drygmasken Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Idag blev det följande gotte påsar St. Peters Cream Stout Puddles County Ale Youngs Oatmeal Stout Rochefort 8 Trap. Kan bli en trevlig kväll det oxå 1 Jonas Eriksson"Det är gött med Whisky..."Borås Whiskyklubb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bullie Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Idag blev det följande gotte påsar St. Peters Cream Stout Puddles County Ale Youngs Oatmeal Stout Rochefort 8 Trap. Kan bli en trevlig kväll det oxå Uhu... gottegott! Den Oatmealen är suverän. Men jag tycker Rochefortens 10:a är bättre... Counting all the assholes in the room, well I'm definately not alone... And ye, I'd rather drive my Harley Link to comment Share on other sites More sharing options...
drygmasken Posted June 5, 2006 Author Report Share Posted June 5, 2006 (edited) Uhu... gottegott! Den Oatmealen är suverän. Men jag tycker Rochefortens 10:a är bättre... Har bara testat Chimay(blå,röd), Orval, utav de trappister som finns. Har dessa kvar då alltså: Chimay(vit),Rochefort, Westmalle, Achel, Westvleteren(St Sixtus) och Hollänska Schaapskooi(La trappe tror jag den även kalla, eller?) En tar vi ikväll Edited June 5, 2006 by drygmasken Jonas Eriksson"Det är gött med Whisky..."Borås Whiskyklubb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grundsund Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Har bara testat Chimay(blå,röd), Orval, utav de trappister som finns. Har dessa kvar då alltså: Chimay(vit),Rochefort, Westmalle, Achel, Westvleteren(St Sixtus) och Hollänska Schaapskooi(La trappe tror jag den även kalla, eller?) En tar vi ikväll La trappe stämmer bra, jag har nyligen testat igenom det jag kunde hitta på det lokala bolaget av trappistöl och har hittils inte blivit besviken på en enda, tyvärr är utbudet lite snålt men det finns barer som komplement när man skall prova nytt. Jag har varit lite anti trappist (finns det fortfarande en del som inte riktigt går hem, ännu) men jag håller på att "lära mig". Spännande är det. Vad gäller övrigt i din kasse är jag mer hemma och kan varmt rekommendera en snudd på kylskåpskall Ruddles County i solen och St. Peters Cream Stout fungerar alldeles ypperligt lite senare på kvällen när smaklökarna behöver väckas till liv lite igen. /Magnus Kyrklund Göteborg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hakan G Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Har bara testat Chimay(blå,röd), Orval, utav de trappister som finns. Har dessa kvar då alltså: Chimay(vit),Rochefort, Westmalle, Achel, Westvleteren(St Sixtus) och Hollänska Schaapskooi(La trappe tror jag den även kalla, eller?) En tar vi ikväll Min absoluta favorit är westmalle dubble. Mycket värd att prova Håkan Staaf, SolnaFounding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts. Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted June 5, 2006 Report Share Posted June 5, 2006 Jag tar gärna en ESB eller en Double Choclat Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
drygmasken Posted June 22, 2006 Author Report Share Posted June 22, 2006 Tog en ESB till kycklingklubborna till fotbollen igår. Idag blev det en Kanadensisk Ale till dom grillade lammkottleterna. Smakade mer som en Weissbier än en Ale dock. Jonas Eriksson"Det är gött med Whisky..."Borås Whiskyklubb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bullie Posted June 25, 2006 Report Share Posted June 25, 2006 Hade förmånen att få smaka en 'ufiltrert' Sweet Mary från microbryggeriet Svaneke på Bornholm i helgen. Duktigt söt men ändå frisk. Passade utmärkt till sillbordet. Counting all the assholes in the room, well I'm definately not alone... And ye, I'd rather drive my Harley Link to comment Share on other sites More sharing options...
drygmasken Posted August 1, 2006 Author Report Share Posted August 1, 2006 Blev en kasse med lite olika tjecker idag på SB. Lite uppvärmning idag inför morgondagens resa till Prag Jonas Eriksson"Det är gött med Whisky..."Borås Whiskyklubb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bullie Posted August 13, 2006 Report Share Posted August 13, 2006 Terrible Trois Pistoles Herslev Bryghus Stout Duncan Taylor Whisky Ale Alla dracks upp hemma hos Roger i lördags. Counting all the assholes in the room, well I'm definately not alone... And ye, I'd rather drive my Harley Link to comment Share on other sites More sharing options...
