Jump to content
whiskyforum

Ardbeg Supernova!


McRill
 Share

Recommended Posts

  • Replies 550
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Va inne och kollade på bolagets hemsida för att se vilka butiker och hur många per butik som kommer att få in supernovan på måndag. Regeringsgatan står att den inte kommer att få in, verkar mycket märkligt.

Uppdaterat på SB's hemsida. Kommer att finnas 240 buteljer på Regeringsgatan. Ska stå där och köa innan kl 7.

Mattias Jegréus, Norrtälje

Founding member of Roslagens Whiskysällskap
Friend of Laphroaig

plus några till...

Hittills ende innehavaren av vandringspriset "Stolkrysset"

Link to comment
Share on other sites

Så då fick man tag på flaskorna man ville ha men lite trist att se de som dök upp vid öppningsdags och bara lite diskret smet in i kön före oss som köat i en timme.

 

Kan inte SB ordna något bättre system här på Regeringsgatan?

Link to comment
Share on other sites

Folk som smiter före i kön...

 

Samma sak hände i Borlänge - men det var ju lugnt med avseende på tillgången. Hade det varit ont om flaskor hade det varit värre. En del Systembolag delar ju ut biljetter FÖRE öppningsdags till de i kön - om det finns 20 flask och det står 21 i kön så är det de 20 första som får. Sen kan folk tränga sig bäst de vill, det är bara de med biljett som får köpa. Så ser det dock inte ut överallt. Något att ta upp med "sin" lokala butik eller något att ta upp med Systembolaget centralt, kanske.

 

/Valinch

 

Edit: Lyckades citera fel person!

Edited by Valinch
Link to comment
Share on other sites

I Rotebro var det bara ca 14 i kön så det var inga problem att roffa åt sig 3 stycken... Det var en del som köade för Cognac och inte skulle ha Ardbeg av de 14 också :-D

--------------------
Magnus Henriksson Upplands Väsby

# Friends Of Laphroaig - Plot No 264285
# Ardbeg Committee

Link to comment
Share on other sites

Jag fick utan problem tag i 6 supernova på systembolaget Bromma Flyg

Håkan Staaf, Solna
Founding member of Roslagens Whisky Sällskap, and Founding member of Stockholm Whisky Enthusiasts.

Ordförande i Roslagens Whisky Sällskap

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde två stycken och hoppas jag får båda. Det var 1902 flaskor som gick till butik av 2700 så några hade de i depån iaf.

Håkan Wanke

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

www.FISKEoFOTO.se

Link to comment
Share on other sites

Jag ringde bolaget i Kungsbacka kl 10.10 och ville beställa ett par Supernova men fick som svar att dom var slut på depon :(

 

 

Jag beställde två stycken och hoppas jag får båda. Det var 1902 flaskor som gick till butik av 2700 så några hade de i depån iaf.

Kenneth Sjöbäck

 

Ardbeg Commitee Member

Friend of the Classic Malts

Glenfarclas Global Family

Link to comment
Share on other sites

Jag ringde bolaget i Kungsbacka kl 10.10 och ville beställa ett par Supernova men fick som svar att dom var slut på depon :(

det låter inget vidare. Jag beställde mina 10:00. Hoppas inte alla var bokade redan då. "Lagen" säger att man måste vara på plats för att beställa och det är endast en flaska per person. Jag hade en jobbarkompis med mig.

Håkan Wanke

Ardbeg Committee Member

Friend of the Classic Malts

Friend of Laphroaig

www.FISKEoFOTO.se

Link to comment
Share on other sites

Jag hängde oxå på låset 10:00 och beställde i Emmaboda. Det enda dom sa att vi får hoppas att du får någon flaska men inte att de var slut. Det gäller väl att vänta några dagar och hoppas på tur.

Slaínte

Holger Berndt, Lindås

-------------------------------------------

Ardbeg Committee member

Bowmore Inner Core

Friends of Laphroaig

Friends of Classic Malts

Malty Towers Whisky Association

Link to comment
Share on other sites

Jag bokade min vid 10.15 och fick ok på det, sen blev jag sugen på en till så jag skickade Morsan och hon fick ok på en när hon var där vid 10.50.

Båda ur depån.. hoppas båda kommer men eftersom jag fick ok på båda borde väll beställningen gått igenom..

/\/\ats Ringströ/\/\

 

Kilchoman First Fill Bourbon Barrel Owner - 2007/50 - 1/10

 

WSS2 - Lochindaal Cask Owner - 2007 - 1/20 of a Fresh Bourbon Barrel

 

WSS3 - Bladnoch Bourbon Hogshead - 2007- 1/30

Link to comment
Share on other sites

Folk som smiter före i kön...

 

Samma sak hände i Borlänge - men det var ju lugnt med avseende på tillgången. Hade det varit ont om flaskor hade det varit värre. En del Systembolag delar ju ut biljetter FÖRE öppningsdags till de i kön - om det finns 20 flask och det står 21 i kön så är det de 20 första som får. Sen kan folk tränga sig bäst de vill, det är bara de med biljett som får köpa. Så ser det dock inte ut överallt. Något att ta upp med "sin" lokala butik eller något att ta upp med Systembolaget centralt, kanske.

 

/Valinch

 

Edit: Lyckades citera fel person!

 

Synd att det ska behövas. Jag trodde whiskynjutare var trevligare och pålitligare än folk i gemen men det finns tydligen undantag.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick ihop 5st tack vare några snälla kompisar :winner::winner:

Thomas Herkevall

Köper eller byter RARE MALTS!
Jag har ett antal dubletter samt annat att byta med.

Cask Owner: BOX Svensk ek, BOX orökt på Bourbon, Kilchoman, Lochindaal, Bladnoch, Margadale#9000069 & BARRA.

Aktieägare: Box

Friend of Laphroaig Plot: 283358
Ardbeg Committee
Springbank Society Member
Guardians of the Glenlivet
Slainte Whiskyklubb
Stockholm whisky Enthusiasts

Link to comment
Share on other sites

Och denne svensken fick inte tag på en enda på grund av ett jobbmöte...

 

Någon som vill sälja eller byta? PM:a mig!!!

Mathias Nilsson, Ystad

 

http://www.themaltwhiskyexplorers.com

 

# Mackmyra Cask Owner - Reserve 2006 - Rök/Ex Bourbon (Bottled 2009 & 2011)

# Kilchoman Cask Owner - 2007 - 1/10 of a First Fill Bourbon

# Lochindaal Cask Owner - 2007 - 1/20 of a Fresh Bourbon Barrel

# Mackmyra Cask Owner - Reserve 2008 - 1/16 of a Extra Rök/Ex Bourbon

Link to comment
Share on other sites

Synd att det ska behövas. Jag trodde whiskynjutare var trevligare och pålitligare än folk i gemen men det finns tydligen undantag.

 

Girighet! Tyvärr finns det allt för många av dessa.

 

Själv blev/blir det ingen Supernova då jag är rätt så trött på denna Ardbeghype. Fick istället ett paket med lite andra godsaker idag :D

- Andreas Borg -
F.K.A - Phantom87

Oakii - Dryckesprovning & Utbildning

Link to comment
Share on other sites

Jag roffade åt mig 2st och det var ingen som sa något om att jag bara fick ta en ;)

Gled in runt kl 14 i eftermiddags och enligt hemsidan ska det finnas över 20st kvar i butiken i Knalleland, Borås...

 

Till alla er som har beställt. Om det skulle ta slut i depån så verkar andra butiker ha kvar enligt deras hemsida så det verkar lugnt...

Edited by kl0tet

Ralf Lovefors

 

Friends of Laphroaig

Friends of Classic Malts

Ardbeg Committé

Guardians of the Glenlivet

Link to comment
Share on other sites

En del Systembolag delar ju ut biljetter FÖRE öppningsdags till de i kön - om det finns 20 flask och det står 21 i kön så är det de 20 första som får. Sen kan folk tränga sig bäst de vill, det är bara de med biljett som får köpa. Så ser det dock inte ut överallt. Något att ta upp med "sin" lokala butik eller något att ta upp med Systembolaget centralt, kanske.

 

Så gjorde de här i Umeå. Vilket var nog så fint, med tanke på att jag räknade till ca 30 törstiga skallar innan öppningsdags och att stan inte tog in mer än ca 40 buteljer enligt utsago. Verkar dock finnas kvar fem flaskor än, enligt hemsidan, så de intresserade såg nog till att befinna sig där. Resten går väl på diverse sporadiska impulsköp av efterjobbet-folk.

 

Blir mycket intressant att prova senare ikväll. Måste bara bestämma mig för om jag ska ta det före eller efter köttstryk på mina smaklökar. (Dvs, Före eller efter middag) :)

Link to comment
Share on other sites

Jag roffade åt mig 2st och det var ingen som sa något om att jag bara fick ta en ;)

Gled in runt kl 14 i eftermiddags och enligt hemsidan ska det finnas över 20st kvar i butiken i Knalleland, Borås...

 

Till alla er som har beställt. Om det skulle ta slut i depån så verkar andra butiker ha kvar enligt deras hemsida så det verkar lugnt...

Dock kan man inte beställa mellan butikerna första veckan.

Magnus Fagerström

Helsingborg

http://www.magnuswhisky.com

info(at)magnuswhisky.com

Link to comment
Share on other sites

Dock kan man inte beställa mellan butikerna första veckan.

 

Aha där ser man. Jag trodde det var OK efter första dagen. Alltid lär jag mig något nytt :)

Ralf Lovefors

 

Friends of Laphroaig

Friends of Classic Malts

Ardbeg Committé

Guardians of the Glenlivet

Link to comment
Share on other sites

På väg från Naprapaten smet jag förbi Hälla syd. Vad finner man där!

Halva styrelsen i whiskyklubben samt lite andra medlemmar.

Men det räckte till alla. 48 flaskor tog dock slut när alla som köat hade handlat.

Och det står en här i hyllan med.

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde en supernova från Ardbegshopen för nästan en månad sen, har inte fått den än, brukar det ta sån tid? Börjar bli rädd att posten försnillat den :shock3:

Lasse Lilja, Hillerstorp

 

Friends of Laphroaig

Ardbeg committee

Friends of the classic malts

Guardians of the Glenlivet

Whiskyklubben Slainte

SMWS

 

Söker whisky från 1967

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde en supernova från Ardbegshopen för nästan en månad sen, har inte fått den än, brukar det ta sån tid? Börjar bli rädd att posten försnillat den :shock3:

Nej beställde själv genom TWE tog inte en vecka ens.Mvh Jussi PS var billigare än Ardbegshopen DS

Edited by jussi

Juhani Karvonen

Highhomestead

Link to comment
Share on other sites

Jag beställde en supernova från Ardbegshopen för nästan en månad sen, har inte fått den än, brukar det ta sån tid? Börjar bli rädd att posten försnillat den :shock3:

 

Tog mig ca två månader att få när jag beställde en Airigh nam Beist där tidigare i år. Tog flera veckor bara innan de drog pengarna från mitt visa.

Edited by Twixman
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...