Jump to content
whiskyforum

Samuel Adams Utopia


RichardN
 Share

Recommended Posts

Jag kan tänka mig att sampla upp en flaska om vi får ihop tillräckligt många som är intresserade.

 

 

 

Edit: Texten blev liten, nu är den för stor å inget mellanläge..

Edited by Puttriken
  • Like 1

Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Link to comment
Share on other sites

Jag kan tänka mig att sampla upp en flaska om vi får ihop tillräckligt många som är intresserade.

 

 

 

Edit: Texten blev liten, nu är den för stor å inget mellanläge..

Jag är intresserad av sample om det blir av.

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Jag har druckit årgång 2012. Grymt god. Ingen kolsyra och påminner mer om portvin/whisky än öl. Hållbarheten är väl ungefär som en whisky när den är öppnad, oxideringen beror på hur många gånger man öppnar den och hur mycket vätska det är kvar i flaskan. Håller utan problem ett år iaf.

 

Och nej den är inte kolsyrad.

Edited by Getingen
Link to comment
Share on other sites

Fick någon tag i den?

Fingrade på beställ-knappen när det fanns 12 kvar men var tvungen att övertala mig ordentligt ett tag och då var det för sent :(

 

Nån som vet hur många som släpptes igår på SB?

 

Efter en Diplomatico-provning på Bishops igår så såg jag en Utopiasflaska i baren, 2cl á 58kr fick det bli. Mmmm, torkad frukt och massvis med smak. Ingen IPA direkt men vilken underbar "sipper", perfekt dessertvin.

Pär Jansson

Link to comment
Share on other sites

Fick någon tag i den?

Fingrade på beställ-knappen när det fanns 12 kvar men var tvungen att övertala mig ordentligt ett tag och då var det för sent :(

 

Nån som vet hur många som släpptes igår på SB?

 

Efter en Diplomatico-provning på Bishops igår så såg jag en Utopiasflaska i baren, 2cl á 58kr fick det bli. Mmmm, torkad frukt och massvis med smak. Ingen IPA direkt men vilken underbar "sipper", perfekt dessertvin.

80st släpptes och det tog ju flera timmar innan dom var slut.

 

De Cam Oude Lambiek tog slut på under 15 sek iaf. Öl nummer 2 som också släpptes.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Någon som vet om denna kommer släppas igen, dvs om Galatea får fler?

Kommer det släppas årligen eller är det spontana släpp för hålla hypen och markanden hungrig?

 

Gillade dropparna i 2012:an och detta skulle vara en perfekt avslutning på ett 40-års kalas.

Pär Jansson

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet om denna kommer släppas igen, dvs om Galatea får fler?

Kommer det släppas årligen eller är det spontana släpp för hålla hypen och markanden hungrig?

 

Gillade dropparna i 2012:an och detta skulle vara en perfekt avslutning på ett 40-års kalas.

Med lite tur så dyker väl möjligheten upp nästa år, men det är absolut ingen garanti, skulle gissa att efterfrågan ökar för varje år men inte produktionen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Håller tummarna för det.

Tror också efterfrågan ökar på rariteter då en del fått upp ögonen att tjäna en hacka på andrahandsmarknaden.

Har man lite taktkänsla och ingen moral kan man säkert köpa upp vissa lanseringar och sälja för det dubbla ett år senare.

 

Det roliga är att den är så olik all annan öl, det var väl iofs tanken med Utopias. Men är man intresserad av öl och gillar portvin är det en succé!

Pär Jansson

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...