mange Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 TerribleTrois Pistoles Herslev Bryghus Stout Duncan Taylor Whisky Ale Alla dracks upp hemma hos Roger i lördags. Kanada kan göra öl, eller hur? Magnus J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bullie Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 Kanada kan göra öl, eller hur? Utan tvekan. Unibroue har ju gjort en del andra med, men det får bli nästa gång... Counting all the assholes in the room, well I'm definately not alone... And ye, I'd rather drive my Harley Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pontus Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 Köpte La Trappe blonde, dubbel, triple och quadrupel på SuperBrugsen i Köpenhamn. Pontus Lilliehorn Whisky Society Skåne - Founding Member http://www.whiskyskane.se/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mange Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 Köpte La Trappe blonde, dubbel, triple och quadrupel på SuperBrugsen i Köpenhamn. Bättre än Harboe! Vad kostade dessa? Magnus J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pontus Posted August 14, 2006 Report Share Posted August 14, 2006 Bättre än Harboe! Vad kostade dessa? Det kostade mellan 45 och 50 danska kronor plus pant. Jag tror att det var 50 cl flaskor. Pontus Lilliehorn Whisky Society Skåne - Founding Member http://www.whiskyskane.se/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
drygmasken Posted September 29, 2006 Author Report Share Posted September 29, 2006 Igår blev det en kasse med mycket gott... Abbot Ale Spaten Oktoberfestbier Westmalle Dubbel Samuel Adams Boston Ale Primátor Premium Dark Budvar Jonas Eriksson"Det är gött med Whisky..."Borås Whiskyklubb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bullie Posted September 30, 2006 Report Share Posted September 30, 2006 Massor med underbara trappister på mässan. Achel, Westmalle dubbel och tripel och dubbel på fat, Rochefort 6, 8 och 10, Chimay i alla regnbågens färger både i flaska och på fat. Har säkert glömt en del... Counting all the assholes in the room, well I'm definately not alone... And ye, I'd rather drive my Harley Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted October 3, 2006 Report Share Posted October 3, 2006 Massor med underbara trappister på mässan. Achel, Westmalle dubbel och tripel och dubbel på fat, Rochefort 6, 8 och 10, Chimay i alla regnbågens färger både i flaska och på fat. Har säkert glömt en del... Ahhh låter betydligt godare än den smaklösa Tsing Tao som de envisas med i Kina. Den är dock blöt och bubblig och innehåller alkohol. Kall är den bara om de noga beställer en kall öl. Annars får du in en som är varm. Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mange Posted October 4, 2006 Report Share Posted October 4, 2006 och innehåller alkohol. Ja, de alkoholfria är ju godare Magnus J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Babayaga Posted October 4, 2006 Report Share Posted October 4, 2006 Innis & Gunn Oak Aged Beer Traquair House Ale Traquair House Ale har verkligen blivit min favorit sedan den lanserades på SB. Helt gudomligt god. Joakim Jönsson, Uppsala Link to comment Share on other sites More sharing options...
drygmasken Posted October 7, 2006 Author Report Share Posted October 7, 2006 Liten fin kasse som jag tänkte njuta efter kvällens whiskyprovning. Traquair House Ale Anchor Steam Beer Black Boss Porter Jonas Eriksson"Det är gött med Whisky..."Borås Whiskyklubb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Eriksson Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 Jag hittade en vbitter på bolaget i Ludvika som jag verkligen kan rekommendera. Adnams hette den. Per Eriksson Borlänge Webmaster i smad (www.smad.se) Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 Jag hittade en vbitter på bolaget i Ludvika som jag verkligen kan rekommendera. Adnams hette den. Den provade jag på mässan i Sthlm. Den är riktigt god. _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravelli Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 Jag hittade en vbitter på bolaget i Ludvika som jag verkligen kan rekommendera. Adnams hette den. På bolaget ligger den på burk (eller hur?), den blir ännu mumsigare på flaska... och från fat förståss... Jag gillar också den! Ingela Gustafsson Växjö Maltwhiskysällskap Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Benke Olsson Posted October 7, 2006 Report Share Posted October 7, 2006 På bolaget ligger den på burk (eller hur?), den blir ännu mumsigare på flaska... och från fat förståss... Jag gillar också den! Adnams SSB Bitter finns på flaska från beställningssortimentet, vet inte vad det är fär skillnad på den och Adnams The Bitter som finns på burk. _______Bengt-Åke Olsson Gammalstorp Single Malt society Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts