Jump to content
whiskyforum

Senaste köp...


drygmasken
 Share

Recommended Posts

Idag blev det följande gotte påsar

 

St. Peters Cream Stout

Puddles County Ale

Youngs Oatmeal Stout

Rochefort 8 Trap.

 

Kan bli en trevlig kväll det oxå B)

 

Uhu... gottegott! Den Oatmealen är suverän. Men jag tycker Rochefortens 10:a är bättre... :D

Counting all the assholes in the room,

well I'm definately not alone...

 

And ye, I'd rather drive my Harley

Link to comment
Share on other sites

Uhu... gottegott! Den Oatmealen är suverän. Men jag tycker Rochefortens 10:a är bättre... :D

 

Har bara testat Chimay(blå,röd), Orval, utav de trappister som finns.

 

Har dessa kvar då alltså:

Chimay(vit),Rochefort, Westmalle, Achel, Westvleteren(St Sixtus) och Hollänska Schaapskooi(La trappe tror jag den även kalla, eller?)

 

En tar vi ikväll :D

Edited by drygmasken

Jonas Eriksson
"Det är gött med Whisky..."
Borås Whiskyklubb.

Link to comment
Share on other sites

Har bara testat Chimay(blå,röd), Orval, utav de trappister som finns.

 

Har dessa kvar då alltså:

Chimay(vit),Rochefort, Westmalle, Achel, Westvleteren(St Sixtus) och Hollänska Schaapskooi(La trappe tror jag den även kalla, eller?)

 

En tar vi ikväll :D

La trappe stämmer bra, jag har nyligen testat igenom det jag kunde hitta på det lokala bolaget av trappistöl och har hittils inte blivit besviken på en enda, tyvärr är utbudet lite snålt men det finns barer som komplement när man skall prova nytt. Jag har varit lite anti trappist (finns det fortfarande en del som inte riktigt går hem, ännu) men jag håller på att "lära mig". Spännande är det.

 

Vad gäller övrigt i din kasse är jag mer hemma och kan varmt rekommendera en snudd på kylskåpskall Ruddles County i solen och St. Peters Cream Stout fungerar alldeles ypperligt lite senare på kvällen när smaklökarna behöver väckas till liv lite igen.

/Magnus Kyrklund

Göteborg

Link to comment
Share on other sites

Har bara testat Chimay(blå,röd), Orval, utav de trappister som finns.

 

Har dessa kvar då alltså:

Chimay(vit),Rochefort, Westmalle, Achel, Westvleteren(St Sixtus) och Hollänska Schaapskooi(La trappe tror jag den även kalla, eller?)

 

En tar vi ikväll :D

 

Min absoluta favorit är westmalle dubble. Mycket värd att prova :):P

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tog en ESB till kycklingklubborna till fotbollen igår.

 

Idag blev det en Kanadensisk Ale till dom grillade lammkottleterna. Smakade mer som en Weissbier än en Ale dock.

Jonas Eriksson
"Det är gött med Whisky..."
Borås Whiskyklubb.

Link to comment
Share on other sites

Hade förmånen att få smaka en 'ufiltrert' Sweet Mary från microbryggeriet Svaneke på Bornholm i helgen. Duktigt söt men ändå frisk. Passade utmärkt till sillbordet.

Counting all the assholes in the room,

well I'm definately not alone...

 

And ye, I'd rather drive my Harley

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Massor med underbara trappister på mässan. Achel, Westmalle dubbel och tripel och dubbel på fat, Rochefort 6, 8 och 10, Chimay i alla regnbågens färger både i flaska och på fat. Har säkert glömt en del... :blush:

Counting all the assholes in the room,

well I'm definately not alone...

 

And ye, I'd rather drive my Harley

Link to comment
Share on other sites

Massor med underbara trappister på mässan. Achel, Westmalle dubbel och tripel och dubbel på fat, Rochefort 6, 8 och 10, Chimay i alla regnbågens färger både i flaska och på fat. Har säkert glömt en del... :blush:

 

 

Ahhh låter betydligt godare än den smaklösa Tsing Tao som de envisas med i Kina.

Den är dock blöt och bubblig och innehåller alkohol.

 

Kall är den bara om de noga beställer en kall öl. Annars får du in en som är varm.

Per Eriksson Borlänge

Webmaster i smad (www.smad.se)

Link to comment
Share on other sites

Jag hittade en vbitter på bolaget i Ludvika som jag verkligen kan rekommendera. Adnams hette den.

Den provade jag på mässan i Sthlm.

Den är riktigt god.

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Jag hittade en vbitter på bolaget i Ludvika som jag verkligen kan rekommendera. Adnams hette den.

 

På bolaget ligger den på burk (eller hur?), den blir ännu mumsigare på flaska... och från fat förståss... Jag gillar också den!

Ingela Gustafsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

På bolaget ligger den på burk (eller hur?), den blir ännu mumsigare på flaska... och från fat förståss... Jag gillar också den!

Adnams SSB Bitter finns på flaska från beställningssortimentet,

vet inte vad det är fär skillnad på den och Adnams The Bitter som finns på burk.

_______Bengt-Åke Olsson

Gammalstorp Single Malt society cool.gif

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...