Jump to content
whiskyforum

nya allt om whisky


Recommended Posts

  • 3 years later...
  • Replies 328
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Var inne på pressbyrån, och så ser jag nya numret allt om whisky?

Jag har inte fått den, får väl hoppas den ligger i brevlådan när jag kommer hem! :rolleyes:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Låg i lådan hos mig imorse.. Var väll inte sådär välldans upphetsande.. Speciellt inte efter Whisky&Bourbon wub.gif

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Låg i lådan hos mig imorse.. Var väll inte sådär välldans upphetsande.. Speciellt inte efter Whisky&Bourbon wub.gif

Nu har jag inte läst senaste numret av AoW (kom idag...) men jag måste säga att Whisky & Bourbon var en stor besvikelse. (VEM vill läsa om Martin Timell tex..?) Trots att tidningen är tjock, så bläddrade jag igenom den oerhört mycket snabbare än AoW.

 

Med undantag för förra numret så blir AoW bara bättre och bättre.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

Var inne på pressbyrån, och så ser jag nya numret allt om whisky?

Jag har inte fått den, får väl hoppas den ligger i brevlådan när jag kommer hem! :rolleyes:

Jo då där låg den + 1 a nr av Whisky&Bourbon + 3 sample av Talisker 25 och 30 år! :drool2::clap:

Får nästan fira med en dram ikväll! :whistling:

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Låg i lådan hos mig imorse.. Var väll inte sådär välldans upphetsande.. Speciellt inte efter Whisky&Bourbon wub.gif

 

 

tycker väl båda har sina possitiva sidor! trevlig läsning i båda, alltid roligt när det trillar in en ny tidning i lådan.

 

Tycker väl att Whisky&Bourbon har lite latjo (stavning...?) poängsättning, men den behöver man ju inte titta på.

Martin Sandberg

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag inte läst senaste numret av AoW (kom idag...) men jag måste säga att Whisky & Bourbon var en stor besvikelse. (VEM vill läsa om Martin Timell tex..?) Trots att tidningen är tjock, så bläddrade jag igenom den oerhört mycket snabbare än AoW.

 

Med undantag för förra numret så blir AoW bara bättre och bättre.

 

Håller med dig Pedda. Whisky & Bourbon är en snygg tidning på "ytan" men ganska intetsägande i sitt innehåll tycker jag. AoW leder hos mig, tillsvidare!

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig Pedda. Whisky & Bourbon är en snygg tidning på "ytan" men ganska intetsägande i sitt innehåll tycker jag. AoW leder hos mig, tillsvidare!

 

 

Allt om whisky slaktas mer och mer i Norge. Prenumeration är inte nåt som är lätt. De strular med vem som har betalt, och strular med att skicka ut tidningar. Jag får ta en allvarsprat med Åke, detta är INTE bra. Fick veta av en kompis i går att han slutar att prenumerera om det blir nåt mer skit med AoW, detta är inte bra reklam för en tidning som annars är väldigt bra.

Patrik Söderholm

NMWL Stavanger

Link to comment
Share on other sites

Allt om whisky slaktas mer och mer i Norge. Prenumeration är inte nåt som är lätt. De strular med vem som har betalt, och strular med att skicka ut tidningar. Jag får ta en allvarsprat med Åke, detta är INTE bra. Fick veta av en kompis i går att han slutar att prenumerera om det blir nåt mer skit med AoW, detta är inte bra reklam för en tidning som annars är väldigt bra.

 

Usch, sådant där strul är inte bra. Sånt sprider sig...

 

Borde inte Norge kunna ha en egen whisky (och öl) tidning nu när Sverige f.n. har två? (eller kommer den ena att ta livet av den andra?)

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Usch, sådant där strul är inte bra. Sånt sprider sig...

 

Borde inte Norge kunna ha en egen whisky (och öl) tidning nu när Sverige f.n. har två? (eller kommer den ena att ta livet av den andra?)

 

 

Norge kan inte ha en egen eftersom whiskyintresset inte är i närheten av det som är i Sverige. Allt om whisky är tänkt ska innefatta hela Norden vad jag vet. Åke vill gärna ha reportage osv. från Norge och har bett mig skriva om det är några kul provningar och liknande.

Patrik Söderholm

NMWL Stavanger

Link to comment
Share on other sites

Jag är med på bild i senaste numret.

 

 

Ja med :blush: . Bara detta, att vi 2 är med på bild, Per, borde öka försäljningen :whistling:

Eller kanske man avskräcker folk... :doh:

Kunde ju skarvat bort några dubbelhakor mm.

 

Skämt o sido: Allt om Whisky leder med hästlängder över W & B, i mina ögon.

Anders Bizzozero,

Ronneby Whiskysällskap.

