Jump to content
whiskyforum

Senaste Gåvan


Recommended Posts

En bra blandad irish coffe är kanon, hemligheten tror jag är att våga ta lite whiskey, många överdoserar så den blir spritig, Black Velvet har jag aldrig provat i en irish så jag kan inte uttala mig men Jameson passar ypperligt.

Helt korrekt. Blandningen är oftast viktigare än whisk(e)yn, men, skall man bli onykter så föredrar jag något annat än Irish...:-)

Peter Sjögren, Gbg

 

Svenska Eldvatten

www.eldvatten.se

www.whiskyflaskan.se

Gothia Whisky Society

Link to comment
Share on other sites

En bra blandad irish coffe är kanon, hemligheten tror jag är att våga ta lite whiskey, många överdoserar så den blir spritig, Black Velvet har jag aldrig provat i en irish så jag kan inte uttala mig men Jameson passar ypperligt.

 

 

Jag har provat irish coffee med ett par olika whisky, men jag håller mig till Jameson också. Många menar på att du kan använda vilken whisky som helst (som med vin i mat), men det är TOTALT fel. Jag testade att göra irish coffee av Statesman (?) eftersom det inte duger som whisky. Men aldrig förr har jag förstört en kopp kaffe så mycket förr. Statesman är inte till för att dricka. Dock så tycker jag att Jameson smakar skit att dricka bart, men är gott i en irish coffee.

Patrik Söderholm

NMWL Stavanger

Link to comment
Share on other sites

En bra blandad irish coffe är kanon, hemligheten tror jag är att våga ta lite whiskey, många överdoserar så den blir spritig, Black Velvet har jag aldrig provat i en irish så jag kan inte uttala mig men Jameson passar ypperligt.

Det skall vara John Powers Gold label!! i kaffet och 2,5 cl (1/6 gill)

Jag har sett folk som slängt i 10cl och då tror jag inte kaffet smakar

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

Vi gav bort Strathisla G&M 1969 till en polare i whisky klubben som fyller 40 på fredag!

Edited by mejparn

Mattias Oleniusson

 

Cask owner Mackmyra svenk ek/rök

Cask owner Macmyra elegant bourbon

Cask owner Kilchoman

Cask owner Mackmyra x rök

Cask owner Mackmyra Ambasadör

Box rök

Link to comment
Share on other sites

Fick en flaska Bowmore Darkest av arbetskollegan idag som födelsedagspresent.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Fick idag en flaska Lauders av svärmor....inhandlad på Polenfärjan....tack svärmor :wacko:

 

Då har du något att bjuda svärmor på, när hon kommer på besök :rolleyes:

Benny Ingman, Karlstad
Carlstad Whisky Connoisseurs - CWC

Söker sample av: Brora 1970-1972

Link to comment
Share on other sites

Grattis!

Tackar! Firade själv i tisdags, men alla dagar är värda att fira.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Av mina trevliga golfpolare fick jag en 15-årig Caol Ila i FF-serien.

Någon som smakat?

/Bengt

Bengt Larsson

Mariefred

 

Share & Caskholder of Kilchoman cask # 2006/111 / Delägare i Bladnoch cask # 2007/1204 / Founding member of SWS / Friend of Laphroaig / Member of The Ardbeg Committee

Link to comment
Share on other sites

Av mina trevliga golfpolare fick jag en 15-årig Caol Ila i FF-serien.

Någon som smakat?

/Bengt

Det var väl den första "OB" från Caol Ila, tror den kom ca 1995 det var den som gjorde att jag uppmärksammade Caol Ila

Mycket smaskig ett snäpp bättre än nuvarande 18 åringen, på Whiskyauction ligger den och pendlar mellan 120 till 160€

Slainte mhath

Lasse Holm

Link to comment
Share on other sites

Det var väl den första "OB" från Caol Ila, tror den kom ca 1995 det var den som gjorde att jag uppmärksammade Caol Ila

Mycket smaskig ett snäpp bättre än nuvarande 18 åringen, på Whiskyauction ligger den och pendlar mellan 120 till 160€

Tack för den infon, låter väldigt lovande!

Ser också på "skattemärket" att den är avsedd för den italienska marknaden.

Bengt Larsson

Mariefred

 

Share & Caskholder of Kilchoman cask # 2006/111 / Delägare i Bladnoch cask # 2007/1204 / Founding member of SWS / Friend of Laphroaig / Member of The Ardbeg Committee

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja Hassemannen är otrolig, MacNilsson skickade upp en flaska HP 1978-1997 ( jo årtalen är riktiga ) 19 yo, Wexiö Malt Whisky som tröst för att vi inte raglar ihop på mässan, du är stor Hasse, Tusen tack............. :D ....

Vänliga Hälsningar

Kjell Öberg

 

Link to comment
Share on other sites

I somras när jag hörde att farsgubben skulle till Åland och golfa bad jag honom hålla utkik efter HP 21yo, men jag sa också att det bara var intressant om det stod 47,5% på flaska och inte 40%. Det kändes lite som han tyckte att sonen blivit whiskyknäpp :wacko: .

 

Döm om min förvåning och glädje när han så idag på min bemärkelsedag överlämnade ett paket innehållande just

 

Highland Park 21yo OB, 47.5% :drool2:

Per Erixon

Sunnersta

Link to comment
Share on other sites

I somras när jag hörde att farsgubben skulle till Åland och golfa bad jag honom hålla utkik efter HP 21yo, men jag sa också att det bara var intressant om det stod 47,5% på flaska och inte 40%. Det kändes lite som han tyckte att sonen blivit whiskyknäpp :wacko: .

 

Döm om min förvåning och glädje när han så idag på min bemärkelsedag överlämnade ett paket innehållande just

 

Highland Park 21yo OB, 47.5% :drool2:

Grattis!! :winner:

Patrik Törnqvist, Helsingborg.

Link to comment
Share on other sites

I somras när jag hörde att farsgubben skulle till Åland och golfa bad jag honom hålla utkik efter HP 21yo, men jag sa också att det bara var intressant om det stod 47,5% på flaska och inte 40%. Det kändes lite som han tyckte att sonen blivit whiskyknäpp :wacko: .

 

Döm om min förvåning och glädje när han så idag på min bemärkelsedag överlämnade ett paket innehållande just

 

Highland Park 21yo OB, 47.5% :drool2:

Grattis! En riktigt trevlig HP IMHO. Prisvärd också, om man hittar den på Eckerölinjen.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Woho!

 

Fick en Ardbeg Lord of the Isles såhär inpå födelsedagen :winner:

 

Hoppas bara posten snabbar på den lite.. Sitter och uppdaterar deras "sök kolli" tjänst ständigt.

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Tack!

 

En kompis som såg att Tomada hade några så han sa åt mig att knipa en så blev det min present.. Happy times! :D

 

Har man inte världens bästa vänner eller vadå :wub:

Edited by Lutfisk

Filip Ling, Stockholm

 

Letar Yoichi-flaskor, vill du sälja kontakta mig.

Link to comment
Share on other sites

Fick en Laffe Trippel wood som tack för att man hjälpt en körkortslös kompis i 9 månader... :P

/\/\ats Ringströ/\/\

 

Kilchoman First Fill Bourbon Barrel Owner - 2007/50 - 1/10

 

WSS2 - Lochindaal Cask Owner - 2007 - 1/20 of a Fresh Bourbon Barrel

 

WSS3 - Bladnoch Bourbon Hogshead - 2007- 1/30

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...