Jump to content
whiskyforum

Whiskyforum.se forumträff 2006


Jenz Rönnow
 Share

Recommended Posts

Det kan bli svårt att finna en restaurang som kan ta emot 30 pers en lördag kväll.

 

Vad säger ni, ska jag boka bord åt oss alla på Bishop's Arms kl. 20.00? B.A. ligger 200 meter från Stortorget och erbjuder schysst mat och massor av bra öl. Mao det närmaste vi kan finna något som passar alla.

 

MVH / Thomas K

 

 

P.S. Malmöfestivalen avslutas på fredag, så det kan råda lite avslagen stämmning i Malmö på lördag - ja förutom på Stortorget 29 förstås.

 

låter bra.. då kan jag springa och fixa nått att äta på gatoköket och sen komma in och dricka öl med er andra :)

Magnus Rönnerup, Malmö
www.livingdeadbrewery.se

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 242
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

låter bra.. då kan jag springa och fixa nått att äta på gatoköket och sen komma in och dricka öl med er andra :)

 

Tror du inte att de kan fixa något vegan-krubb åt dig Magnus? :blink::huh:

Counting all the assholes in the room,

well I'm definately not alone...

 

And ye, I'd rather drive my Harley

Link to comment
Share on other sites

Vad säger ni, ska jag boka bord åt oss alla på Bishop's Arms kl. 20.00? B.A. ligger 200 meter från Stortorget och erbjuder schysst mat och massor av bra öl. Mao det närmaste vi kan finna som passar alla.

Det låter kanon Thomas.

Martin Karlsson

Strömstad

Link to comment
Share on other sites

såja nu har jag stått och hällt upp ett gäng flaskor med samples av olika slag :)

 

fick dock gå hem till lunch från jobb idag så jag hoppas jag mår topp på lördag :huh:

 

Jag har tagit det säkra före det osäkra och tagit ut en semesterdag på fredag, för uppladdning, förberedelser och kontemplation. :D

Counting all the assholes in the room,

well I'm definately not alone...

 

And ye, I'd rather drive my Harley

Link to comment
Share on other sites

Så här i sista minuten har jag tagit mitt förnuft till fånga och anmält mig till forumträffen :D

 

Det verkar som om flera har förberett samples att byta i förväg, men jag hoppas att ni även tar med er lite flaskor till själva knytkalaset med, eller?

Ingela Gustafsson

Växjö Maltwhiskysällskap

Link to comment
Share on other sites

Hmm är det bara jag som undrar när vi ska hinna med knytkalaset?

 

Ska vi tillbaka till träffen efter maten kl 20?

 

/

Mikael Weisz - Växjö

 

~Bäst att köpa upp pengarna innan de tar slut!

Link to comment
Share on other sites

Så här i sista minuten har jag tagit mitt förnuft till fånga och anmält mig till forumträffen :D

 

Det verkar som om flera har förberett samples att byta i förväg, men jag hoppas att ni även tar med er lite flaskor till själva knytkalaset med, eller?

 

Men självklart! Du tar med lite gott också hoppas jag?!

 

Även Bishops låter helt rätt. Alltihop låter helt rätt faktiskt :D

 

Hmm är det bara jag som undrar när vi ska hinna med knytkalaset?

 

Ska vi tillbaka till träffen efter maten kl 20?

 

/

 

 

Skulle vi inte hinna allt på 7 timmar tror du? Visst, jag vet hur tiden flyger iväg när man har kul, men vi ska nog hinna utan att stressa. Tror jag i alla fall...

Robert van Hal, Malmö

Whisky Society Skåne Öronvax Islay Maniacs Øresund Malt Masters

Link to comment
Share on other sites

Hmm är det bara jag som undrar när vi ska hinna med knytkalaset?

 

Ska vi tillbaka till träffen efter maten kl 20?

 

/

Hur mycket jag än försöker övertala mig själv så är det bara att inse att kroppen behöver lite mat ibland.

Efter gissninsvis 37 glas whisky så passar det nog bra med lite mat.

 

Sen kan vi väl dra igång igen om vi orkar. Skulle tro att varje deltagare har ca 20 småflaskor med sig efter knytet... B)

Roger Melander

Box Destilleri AB

Maltix AB

Växjö Maltwhiskysällskap

1/1 Bruichladdich, 11/20 Lochindaal, 1/20 Glengoyne, 1/30 Bladnoch and Box casks owner.

Link to comment
Share on other sites

Det kan bli svårt att finna en restaurang som kan ta emot 30 pers en lördag kväll.

 

Vad säger ni, ska jag boka bord åt oss alla på Bishop's Arms kl. 20.00? B.A. ligger 200 meter från Stortorget och erbjuder schysst mat och massor av bra öl. Mao det närmaste vi kan finna som passar alla.

 

MVH / Thomas K

P.S. Malmöfestivalen avslutas på fredag, så det kan råda lite avslagen stämmning i Malmö på lördag - ja förutom på Stortorget 29 förstås.

 

Det låter som en utmärkt idé, då hamnar alla på samma ställe såvida ingen går vilse på vägen dit....

En fråga Thomas, vi som har flaskor med oss både stora och små, kan vi lämna packningen på Symposion och hämta den där innan hemfärd, det blir jobbigt att hålla reda på allt om vi ska gå på lokal.

Bosse Kilåker, 123/123

Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair

Delägare Kilchoman Cask 2006/45

Link to comment
Share on other sites

En fråga Thomas, vi som har flaskor med oss både stora och små, kan vi lämna packningen på Symposion och hämta den där innan hemfärd, det blir jobbigt att hålla reda på allt om vi ska gå på lokal.

Bra fråga. Man vill ju inte tappa bort alla samples på byn. :unsure:

Jonas Eriksson
"Det är gött med Whisky..."
Borås Whiskyklubb.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer att ha två väskor med mig med tanke på alla glas och tomma småflaskor jag har med mig. Så jag hoppas på nån bra lösning på detta problem.

 

Jag tar också två väskor. Jag lovade ju dessutom att ta med datorn så...

Robert van Hal, Malmö

Whisky Society Skåne Öronvax Islay Maniacs Øresund Malt Masters

Link to comment
Share on other sites

När vi ändå är inne på frågor till Thomas / Jenz, har ej sett om det blev något resultat av frågan om namnskyltar som jag tidigare läst om. Är det ordnat av arrangörerna, eller ska vi själv tillverka en. Det finns ju ett uttryck "alla känner apan, men apan känner ingen". Även om man presenterar sig i början av träffen, så lider vi oldboys av kroniskt dåligt minne och man kan ju lätt göra bort sig.... :blush:

Bosse Kilåker, 123/123

Chan eil mi a' cruinneachadh uisque-beatha, tha mi ag òl cur socair

Delägare Kilchoman Cask 2006/45

Link to comment
Share on other sites

När vi ändå är inne på frågor till Thomas / Jenz, har ej sett om det blev något resultat av frågan om namnskyltar som jag tidigare läst om. Är det ordnat av arrangörerna, eller ska vi själv tillverka en. Det finns ju ett uttryck "alla känner apan, men apan känner ingen". Även om man presenterar sig i början av träffen, så lider vi oldboys av kroniskt dåligt minne och man kan ju lätt göra bort sig.... :blush:

 

Jag fick en ide om att trycka ut namn på små adressetiketter som kan fästar på det klädesplagg

man bär ytterst :D Tror att det är ganska lätta att få loss faktiskt, så att de inte förstör kläderna med

klistret.

 

I så fall kan jag trycka upp ett gäng...

Jenz Rönnow
Grundare av whiskyforum | Medlem i Whisky Society Skåne

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...