Link to comment
Share on other sites

Även i min postlåda så dök det upp AoW och första nummret av WoB, jag försöker att gynna alla som i sverige gör något för whisky och inte tyckte jag att artikeln med Martin Timell var så hemsk snarare blev han mer vanlig människa i mina ögon.

Men jag är inte så himmla petig utan ser det mer som en stund för mig själv, när man kan försvinna in i fablernas värld! clap.gif

Det är ju ingen tävling den en kompleterar den andre, så länge de inte har samma artiklar så kommer jag läsa båda.

Link to comment
Share on other sites

Ja med :blush: . Bara detta, att vi 2 är med på bild, Per, borde öka försäljningen :whistling:

Eller kanske man avskräcker folk... :doh:

Kunde ju skarvat bort några dubbelhakor mm.

 

Skämt o sido: Allt om Whisky leder med hästlängder över W & B, i mina ögon.

 

För min del tror jag att jag avskräcker och inte ökar försäljningen

Per Eriksson Borlänge

Webmaster i smad (www.smad.se)

Link to comment
Share on other sites

För min del tror jag att jag avskräcker och inte ökar försäljningen

Upp med själv förtroendet nu Per! :drool2:

Klart det inte avskräcker!

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Som part i målet tycker jag att både W&B och AoW är riktigt bra tidningar. Det är fascinerande att vi i detta lilla land kan ha två magasin om whisky up and running. Tidningar som vid en internationell utblick inte skäms för sig på något sätt. Bra ska bli ännu bättre

 

Hasse

Hasse Nilsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt bara att det stog så lite om Bourbon i W&B.

 

En lite mer djup artikel om Buffalo Trace med inriktning på Stag & Handy hade vart mycket intressant.

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Det possitiva med WoB är att det står betydligt mer om andra drycker än whisky än det gör i AoW vilket jag uppskattar då jag gärna läser om annat än just whisky men båda håller riktigt hög klass.

Björn Öström

 

Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951

Member of The Ardbeg Committee

Founding member of Whiskyklubben

Founding member of ölklubben Humlan

Link to comment
Share on other sites

Det possitiva med WoB är att det står betydligt mer om andra drycker än whisky än det gör i AoW vilket jag uppskattar då jag gärna läser om annat än just whisky men båda håller riktigt hög klass.

 

Heter man "Allt om whisky", så ska det väl handla om whisky. Heter man "Whisky & Bourbon", så bör det väl handla om dessa drycker. Att det smyger sig in artiklar/annonser om vin, vodka och allsköns andra spritdrycker är jag ingen anhängare av. Som jag skrivit i något tidigare inlägg, så har man ju inte vare sig motorcyklar eller bilar i båtnytt, eller båtar i vi bilägare. Håll tidningarna så streamlinade som möjligt, det är min åsikt.

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Som part i målet tycker jag att både W&B och AoW är riktigt bra tidningar.

 

Hehehe ... tänk om DU hade sagt "dåliga" istället för "bra". DET hade varit intressant ;):lol:

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Heter man "Allt om whisky", så ska det väl handla om whisky. Heter man "Whisky & Bourbon", så bör det väl handla om dessa drycker. Att det smyger sig in artiklar/annonser om vin, vodka och allsköns andra spritdrycker är jag ingen anhängare av. Som jag skrivit i något tidigare inlägg, så har man ju inte vare sig motorcyklar eller bilar i båtnytt, eller båtar i vi bilägare. Håll tidningarna så streamlinade som möjligt, det är min åsikt.

 

Självklart är det så det är ju pga att jag är anhängare av det mesta man kan dricka sig full på :drool2::rolleyes: som jag föredrar WoB något före AoW. Tycker dock WoB har väl många stavfel, felaktig meningsuppbyggnad mm. Där känns AoW mer som kvalitet men som någon skrev tidigare, vi har tur som har 2 bra whiskytidningar i vårt lilla land :)

Björn Öström

 

Friend Of Laphroaig, plot nr: 299951

Member of The Ardbeg Committee

Founding member of Whiskyklubben

Founding member of ölklubben Humlan

Link to comment
Share on other sites

Heter man "Allt om whisky", så ska det väl handla om whisky. Heter man "Whisky & Bourbon", så bör det väl handla om dessa drycker. Att det smyger sig in artiklar/annonser om vin, vodka och allsköns andra spritdrycker är jag ingen anhängare av. Som jag skrivit i något tidigare inlägg, så har man ju inte vare sig motorcyklar eller bilar i båtnytt, eller båtar i vi bilägare. Håll tidningarna så streamlinade som möjligt, det är min åsikt.

Tummen upp för det.

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har någon fått senaste nummret av AOW? Skulle enligt förra nummret skulle den finnas i butik 18/5. Ser ingen anledning att prenumeranter ska behöva vänta längre än lösnummerköpare?

Emil Sandquist

V**delsgatan *3*

*** ** Borås

 

emil.sandquist (at) hotmail.com

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...