Jump to content
whiskyforum

Port Ellen och Brora startar igen


Recommended Posts

Nej det var det nog inte många som trodde, och nu även Rosebank.
Roligt och spännande att se vad det blir av det.

http://tastecommunications.co.uk/media-room/

  • Like 2

Ronny Wettervik
Uppsala

Söker äldre och/eller udda releaser av Lagavulin både sample och helrör.

Link to comment
Share on other sites

Nej det är en whiskyälskares våta dröm, det trodde man aldrig var möjligt, det väcker ju en hel del frågor men hur som helst, det skulle vara väldigt roligt att få möjlighet att prova de nya destillaten, att de skulle likna eller påminna om sina original i doft och smak ter sig inte troligt men som sagt, spännande och trevligt är det, hoppas man har möjlighet att följa de här projekten.

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

Nu väntar jag bara på önskenyheten att Maltmill ska öppna igen

  • Like 2

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Spännande tider detta, blir roligt att se hur nära de kommer komma originalen i slutändan. Rimligtvis kommer de försöka att replikera den forna utrustningen i möjligaste mån. Min förhoppning är att de samtidigt väljer att satsa på en mer hands on-approach på destillerierna, med mer påverkan av personalen på slutprodukten, än datorstyrning.

Link to comment
Share on other sites

Spännande tider detta, blir roligt att se hur nära de kommer komma originalen i slutändan. Rimligtvis kommer de försöka att replikera den forna utrustningen i möjligaste mån. Min förhoppning är att de samtidigt väljer att satsa på en mer hands on-approach på destillerierna, med mer påverkan av personalen på slutprodukten, än datorstyrning.

Det kan man ju hoppas. Dock så är det halvt omöjligt att få till rätt destillat om man inte har koll på mängder, tider osv även om man har identisk utrustning... så jag hoppas att detta år väl dokumenterat öven om jag är skeptisk.

Marcus Hotakainen, Täby

Fatägare, Mackmyra, Gravity: De första dropparna

Ardbeg committee member

Friends of Laphroaig

Min Samling

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...