2005 Okej, börjar med det enklaste att redovisa från Whiskymessen... Det jag inhandlade under dagen: Highland Park 8 yrs 40% (Gordon MacPhail) Highland Park 12 yrs 40% (OB) (Tack Stig för superpriset!!!) Highland Park 25 yrs 50,7% (OB) (Dagens klipp!!) Laphroaig Quarter Cask 48% (OB) Mortlach 1990 13 yrs CS 59,4% (Krügers Schloss Whisky No.5) (Missade en whisky p g a min egen dumhet, men den får jag köpa senare.) Blev inte HP hyllan bra efter mässan så säg! Counting all the assholes in the room, well I'm definately not alone... And ye, I'd rather drive my Harley Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted September 4, 2005 Report Share Posted September 4, 2005 Inköpen på whiskymessen blev: Arran First 1995 distillation 46 % non-chillfiltered (2.784 flaskor) Laphroaig Quarter Cask 48 % _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts